17 אוגוסט 2010 | 15:58 ~ 17 תגובות | תגובות פייסבוק

שליחותו

מתברר שלמארק איווניר יהיו השנה שני סרטים בפסטיבל טורונטו. חוץ מ"שליחותו של הממונה על משאבי אנוש", עליו דיווחתי אתמול, איווניר משתתף בתפקיד משנה גם ב"בונראקו", סרטו השני של גיא משה, במאי ישראלי שפועל בלוס אנג'לס (סרטו הקודם, "הולי", הוקרן בתחילת השנה בסינמטקים). "בונראקו" הוא אחד הסרטים שיוצגו במסגרת הקרנות החצות של פסטיבל טורונטו, המוקדשות לסרטי אימה ופולחן. וודי הרלסון, דמי מור וג'וש הרטנט מכבים בסרט, שהפיק רם ברגמן ושצילם חואן רואיז-אנשיה (צלם ספרדי שבתחילת שנות התשעים עשה עבודות נורא יפות עם דיוויד מאמט ומייק פיגיס).




ובמסגרת פינתנו "מה קורה עם ישראלים בתעשיית הקולנוע האמריקאית" נצרף לפוסט לא רק את גיא משה אלא גם את מיטל דוהן. סרט עצמאי שהיא משתתפת בו, בשם "מונוגמיה", נקנה להפצה באמריקה על ידי החברה של אדם יאוך (שמפיצה ממחר את "שתיקת הארכיון" של יעל חרסונסקי והפיצה לפני כן את "הגלגול" של נתי ברץ). "מונוגמיה" הוא סרטו העלילתו הראשון של דיינה אדם שפירו, שביים את הסרט התיעודי "כדור רצח". דוהן מגלמת בסרט אשה אקסהיביציוניסטית המפתה את גיבור הסרט, שנמצא רגע לפני נישואיו. (תודה לעמית איצקר על הלינק).



================


תגידו שלום לרוני מארה, והתחילו לשנן כבר היום את שמה. מארה לוהקה אתמול לתפקיד הראשי בגרסה האמריקאית של דיוויד פינצ'ר ל"נערה עם קעקוע דרקון". מארה, שתפקידה המרכזי ביותר עד היום היה ברימייק ל"סיוט ברחוב אלם", תגלם את ליזבת סלנדר, גיבורת ספריו של סטיג לרסון. פינצ'ר ומארה נפגשו כבר על הסט של סרטו החדש, "הרשת החברתית", שייצא באמריקה בסתיו. בגרסה השבדית של הסרט, שהכניסה עד כה מעל מאה מיליון דולר בעולם (ותצא בארץ בשבוע הבא), גילמה נומי ראפאס את דמותה של סלנדר, והיא כבר נפגשת עם מפיקים אמריקאיים לקראת השקת הקריירה ההוליוודית שלה. את דמותו של מיקל בלומקוויסט יגלם דניאל קרייג. הצילומים יתחילו בקרוב בשבדיה על פי התסריט של סטיב זייליאן. פינצ'ר מבטיח שהוא מתכנן לשמור על הסקס והאלימות של המקור ושהסרט יהיה למבוגרים. לא קראתי את הספר, אבל הסרט השבדי, שבויים על ידי נילס ארדן אופלב, היה די בינוני לדעתי, ולרגעים ממש בלתי נסבל. יהיה מעניין לראות איך פינצ'ר וזייליאן, שנראה שהם חושבים להיצמד למקור הספרותי, ישדרגו את הגרסה הקולנועית השבדית (שנמשכת שעתיים וחצי).




ו"הרשת החברתית", אגב, יהיה סרט הפתיחה של פסטיבל ניו יורק באוקטובר. סרטו החדש של קלינט איסטווד, "Hereafter", סרטו הרביעי של איסטווד תוך שנתיים, יהיה סרט הנעילה.




ועוד באוקטובר: אלבום חדש לבל אנד סבסטיאן.

נושאים: בשוטף

17 תגובות ל - “שליחותו”

  1. סטיבי 17 אוגוסט 2010 ב - 16:35 קישור ישיר

    אותי מעניין לראות איך הם יצליחו למכור את דניאל קרייג בתור בלומקוויסט. מקווים שעד אז ישכחו שהוא בונד?

  2. קוראים לי חיים 17 אוגוסט 2010 ב - 16:40 קישור ישיר

    הסרט השוודי באמת היה די חרא, ולא הבנתי מה פינצר בכלל רוצה מזה. אבל מעניין לראות. מי יודע…
    הרשת החברתית נראה פשוט פצצה. אני לא יודע למה כי חוץ מטריילר אין לי כלום לראות דרכו, אבל נראה לי שהוא הולך להיות מצויין. תחושת בטן.
    חוצמזה מישהו יודע מה קורה עם מייק פיגיס? הבחור נעלם.

  3. סטיבי 17 אוגוסט 2010 ב - 16:53 קישור ישיר

    אני מניחה שמה שהוא רוצה מהסיפור זה הדמות המעניינת (או שיכולה להיות מעניינת) של הנערה (שהיא לא נערה, אגב, לפחות לפי הגילים שנכללים בביטוי הזה לתפיסתי).
    אגב, בנושא השחקן הראשי – גם בסרט השבדי (שהוא באמת בינוני, ולדעתי ההמשך שלו טוב ממנו, אם כי לא ביותר מדי) היו טענות נגד הליהוק של מיכאל ניקוויסט, כי הוא נחשב מוכר (ונאה) מדי לתפקיד. הוא אחד השחקנים המפורסמים בשבדיה. אבל הוא הצליח לדעתי לגלם את הדמות היטב. הליהוק של קרייג נראה לי אפילו יותר רלוונטי לטענות האלה (ואולי הוא גם צעיר מדי).

