16 יוני 2010 | 13:21 ~ 9 תגובות | תגובות פייסבוק

באווירה

זה רק נדמה לי או ש"Somewhere", הסרט החדש של סופיה קופולה, הוא סוג של רימייק/המשך לסרט הקצר שכתבה, "חיים בלי זואי", שביים אבא שלה (פרנסיס פורד קופולה) בסרט "סיפורי ניו יורק"? שם זו היתה ילדה שאביה הוא מנצח מפורסם שמסתובב בכל העולם. וכאן זו ילדה/נערה שאביה הוא שחקן מפורסם. זה רק על סמך הטריילר, יתכן והסרט הוא משו אחר לגמרי, אבל פתאום משהו מהמנגנון הנפשי של קופולה בסרטיה נורא נחשף. ב"חיים בלי זואי", ב"אבודים בטוקיו", ב"מארי אנטואנט" ועכשיו ב"Somewhere", זה סיפורה של נערה אבודה שנמצאת בצילו של גבר גדול/מפורסם/נערץ/מלך. תסביכי האב שלה וחייה בצילו אביה פתאום נראים נורא גלויים. כך שגם "אבודים בטוקיו" הוא יותר סרט עליה ועל אבא שלה מאשר עליה ויחסיה המתפוררים עם בעלה דאז, ספייק ג'ונז. או גם וגם.



ובכל מקרה, הטריילר של "Somewhere" מבטיח שפע שוטים אווירתיים, שזה בדיוק מה שאני אוהב בסופיה קופולה (ולכן גם מאוד אהבתי את "מארי אנטואנט" שלה).






ובקטע שבו רואים את הילדה מחליקה על הקרח, לא יכולתי שלא לחשוב על הווידיאו הקליפ הזה, שביים ספייק ג'ונז לכמיקאל בראדרס ועם סופיה קופולה בתפקיד הראשי. הכל מתחבר, לא?



=================



ואווירה ושוטים יפים ושפע מסתוריות זה בדיוק מה שמוכר לנו מארק רומאנק בטריילר המאוד אבסטרקטי שלו לסרטו השני, "Never Let Me Go", על פי ספרו של קזואו אישיגורו ("שארית היום"). רומאנק הוא במאי קליפים מצוין שביים את "חיים בתמונות" המוצלח, עם רובין וויליאמס. במאים שמעדיפים קומפוזיציות מרתקות על פני עלילה מהודקת מוצאים חן בעיניי.

נושאים: בשוטף

9 תגובות ל - “באווירה”

  1. אוהד קאופמן 16 יוני 2010 ב - 14:53 קישור ישיר

    היי,
    לפי הטריילר נראה שהבחור עוסק כמעצב אופנה , משהו בתחום הזה.
    אבל אחרי בדיקה בIMDB אתה צודק.
    לפי התקציר על הסרט הבחור הוא שחקן קולנוע הוליוודי.

  2. אריקול 16 יוני 2010 ב - 17:18 קישור ישיר

    שפע שוטים אווירתיים זה גם אוף וגם מקסים, כי כתמיד נראה שאף לא אחת מהדמויות שלה באמת מתאמצת למחייתה. מקסים – כי זה באמת מקסים, במארי אנטואנט (גם בצפיות חוזרות), בטוקיו, וכנראה גם בחדש לעיל.

  3. מיכאל ג 16 יוני 2010 ב - 19:51 קישור ישיר

    זה לגמרי לא קשור אבל אני לא יודע איפה כן לשאול את זה, מצטער על "חטיפת" הפוסט לצורך השאלה, אבל לא הצלחתי למצוא שום מידע על זה. אז כמו שאומרים, help me yair, you're my only hope:
    האם micmacs של ז'נה הולך להגיע לקולנועים בארץ, ואם כן מתי?

    ושוב סליחה.

  4. אורון 16 יוני 2010 ב - 21:31 קישור ישיר

    מיכאל ג – מיקמאקס יהיה באוזן השלישית ממש עוד כמה ימים. אם אתה יכול להתאפק עד יולי, ודאי תוכל לתפוס אותו בפסטיבל ירושלים (ככה שהשאלה שלך יכולה הייתה להשתלב בפוסט הקודם 🙂
    לא מאמין שהוא יגיע להקרנות מסחריות, אבל זו סתם דעתי הלא מבוססת.

  5. זוהר 16 יוני 2010 ב - 22:20 קישור ישיר

    אם אני לא טועה, שני סרטיו הקודמים של ז'נה (אמלי ושנים של אירוסין) הוקרנו בארץ, ואף הצליחו לא רע. לפחות הראשון. לא יהיה יותר מדי אבסורדי לחשוב שהוא יוקרן גם בארץ הקודש.

  6. עמית איצקר 17 יוני 2010 ב - 3:06 קישור ישיר

    גם "דליקטסן" ו"הנוסע השמיני 4" של ז'נה הוקרנו בארץ. לגבי "עיר הילדים האבודים" אני לא בטוח

  7. אורון 17 יוני 2010 ב - 15:43 קישור ישיר

    תקראו לזה "תחושת בטן", אבל סתם לא נראה לי שמיקמאקס יגיע להקרנות מסחריות בארץ. אני לא מנבא מה יופץ כאן ומה לא, קטונתי. כן, אפשר להפיץ אותו בתור "הסרט החדש של הבמאי של אמלי", אבל הוא נראה פחות, איך לומר, אולטרה-קיטשי (בקטע טוב). לגביי הסרטים המוקדמים יותר שלו שהוקרנו או לא, מדובר בתקופה אחרת לגמרי…

  8. web analytics 7 דצמבר 2010 ב - 6:40 קישור ישיר

    Mate this spam here will drive me crazy! Fix it!

  9. Marilee Bonilla 7 פברואר 2011 ב - 4:04 קישור ישיר

    This is really interesting. Thanks for posting it. By the looks of the comments, many others think so too.


השאירו תגובה