21 מרץ 2010 | 07:53 ~ 12 תגובות | תגובות פייסבוק

פאסט-פורוורד

מיקי בנימיני, אחד מעוזרי הצלם הוותיקים בארץ, נפטר אתמול. הוא היה שנים עוזר הצלם של דוד גורפינקל, ובשנים האחרונות היה בצוות המצלמה של סרטים כמו "הסודות" ו"שושלת שוורץ". מי שבקיא בפרטים נוספים ויכול לשתף אותנו בעוד פרטים על חייו ופעילותו של בנימיני – כצלם, כמורה – אנא הוסיפו מילים באיזור התגובות.


============


וואו, זה מיזם ממש מוצלח. חברת בירה מממנת הקרנות חינם און-ליין של ששה סרטים שהוקרנו בפסטיבל קאן. ומה מדהים: זה זמין גם לצופים בארץ. יש שם את "רוקדת באפלה" של לארס פון טרייר, ואת "איש אינו יודע" של הירוקאזו קורה-אדה ו"תיבה רוסית" של סוקורוב. אבל הכי חשוב: את "מחלה טרופית" של אפיצ'טפונג וויראסטקול, שבקושי הוקרן בארץ (בוודאי שלא מסחרית). השלמת חורים חיונית.



===========


ואפרופו פסטיבל קאן: לז'אן לוק-גודאר יש סרט עלילתי חדש בשם "סוציאליזם" שיוקרן בבכורה בקאן הקרוב. וגודאר הוציא לכבודו טריילר. שזה בעצם כל הסרט מוקרן במהירות מהתחלה עד הסוף (ואולי בעצם מהסוף להתחלה?). יש שם ספינה ומסע בים התיכון, ולא מעט מדינות, כולל ישראל (כלומר פלסטין). וגם אודסה. נחמד לשים טריילר לסרט חדש של גודאר בבלוג בין כל ה"איירון מן"ים וה"אווטאר"ים שמעסיקים אותנו בדרך כלל:









=============


הפתעת סוף השבוע: באולם 10 של סינמה סיטי (בגלילות) ראיתי בסוף השבוע את ההקרנה הדיגיטלית (בתלת מימד) שראיתי עד עכשיו בארץ, יותר טוב מיס פלאנט וקולנוע גת. וגם הסרט היה הפתעה עצומה: "הדרקון הראשון שלי". סרט שהמערכה האחרונה שלו מוטטה אותי מהתלהבות.

נושאים: בשוטף

12 תגובות ל - “פאסט-פורוורד”

  1. ח ל י 21 מרץ 2010 ב - 8:10 קישור ישיר

    מיקי היה מקסים. עומד, לרוב ליד גורפינקל, שקט, מרוכז, מעשן, ועם החיוך הכי מתוק שאפשר….

    הלוויה היום בשלש בגבעת השלושה. עצוב.

  2. ראובן ברדך 21 מרץ 2010 ב - 8:36 קישור ישיר

    מיקי היה אדם מקסים ורגיש, נשמה טובה.יהי זכרו ברוך.

  3. אבינתן 21 מרץ 2010 ב - 18:26 קישור ישיר

    איש צנוע ויקר. יהי זכרו ברוך.

  4. האחד 21 מרץ 2010 ב - 22:51 קישור ישיר

    אליס בארץ הפלאות – ראיתי אותו היום כבר בפעם השלישית, באולם 23 בסינמה סיטי החדש. היה נחמד, אבל לא יותר מזה. הסיבה שנכנסתי אליו היתה כי שאר הסרטים לא עניינו אותיכבר ראיתי אותם.

    היום היית יאיר?

  5. לוטוס 21 מרץ 2010 ב - 23:57 קישור ישיר

    גודאר נפרד מרוהמר
    http://www.youtube.com/watch?v=Z-8V8jb_vFQ&feature=related

  6. רותם 21 מרץ 2010 ב - 23:59 קישור ישיר

    ואוף טופיק (וכבר שמתי את זה במקום אחר כאן)
    סינמה סיטי ראשון, קניון או לא קניון?
    לפי דה מארקר, בסופ"ש פקדו את המקום חמישים אלף איש ומכרו רק עשרים אלף כרטיסים:
    http://www.themarker.com/tmc/article.jhtml?ElementId=skira20100321_1157734

  7. indie 22 מרץ 2010 ב - 2:05 קישור ישיר

    יש, כמובן, סיכוי סביר לחלוטין ש"סוציאליזם" הוא סרט מחורבן, אבל הטריילר, כמו רוב ההערות הפנימיות של מר גודאר על המדיום, לא פחות מגאוני.
    אגב, גם אתה שמת לב שבתוך המנגנון של השעון (קצת אחרי האמצע, נדמה לי)כתוב "גל" בכתב יד?

