16 מרץ 2010 | 11:06 ~ 10 תגובות | תגובות פייסבוק

המירוץ

תסריטאים, התניעו את מעבדי התמלילים שלכם:


א.

"Scripped" הוא אתר די חדש שמציע לתסריטאים אפשרות לכתוב תסריטים ישירות על מעבד תמלילים מבוסס רשת – מעין גרסת גוגל-דוקס לתסריטאות. כדי לקדם את עצמם הם יזמו באחרונה תחרות תסריטים בשיתוף עם התסריטאי סטיבן אי. דה-סודה ("מת לחיות", "48 שעות"). תכתבו 3-7 עמודי תסריט ואולי תזכו בכמה לירות ובייעוץ אישי מאדון דה-סוזה עצמו. אבל הזדרזו, כי עד שאני גיליתי את התחרות הזאת, נותרו רק שבועיים עד לסופה.



ב.

והנה עוד מיזם תסריטאי מעניין: פסטיבל אייקון חבר לקרן הקולנוע הישראלי כדי לקיים סדנת תסריטאים לפיתוח תסריטי ז'אנר (מד"ב, אימה, פנטזיה). רעיון מעולה. הנה כל הפרטים. ההיעדרות של סרטי מד"ב/אימה/פנטזיה מתפריט הקולנוע הישראלי היא מיסתורין אמיתי. הנטייה היא להאשים את קרנות הקולנוע בכך שהן לא מאשרות תסריטים כאלה. נשמע הגיוני. אבל אני חושב שמעט מאוד תסריטים כאלה נכתבים מלכתחילה, וזו התעלומה. יש האומרים שהמציאות בארץ כה דומיננטית שכל ניסיון לייצר פנטזיה יתגמד אל מול מה שקורה כאן באמת. אבל אני לא מקבל את זה. מעבר לענייני בידור, למד"ב/אימה יש יכולת מטאפורית להיות פוליטי כפליים מכל סרט המעוגן עמוק במציאות. וגם יש להם יכולת ללכת רחוק יותר וקיצוני יותר. אם המיזם הזה (כמו גם הבכורה הממשמשת של "כלבת" שאמור להיות סרט האימה העברי הראשון) יביאו לגל חדש של סרטי אימה/מד"ב בארץ, הרי שזו ברכה קולנועית גדולה וחיונית וחשובה. (ובאותה נשימה: דן תורן ויואב רודה העלו לפני כמה שבועות את התסריט שהם כתבו בניינטיז בשם "הצפרדע שאכלה את תל אביב", והם מציעים אותו לכל יוצר שרוצה לעשות בו שימוש. אני מציע ליוצרים לקחת את התסריט הזה לסדנת הפיתוח, כי לתסריט של תורן ורודה, שקראתי לפני כ-13 שנים, יש פוטנציאל להיות קומדיית חיזרים/סטלנים חביבה מאוד, אבל זה ממש לא קרוב להיות גמור. השימוש במילות הבאז שנראו כה "מגניבות" ו"עתידניות" באמצע שנות התשעים כמו "רשת האינטרנט" הופך את התסריט למבדר כפליים מנקודת המבט העכשווית).


==============


שתיים מהלקהות הישראליות שמופיעות השבוע פסטיבל המוזיקה עצום המידות SXSW באוסטין יצאו לדרכם. האחת רועשת, השנייה שקטה. ושתיהן מציעות לכם להוריד חינם את שיריהם החדשים. הנה הרעשנים: בום פם, המשתפים פעולה עם רמי דנוך מצלילי העוד בשיר "בורקס". והנה השקטים: אלפנט פרייד, עם שיר חדש בשם "Grand Opening" מתוך האלבום השני שלהם, "Home", שייצא באפריל. שתי הלהקות יופיעו (בנפרד) בסוף השבוע בפסטיבל. ובאופן משונה ועקלתוני, גיא אסיף איכשהו קשור לשתיהן. עולם קטן.

נושאים: בשוטף

10 תגובות ל - “המירוץ”

  1. JNH 16 מרץ 2010 ב - 12:03 קישור ישיר

    באמת תהיתי מה סטיבן אי. דה-סודה עושה בשנים האחרונות. חבל שהפסיק לכתוב, הוא היה תסריטאי טוב פעם.

  2. פאפוש 16 מרץ 2010 ב - 14:19 קישור ישיר

    גיא אסיף ידוע כטורף בורקסים מושבע

  3. Eran 16 מרץ 2010 ב - 16:13 קישור ישיר

    סטיבן אי דה-סוזה. לא סודה.

  4. דן 16 מרץ 2010 ב - 18:51 קישור ישיר

    אז בקשר למד"ב.. אולי זה הפורום הנכון ליחצ"ן את הסרט הקצר שלי? "כשיהיה דומם" – הסרט הישראלי העלילתי הראשון שהשתתף בפסטיבל SITGES

    http://www.wiwbs.tk

  5. רודריק ג'יינס ג'וניור 16 מרץ 2010 ב - 20:01 קישור ישיר

    מצטרף לייחצון הסרט של דן. לא עושים מספיק דברים כאלה ברמה גבוהה בארץ. כן ירבו!

  6. עמית איצקר 16 מרץ 2010 ב - 20:53 קישור ישיר

    הסרט של דן בהחלט סרט טוב!

  7. ליונל 20 מרץ 2010 ב - 2:13 קישור ישיר

    יש רק בעיה אחת בלכתוב תסריט ישירות ברשת. הרשת היא אחד הגורמים הכי גדולים להימנעות מהכתיבה. אחד ממסיחי הדעת הגדולים ביותר שיש.

  8. איל B 20 מרץ 2010 ב - 22:25 קישור ישיר

    גם אני עשיתי משהו בז'אנר הפנטזיה, אומנם קומי (סוג של פרודיה על גל סרטי הפנטזיה של השנים האחרונות) אבל בכל זאת – פנטזיה!
    אני לא ממש יודע מה לעשות עם זה, במקור זו הייתה אמורה להיות סדרה, והיום אני חושב שאני מעדיף לעשות מזה סרט.
    הבעיה העיקרית היא שאני טוב ביצירה והפקה, ורע מאוד בבירוקרטיה ופוליטיקה…אז יש מצב שזה לא יתקדם לשום מקום
    בכל מקרה הנה הטריילר:
    http://www.youtube.com/watch?v=9C3BIec-owY

  9. מיקי 20 מרץ 2010 ב - 23:08 קישור ישיר

    אייל זה מדליק ויפה מאוד למראה. המון בהצלחה!

  10. Myrtle Auletta 7 פברואר 2011 ב - 4:03 קישור ישיר

    Thanks for creating this. I really feel as though I know so much more about the topic than I did before. You should continue this, Im sure most people would agree youve got a gift.


השאירו תגובה