22 ספטמבר 2010 | 09:33 ~ 14 תגובות | תגובות פייסבוק

זה בוודאי המקום

שניה, רגע. אחרי כשיתפוגגו אדי השמפניה של אנשי "שליחותו של הממונה על משאבי אנוש" אני חייב להחזיר אותם לקרקע המציאות עם כל ענייני הפרוצדורה והניירת שיש לפניהם כדי לעמוד בתקנוני האקדמיה האמריקאית: הסרט חייב להיות מופץ מסחרית בישראל עד 30 בספטמבר, שזה שבוע הבא, שזה שבוע לפני תאריך ההפצה המתוכנן של הסרט (זה לא אמור להיות ביג דיל. קודם כל, כי נכון יותר להזדרז ולהוציא את הסרט כדי לרכוב על המומנטום של הזכייה. וגם אם לא, לא תהיה לאדרי בעיה לתת לסרט אולם אחד להיות מוקרן בו בסינמה סיטי כדי לעמוד בתקנון האוסקרים). וטפסי ההגשה של הסרט צריכים להגיע למשרדי האקדמיה האמריקאית ב-1 באוקטובר, שזה יום שישי הבא, מרחק שלושה ימי עבודה – פלוס שבת ושני חגים – מעכשיו.


הנה התקנון.



עוד על טקס פרסי אופיר של אמש, בהמשך היום.


============


יש מנכ"ל חדש לסינמטק הרצליה. קוראים לו ניר רמון והוא מחליף את נעה רון, שהקימה את המקום. ניר רמון במקום נעה רון. ועדת המכרז עבדה בחרוזים.


=============


כששמעתי לראשונה על סרטו החדש של פאולו סורנטינו, שיהיה דובר אנגלית ועם שון פן בתפקיד הראשי, הימרתי ששם הסרט, "This Must Be The Place" הוא מן הסתם בשראת השיר של טוקינג הדס. ובכן, בינג! כעת, כשהפקה עברה מאירופה לשיקגו, מתברר שדיוויד בירן, כותב השיר ההוא, הוא אחד השחקנים בסרט. והוא גם יהיה מלחין הסרט. והעלילה? ללקק את האצבעות: שון פן הוא כוכב רוק – מעין בונו שכזה – שמגלה את עברו של אביו כניצול שואה ויוצא למסע כדי למצוא את הקצין הנאצי שהתעלל באביו במחנה הריכוז.


ודיוויד בירן מתארח עם לא מעט שירים – בעיקר מהאלבום האחרון שלו עם בריאן אינו – גם בפסקול "וול סטריט 2 ", שיוקרן ביום שישי בפסטיבל חיפה. אחד השירים – מן הסתם לחלחלתו של פאולו סורנטינו – הוא "There Must Be The Place". אופס.



===========


אחרי שאבק הרעש סביב העובדה שפסטיבל טורונטו חשף ככל הנראה את שני הסרטים שיובילו השנה במירוץ לאוסקר – "הרשת החברתית" נגד "נאום המלך" – אני חייב להודות שהביקורות שהכי ריגשו אותי היו ל"מאורת הארנב" של ג'ון קמרון מיטשל. שני סרטיו הקודמים של מיטשל, "הדוויג והשארית העצבנית" ו"שורטבאס", היו מהסרטים העצמאים הכי מדהימים והכי קיצוניים של העשור האחרון. והנה, איש השוליים המוכשר בטירוף הזה ככל הנראה עשה משהו שיזכה אותו גם בהכרת המיינסטרים. מרגש.

14 תגובות ל - “זה בוודאי המקום”

  1. _LiBERTiNE_ 22 ספטמבר 2010 ב - 10:47 קישור ישיר

    הידד לג'ון קמרון מיטשל! נקווה שהסינמטקים ידאגו להפיץ אותו בארץ.

    ==========

    רוה לליברטין: שום סינמטקים, סינמה סיטים. זה ככל הנראה סרט של יונייטד קינג. כך שאם הוא יהיה מועמד לאוסקרים – לסרט, תסריט ושחקנית (ניקול קידמן) – יש להניח שהוא יופץ בארץ באיזור ינואר-פברואר. אולי במוזיאון?

  2. חם ויפת 22 ספטמבר 2010 ב - 11:01 קישור ישיר

    אופס..
    זה גוגל רידר חתך חלק מהפוסט, לכן לא ראיתי את סופה. (סליחה לרוה)

  3. איתן 22 ספטמבר 2010 ב - 11:27 קישור ישיר

    שאלה:

    להלן הפסקה הרלוונטית מתוך התקנון האמריקאי:

    The motion picture must be first released in the country submitting it no earlier than October 1, 2009, and no later than September 30, 2010, and be first publicly exhibited for at least seven consecutive days in a commercial motion picture theater for the profit of the producer and exhibitor

    לפי מה שאני מבין, בכדי לעמוד בתנאים של האוסקר האמריקאי, הסרט המתמודד צריך להיות בהקרנות מסחריות על האקרנים עד ה-30 בספטמבר, וכמו כן, צריך להיות מוצג במשך 7 ימים רצופים לפחות. כלומר, הסרט צריך לעלות היום, או מקסימום מחר, בכדי להיות מוצג במשך שבוע עד ה-30 בחודש. או שמדובר בשבוע הראשון של אוקטובר?
    או שנתחיל לשלוח עורכי דין שיתפלפלו על הסוגיה מול האקדמיה האמרקאית במקרה של פסילה? וכשהאקדמיה האמריקאית תשאל שאלות, יתחילו להאשים איזשהו בלוגר שהלשין לאמריקאים? או את סידר?

