07 נובמבר 2010 | 00:35 ~ 7 תגובות | תגובות פייסבוק

בחזרה ל"לבנון"

אילו חדשות נהדרות לתחילת השבוע: "לבנון" של שמוליק מעוז מועמד לששה פרסים בתחרות פרסי הקולנוע האירופאיים. המועמדויות פורסמו הערב. "לבנון" מועמד לפרס הסרט הטוב ביותר, לפרס הבימוי (שמוליק מעוז), לפרס התסריט (מעוז), לפרס הצילום (גיורא ביח) ולפרס העריכה (אריק להב לייבוביץ). כמו כן, הוא מועמד בקטגוריית סרטי הבכורה, שכבר פורסמה לפני כמה שבועות. הסרט שמוביל את המועמדויות לפרס הוא "סופר הצללים" של רומן פולנסקי, עם שבע מועמדויות. "לבנון" במקום השני אחריו. לפרס הסרט האירופי הטוב ביותר מועמדים: "סופר הצללים", "לבנון", "דבש" של סמיח קפלנוגו הטורקי (שיעלה בקולנוע לב ב-2 בדצמבר), "על אנשים ואלים" של זאווייה בובאה הצרפתי, "סול קיצ'ן" של פאטיח אקין ו"הסוד שבעיניים" של חואן חוזה קמפנלה (שנספר כסרט ספרדי למרות שהוא למעשה ארגנטינאי). פרסי הקולנוע האירופי יחולקו בדצמבר, ונראה שהמועמדויות של "דבש" ושל "על אנשים ואלים" יעזרו להם בדרך לאוסקר הזר (בשנה שעברה "נביא" הוביל את המועמדויות ו"סרט לבן" זכה, ושניהם היו מועמדים לאוסקר (אבל הפסידו ל"הסוד שבעיניים", המועמד השנה).



================


ובפסטיבל רומא שננעל אתמול חולק  פרס הסרט הטוב ביותר לסרט הבלגי "הרוג אותי בבקשה". אבל לא זה האייטם, האייטם הוא שאת הפרס הגדול של חבר השופטים וגם את פרס הקהל לקח הסרט הדני "בעולם טוב יותר" של סוזן ביר, סרט שלמרות שלא הוצג בשום פסטיבל משמעותי יש לי תחושה שעשוי להגיע למועמדות לאוסקר בקטגוריית הסרט הזר.


==================


וקצת בשורות פחות שמחות: ג'יל קלייבורג, שהיתה מועמדת לאוסקר על תפקידה ב"אשה לא נשואה" של פול מזורסקי – תפקיד שהפך לאיזשהו מודל חיקוי פמיניסטי בחצי השני של שנות השבעים – מתה אתמול בגיל 66, אחרי מאבק ממושך בלוקימיה. לרגע קל בשנות השבעים, קלייבורג היתה מעין כוכבת קולנוע לקהל אינטליגנטי: היא הופיעה ב"לה לונה" של ברטולוצ'י ב"להתחיל מחדש" של אלן ג'יי פאקולה ואף הגיעה ארצה ב-1983 להצטלם ל"חנה ק." של קוסטה גברס, לצד עודד קוטלר ומיכל בת אדם, כעורכת דין ישראלית שמגינה על פלסטינאי. בשנים האחרונות היא מוכרת יותר בתור אמא של אלי מקביל. בקרוב ייצא סרטו החדש של אד זוויק, "אהבה וסמים אחרים" (שכתב בעלה של מילי אביטל), שקלייבורג משחקת בו בתפקיד משנה לצד אן האתוויי וג'ייק ג'ילנהול.

נושאים: בשוטף

7 תגובות ל - “בחזרה ל"לבנון"”

  1. שאול דישי 7 נובמבר 2010 ב - 7:48 קישור ישיר

    אין ספק – אני בטוח שאין שם תערובת שקשוקית בין הקטגוריות. 2300 חברים וחברות – בואו נראה אם סרט עם שש מועמדויות ייצא עם "אפס" בהתנהגות.(?!)
    כמעט בטוח שלא – מעוז ו"לבנון" ייזכו במשהו כי זהו רצון הבוחרים. נחכה לרביעי לדצמבר זה לא רחוק.

  2. ערן 7 נובמבר 2010 ב - 7:50 קישור ישיר

    כל הכבוד ובהצלחה ללבנון
    אני לא ממש מבין איך "סופר הצללים" הצליח להסתנן לרשימה מכל הסרטים האירופאיים שיצאו בשנה האחרונה.
    חבל ששם הבמאי הוביל לקרדיט שלא מגיע לסרט בינוני ומאכזב כל כך.
    נראה לי שהאקדמיה מנסה לפצות את פולנסקי על פרשת מעצר הבית וחבל שדווקא על סרט שכזה.

  3. איתן 7 נובמבר 2010 ב - 8:12 קישור ישיר

    …ואם אתה כותב על "דבש", תפרגן גם לדנים. לפי האתר של "לב", "בעולם טוב יותר" של סוזן ביר אמור לעלות שם ב-30/12. הידד! (אני שפוט של ביר)

  4. רז-ש 7 נובמבר 2010 ב - 10:55 קישור ישיר

    במקרה יצא לי לראות את סופר הצללים, הסוד שבעניים, וסול קיטצ'ן ברצף לפני שבועיים. איזה סרטים מאכזבים, שלא לאמר גרועים.
    סופר הצללים הוא מותחן חסר כל תחכום עם אג'נדה פוליטית פשטנית ומבישה. הסוד שבעניים זה טלנובלה ארגנטינאית, פשוט נורא (הגרוע מתוך השלושה). וסול קיטצ'ן זה ברדק תסריטאי, חובבבני ולא מעניין. אם אלה הנציגים הגדולים של הקולנוע האירופי אז הקולנוע הישראלי הוא כבר בליגה אחרת.
    בהצלחה ללבנון.

  5. אורי 1 7 נובמבר 2010 ב - 11:38 קישור ישיר

    בהחלט יש סיכוי רציני ל"לבנון" לקחת לפחות את פרס התסריט [וגם צילום ועריכה].
    "סופר הצללים" סרט טוב מאוד, ראוי להערכה. כבוד.

  6. RealTimePlease 8 דצמבר 2010 ב - 8:42 קישור ישיר

    Dude this spam here are driving me crazy! Fix it!

  7. Sherrill Lambino 7 פברואר 2011 ב - 4:05 קישור ישיר

    I would like to thank you for the efforts you have made in writing this post. I am hoping the same best work from you in the future as well. In fact your creative writing abilities has inspired me to start my own BlogEngine blog now.


השאירו תגובה