  4. Shai 17 אוגוסט 2010 ב - 16:59 קישור ישיר

    I think I read somewhere that the Swdish film was originally a mini-serie that was re-edited to be fit for a release as a film

  5. סטיבי 17 אוגוסט 2010 ב - 17:22 קישור ישיר

    המיני סדרה (שישה פרקים – שניים לכל סיפור) שודרה בטלוויזיה אחרי שהסרטים יצאו לקולנוע, כך שעבור הקהל המקומי (השבדי זאת אומרת) היא בעצם גרסה מוארכת של הסרטים גם אם ערכו אותם הפוך.

  6. דוקטור קולנוע 17 אוגוסט 2010 ב - 17:36 קישור ישיר

    אני דווקא חשבתי שהסרט השוודי היה מותח.

  7. Eran 17 אוגוסט 2010 ב - 17:47 קישור ישיר

    כריסטופר ווקן משמש מנחה אורח בתכנית רדיו ומדבר על ההצגה שלו בברודווי Behanding in Spokane עם הבמאי:

    http://beta.wnyc.org/shows/lopate/2010/aug/16/

  8. דוקטור יגאל 17 אוגוסט 2010 ב - 20:27 קישור ישיר

    גם רומי אבולעפיה הולכת להיות על השטיח האדום בפסטיבל טורונטו, עם הקרנת "the debt" "החוב" של ג'ון מיידן עם הלן מירן
    ישראל חמה….

  9. נאור 18 אוגוסט 2010 ב - 1:38 קישור ישיר

    הקנדים לקחו את "פעם הייתי" ו"שליחותו". מכאן אפשר להסיק שהם דחו את "התגנבות". גם פה באופיר "הפעם" והשליח" הועדפו על-פני "התגנבות". מכאן מסקנה עגומה שיותר ממה שצריך לחשוש מהתחממות הגלובל כדאי לשים לב ולהיזהר מטמטום הגולבל שבהנהגת ארה"ב הולך ומתפשט בקצב מציק. אור בקצה. על-פי התחזיות בשנת 2021 סין היא זו שעומדת להיות המעצמה מס' 1 בעולם וייקח לה קצת זמן עד שהיא תתתאפס ותייצר טמטום אחר משלה להשליט אותו עלינו. זמן הביניים הזה הוא זמן נחמה למי שיהיה כאן אז ויוכל להנות בנחת ממה שבאמת מהנה.

  10. עדן 18 אוגוסט 2010 ב - 8:40 קישור ישיר

    נאור – כל הדיבורים האלה על זה שעוד רגע סין משתלטת על העולם מזכירים לי בעיקר את "שמש עולה" שרכב על גל הפחד מפני היפנים שעוד רגע משתלטים על העולם. הסרט היה חביב לזמנו אבל נהייה מיושן תוך חמש שנים כשהבינו שזה לא יקרה.

  11. אלון 18 אוגוסט 2010 ב - 9:48 קישור ישיר

    החוב מאוד מסקרן, מישהו יודע מתי זה מגיע לישראל?

  12. בוריס 19 אוגוסט 2010 ב - 12:34 קישור ישיר

    אכן, הגירסה השוודית ל"נערה" ארוך מדי, טרחני ואיטי. הספר עצמו הוא אחד מספרי המתח היותר טובים שיצא לי לקרוא אבל הבמאי של הסרט לא מצליח להעביר את זה למסך. זה יצא ריאליסטי מדי, לא מספיק מותח, לא מספיק אלים מתעלם מכמויות הסקס שהגיבור הראשי עושה (בספר הוא מזיין כל דמות נשית שנכנסת לסיפור), מעייף והכי חמור לא ערוך.

    סטיבי, אם לזה בשוודיה קוראים גבר מושך, מצבנו קשה. דניאל קרייג הוא ליהוק מוצלח למדי, הגיל הוא אותו הגיל בערך (סביבות ה40 לפי הספר) והוא אמור להראות טוב, בספר יש לו תדמית של מעיין דון ז'ואן.

  13. סטיבי 19 אוגוסט 2010 ב - 13:06 קישור ישיר

    בקשר למושך – אני לא מסכימה שהמצב קשה, אבל זה עניין של טעם. וכתבתי נאה. ואל תשכח ששם מכירים אותו מהרבה תפקידים אחרים.
    לא קראתי את הספר, אבל באותו זמן טענו שבלומקוויסט אמנם דון ז'ואן אבל לא חתיך קלאסי. הרי זה לא מחייב. יש שיגידו שגם קרייג לא, והוא עשה תפקידים אחרים שאינם בונד, אז יש סיכוי שהוא יהיה בסדר, אבל זה תלוי מה הוא יעשה ומה יעשו ממנו (כן, אני מודעת לכך שזו טענה אוניברסלית פחות או יותר).
    ובכלל לגבי ליהוק – היו הרבה יותר טענות נגד הליהוק של ראפאס, והן די התנפצו ברגע שהסרט התחיל.

  14. web analytics 8 דצמבר 2010 ב - 4:56 קישור ישיר

    Buddy the spamming here are driving me insane! Fix it!

  15. RealTimePlease 8 דצמבר 2010 ב - 8:24 קישור ישיר

    Mate the spam comments here will drive me spastic! Fix it!

  16. Fabiola Schachsieck 4 פברואר 2011 ב - 3:08 קישור ישיר

    Simply desire to say your article is as surprising. The clarity in your post is just cool and i could assume you are an expert on this subject. Well with your permission let me to grab your feed to keep updated with forthcoming post. Thanks a million and please keep up the rewarding work.

  17. Gregoria Banville 7 פברואר 2011 ב - 4:05 קישור ישיר

    This is really interesting. Thanks for posting it. By the looks of the comments, many others think so too.


השאירו תגובה