  8. איתן 22 מרץ 2010 ב - 9:23 קישור ישיר

    יש בסינמטק תל אביב רטרוספקטיבה של ג'וזפה טורנטורה. במאי מעניין. לפני 20 שנה הוא זכה באוסקר על סרט סנטימנטלי ויפה שנקרא "סינמה פרדיסו". אח"כ היה "מוכר החלומות" – גם הוא מונע מאהבת קולנוע, אם כי האנשים בו ציניים יותר (מוקרן מחר. אשמח להיזכר בו). ואז הוא התקלקל. הוא עשה את "אגדת הפסנתרן" – סרט מבולבל ומקרטע, ואת "מלנה" שקיים רק למטרה אחת – להראות את יופיה של מוניקה בלוצ'י. אבל גם בשני אלו יש כמה סצינות יפות שהזכירו לי שטורנטורה הוא במאי בחסד, שנמצא במיטבו כשהוא עובד על סקאלות אופראיות. יש ביכולתו לברוא עולמות ענקיים, ולסחוף אותי עם מאות ניצבים, מוזיקה רגשנית וצילום בתנועה מתמדת.

    אחרי זה הגיעה "אשה אלמונית" שלא הופץ בארץ (אני אראה אותו היום), ו"באאריה", שאיטליה שלחה לאוסקר השנה. לפי מה שהבנתי, המפיצים בארץ עדיין מתלבטים אם להפיץ אותו. ראיתי אותו אתמול. מאוד אהבתי.

    "באאריה" בעיניי הוא תמצית מזוקקת של טורנטורה במיטבו. רצף בלתי נגמר של סצינות גדולות מהחיים, מבוימות באנרגיה אדירה ומסחררת. אין בסרט כמעט סיפור, ואין בו ממש דמויות, אבל יש בו סוג של תמונת רנטגן של העם האיטלקי (או לפחות החלק הסיציליאני שלו): מבולגן, לא מחונך, רועש מאוד, אבל גם – חם, אנושי, ואוהב אדם. הסרט עשיר בהומור, מבדר מאוד, ומציג את יכולות הבימוי הגדולות מהחיים של טורנטורה כמו שמזמן לא נראו. קצת ארוך מדי (שעתיים וחצי), אבל בידור נהדר ומהנה ביותר. להפיץ, להפיץ.

  9. איתן 22 מרץ 2010 ב - 9:38 קישור ישיר

    מזל טוב לארי פולמן. "ואלס עם בשיר" לקח עוד פרס. אלו לא חדשות מ-2008. אלו חדשות מאתמול, 21 במרץ 2010.

    אתמול חולקו פרסי איגוד מבקרי הקולנוע בדנמרק, ו"ואלס עם בשיר" לקח את פרס הסרט הלא-אמריקאי הטוב ביותר.
    פרס הסרט האמריקאי הטוב ביותר הלך ל"למעלה". והזוכה הגדול של הערב היה "אנטיכרייסט" של לארס פון טרייר – הסרט הטוב ביותר, שחקן, שחקנית, וצילום.
    רשימת הפרסים המלאה:
    http://www.bodilprisen.dk/index.php

  10. Reba Delee 7 פברואר 2011 ב - 4:04 קישור ישיר

    This is really interesting. Thanks for posting it. By the looks of the comments, many others think so too.

  11. בועז כהן 20 נובמבר 2014 ב - 14:00 קישור ישיר

    איך קוראים לסרט של ג'וזפה טורנטורה על הרוסיות, הזונות, סרט קשה מאוד לצפיה?

    • איתן 21 נובמבר 2014 ב - 1:36 קישור ישיר

      הי בועז,

      אתה מתכוון ל"אישה אלמונית". לך פוסט אחד קדימה (ההוא על "ארץ יצורי הפרא"). בתגובות שם כתבתי בשורה וחצי את ההתרשמות שלי מהסרט. במאי לא יציב, טורנטורה. אבל כשהוא טוב, הוא טוב מאוד. "אישה אלמונית" הוא ככה ככה.


השאירו תגובה