29 יוני 2010 | 09:21 ~ 14 תגובות | תגובות פייסבוק

המכשפים

הווידיאו הזה מתוך "שוליית המכשף" הוא הפעם הראשונה שבה אני בעצם מסתקרן מהסרט. עד עכשיו הוא נראה לי כמו רעיון ממש גרוע. לא רק כי אין לי עניין בסרט חדש מאת היוצרים והכוכב של "אוצר לאומי", אלא בעיקר כי לא השתכנעתי שיש כאן משהו ראוי. הרעיון לקחת סרט אנימציה קצר – הסצינה של מיקי מאוס עם המטאטאים מתוך "פנטזיה" – ולהפוך אותה לסרט עלילתי באורך מלא עם כל הגרנדיוזיות שהצירוף של דיסני וג'רי ברוקהיימר מבטיחים, גרם לי לרצות להחמיץ את הסרט. רעיון רע כמו לקחת את שבע דקות העלילה של "חתול תעלול" ולתפור סביבן סרט באורך מלא שייתן לכולם סיפורי עבר, מניעים ותהליכים דרמטיים. מיותר. ובעיקר כי תיארתי לעצמי שממילא סצינת המטאטאים ההיא תהיה אחד משיאי הסרט, ושכל תכלית המוצר הזה הוא למחזר קלאסיקות לדור צעיר שעבורו אפילו מיקי מאוס זה איטי ומיושן מדי. אבל העובדה שדיסני החליטה להוציא דווקא את הסצינה הזאת במלואה לאינטרנט כמין טיזר היא ממש הברקה בעיניי. זה מהלך שפונה ישירות לסקפטים כמוני שאומר להם: "אתם חושבים שאין לכם סיבה לבוא לסרט כי במילא רק תשבו לחכות לסצינת המטאטאים, וממילא היא לא תעמוד בציפיות שלכם מהילדות, אז הנה היא, קחו אותה. הנה סצינת המטאטאים על חשבוננו, כי אנחנו מאמינים שיש בסרט הרבה יותר מזה". שוב, אני לא בטוח ש"הרבה יותר מזה" כשהוא מגיע מג'ון טרטרלטאוב/ג'רי ברוקהיימר/ניקולס קייג' זה מה שיעניין אותי (ולא שסצינת המטאטאים המצורפת היא הברקה עצומה במיוחד), אבל אני מודה שהבטחון העצמי שלם בשחרור הווידיאו הזה הוריד לי את מפלס ההתנגדות.





אגב, כשניקולס קייג' אומר בווידיאו הנ"ל שלמשמע שם הסרט אתם בוודאי נזכרים בסצינה המפורסמת מ"פנטזיה", זה לא ממש עובד בעברית. מישהו בארץ החליט כנראה שלא כדאי שייראה שיש קשר בין הסרט הזה ובין היצירה המוזיקלית שהתפרסמה ב"פנטזיה" וכך שונה השם המוכר "שוליית הקוסם" ל"שוליית המכשף". כי בארץ אוהבים לבלבל.



וניקי פינק מעדכנת הבוקר שהסקרים באמריקה מעידים ש"שוליית המכשף" יכניס באמריקה אפילו פחות כסף מ"הנסיך הפרסי" (ההפקה האחרת של דיסני/ברוקהיימר הקיץ), אבל שכנראה גם כאן, כמו עם "הנסיך הפרסי", ההצלחה העיקרית של הסרט תהיה מחוץ לארצות הברית. שזה אומר אתם, צופי המזרח התיכון.


=============


והנה, טרי מהלילה, הטריילר הראשון ל"הארי פוטר ואוצרות המוות", על שני חלקיו (נובמבר השנה ויולי שנה הבאה), הסרט השביעי והסרט השמיני על פי הספר האחרון בסדרה.





============


דיוויד ודיוויד. שני במאים צעירים ולא מאוד מוכרים שקיבלו לידיהם עיבוד של הפרקים הלפני-אחרונים של סדרות ספרי פנטזיה מצליחות לבני נוער, שכבר התחילה להתיש, ושניהם הזריקו לתוכה מידה מסוימת של חיות מעניינת, ולא מעט כשרון קולנוע. דיוויד ייטס הוא האיש שהציל את סרטי "הארי פוטר" מהשממון שהפיל עליו מייק ניואל בפרק ארבע. ועכשיו דיוויד סלייד בה להציל את "דמדומים 3 ", שאותו ראיתי אתמול ושהיה מבחינתי הסרט הראשון בסדרה שהכיל כמה סצינות לא רעות שהיה שווה לראות. עוד על זה בהמשך השבוע.

נושאים: בשוטף

14 תגובות ל - “המכשפים”

  1. the best poet 29 יוני 2010 ב - 12:13 קישור ישיר

    נטלי לא מכירה אף אחד מהסרטים המוזכרים כאן

  2. יואב 29 יוני 2010 ב - 12:20 קישור ישיר

    הסצנה הזו היתה כל כך גרועה שלא רק שהיא מחקה כל סיכוי שאי פעם אראה מרצוני את הסרט הזה, אני גם חושש שהיא פגעה שאופן בלתי-הפיך ביכולתי ליהנות מ"פנטזיה" המקורי. זה מביך ברמות כאלו, שנראה כאילו מישהו ניסה לעשות פרודיה על קומדיות לכל המשפחה של דיסני, כולל הבדיחות הרדודות, הפס-קול השבלוני והאפקטים הגרועים.