    או שאולי מישהו ישנה את התקנון סוף-סוף כדי שהסרטים המתמודדים על האופיר יהיו רק אלו שהופצו כבר?

    ==========

    רוה לאיתן: הניסוח דווקא די ברור – הסרט צריך להיות מופץ הכי מאוחר עד ה-30 בספטמבר. וכדי שלא יהיו ספקות הם מבהירים שב"מופץ" הם לא מתכוונים ליום אחד אלא לשבעה ימים, ולא מתכוונים להקרנות סינמטקיות/פסטיבליות, אלא להפצה מסחרית שהכנסותיה לטובת מפיק הסרט. זה שבישראל אנחנו עושים הכל על הגרגר האחרון של שעון החול זה פשוט אופי דפוק, אבל אם הסרט ייצא ב-30 בספטמבר אין עם זה בעיה (ממש כמו שאין בעיה שסרט אמריקאי יוצא להפצה מצומצמת ב-30 לדצמבר, כדי להיחשב זכאי לפרסי אותה שנה, ואז מרחיב את הפצתו בסוף ינואר אחרי פרסום המועמדויות).

  4. אביעד שמיר 22 ספטמבר 2010 ב - 11:30 קישור ישיר

    שליחותו של הממונה על משאבי אנוש חייב לצאת השבוע כדי להיות כשיר לאוסקר. התקנון קובע שסרט חייב להיות מוקרן מסחרית בארצו *במשך לפחות שבעה ימים רצופים* לפני 1 באוקטובר. אם אדרי ושות' ירדמו בשמירה ולא יעלו את הסרט לאקרנים עד מחר (מה שאני בטוח שלא יקרה), "הדקדוק הפנימי" או "פעם הייתי" ישלח במקומו.

  5. אביגיל 22 ספטמבר 2010 ב - 11:48 קישור ישיר

    איתן ואביעד, למיטב הבנתי את הקטע מהתקנון, הוא קובע שעל הסרט להיות מוצג מסחרית במשך לפחות שבעה ימים רצופים על מנת להיות זכאי לאוסקר, אך לא כל שבעת הימים האלה חייבים ליפול בתוך תקופת הזכאות שבין אוקטובר 2009 וספטמבר 2010 – רק תאריך היציאה לאקרנים חייב לעשות זאת.

  6. הבנת הנקרא 22 ספטמבר 2010 ב - 11:50 קישור ישיר

    יש שתי דרישות שונות:
    1. לצאת לראשונה לפני 30 לספטמבר
    2. לרוץ בבתי הקולנוע לפחות שבעה ימים.

    בשום מקום לא כתוב שהסרט צריך להיות מוקרן שבעה ימים עד ל30 לספטמבר.

    מכיוון שאדרי מפיץ גם את "הדקדוק הפנימי" שיוצא היום, יכול להיות שתהיה לו בעיה להקדים את "הממונה", הוא בדרך כלל מחויב בחוזה לתת רווח של לפחות 3 שבועות בין היציאות של הסרטים.

  7. דני 22 ספטמבר 2010 ב - 12:33 קישור ישיר

    רגע, חשבתי שאדרי לא הפיק את "הממונה"..?

    אם הוא מפיץ אותו, זה אומר שהוא גם יהיה בין אלו שיסעו לאוסקר במידה והוא יקבל מועמדות? או שבגלל שהוא לא מפיק אותו כמו שהיה עם "בופור" אז הפעם הוא לא יסע?

    או שאולי הוא כן מפיק אותו?

  8. הבנת הנקרא 22 ספטמבר 2010 ב - 14:34 קישור ישיר

    אדרי לא מפיק, רק מפיץ

  9. עידו 22 ספטמבר 2010 ב - 15:06 קישור ישיר

    מישהו בדק את עניין האנגלית בסרט הזה? ראיתי אותו לא מזמן ויש שם לא מעט אנגלית, כזכור לי. שלא יצא להם ביקור תזמורת שכזה…

  10. אדי 22 ספטמבר 2010 ב - 22:10 קישור ישיר

    נראה לי שהשילוב של רומנית ועברית בסרט הופך אותו לכשיר להתמודד על סרט בשפה זרה (שאיננה אנגלית)

  11. ערן 27 ספטמבר 2010 ב - 14:33 קישור ישיר

    וואו יאיר
    החוסר פירגון שלך השנה שובר שיאים
    כמה קשה לך לקבל שהדקדוק הפנימי הוא כנראה לא הסרט הכי טוב של השנה ואין מניפולציה מקיר לקיר

  12. RealTimePlease 8 דצמבר 2010 ב - 8:34 קישור ישיר

    Buddy this spamming here are driving me nuts! Do something about it!

  13. Ferry pour la Grece 28 ינואר 2011 ב - 0:22 קישור ישיר

    Thanks man. This was special hearing

  14. cheap ceiling fans 28 ינואר 2011 ב - 7:48 קישור ישיר

    Good stuff, I look forward to reading more.


השאירו תגובה