    מזכיר לי את זה:
    http://www.youtube.com/watch?v=reRTXJSyTjo

    אגב, תזכורת עצמית כללית: אם ניקולס קייג' מופיע בסרט, להתרחק כמו מאש.

  3. אורי 29 יוני 2010 ב - 14:43 קישור ישיר

    מילא ניקולס קייג' – השחקן שמשחק את השוליה הוא כל כך גרוע שברגע שהוא פותח את הדלת ורואה את המהומה שייצר – רגע שברור מאליו שצולם בקלוז-אפ, לא נכנסים לתקריב כי הוא כל כך גרוע! העורך מציל אותנו מעונשו.
    ואז שכהוא מצווה עליהם לעצור ונשמע כאילו הוא מדבר מתוך שינה… אני לא באמת יודע מי זה (וזו הבורות שלי כנראה) אבל ברור שלקחו אותו בגלל ההומור-נבעכי-וודי-אלן סטייל שלא מחזיק בסצינה הזו אפילו שניונת.
    אבל נכון – ניקולס קייג'=ביג נו נו

  4. רוני 29 יוני 2010 ב - 15:24 קישור ישיר

    לא שמעתי על הסרט הזה עדיין,
    אז חשבתי לרגע שהתכוונת למשחק מחשב ישן שנקרא "שולית המכשף" :
    http://oldies.org.il/game1.asp?code=147

    🙂

  5. דן 29 יוני 2010 ב - 20:16 קישור ישיר

    וזה הסרט שאיתו בחרו לפתוח את פסטיבל FanTasia היוקרתי שבמונטריאול? לא נעים.

  6. עדן 29 יוני 2010 ב - 22:24 קישור ישיר

    לכל מי שחושב שאם ניקולס קייג' בסרט צריך להתרחק – זה כולל גם את קיק-אס, פקד מושחת, KNOWING, אדפטיישן, BRINGING OUT THE DEAD, פייסאוף, הפריצה לאלקטרז, לעזוב את לאס וגאס, לב פראי, בייבי אריזונה וראסטי ג'יימס ?

  7. רותם 30 יוני 2010 ב - 8:06 קישור ישיר

    עדן, אתה מעט סלקטיבי. בין לבין יש כמה דברים שעדיף לא לזכור. השאלה רק איזה קייג' נקבל.
    ושוליית הקוסם נשמע משהו שמתאים באמת לעכבר חביב או לבחור שמביא את הכובע לצ'יקו ודיקו ולא לסרט על מלחמות של טוב ורע או שקר כלשהו. כך שאולי מאבדים את הקריצה למקור אבל לפחות יש לזה שם רציני, שנראה שיתאים לסרט.

  8. אביגיל 30 יוני 2010 ב - 9:20 קישור ישיר

    למה שמישהו שחי במקום כל כך מטונף יחזיק כל כך הרבה מטאטאים?

  9. רז-ש 30 יוני 2010 ב - 10:25 קישור ישיר

    רגע רגע, בעקבות הקטע וידיאו הזה אתה כן מסתקרן מהסרט?? אתה מסתקרן לראות איך הם מחריבים את זכרון אחת מפסגות האינמציה בכל הזמנים בקטע מפגר במיוחד? הקליפ הזה פשוט נוראי. נכשל בכל מובן אפשרי.

  10. מיכאל ג 6 יולי 2010 ב - 12:22 קישור ישיר

    אולי שווה להזכיר כאן שדיסני לא המציאו את הקטע עם המטטאים וששוליית המכשף המקורי הוא פואמה של גתה (ואח"כ ילצצירה קלאסית) ולא סרט מצויר?

  11. Ferry pour la Grece 28 ינואר 2011 ב - 1:40 קישור ישיר

    Thanks pal. That was interesting knowing

  12. Offer of the Day 28 ינואר 2011 ב - 2:24 קישור ישיר

    I truly wanted to compose a message so as to say thanks to you for these marvelous ideas you are posting on this website. My prolonged internet investigation has at the end been paid with brilliant facts to exchange with my relatives. I 'd suppose that most of us site visitors actually are undeniably blessed to exist in a magnificent place with so many outstanding professionals with useful tricks. I feel extremely fortunate to have discovered your entire web site and look forward to many more excellent moments reading here. Thanks once more for everything.

  13. hampton bay ceiling 28 ינואר 2011 ב - 7:48 קישור ישיר

    Not a unhealthy article, did it take you a lot of your time to think about it?

  14. Lilliam Lathem 7 פברואר 2011 ב - 4:05 קישור ישיר

    Hi I found your site by mistake when i was searching Google for this issue, I have to say your site is really helpful I also love the theme, its amazing!. I dont have that much time to read all your post at the moment but I have bookmarked it and also add your RSS feeds. I will be back in a day or two. thanks for a great site.


השאירו תגובה