19 נובמבר 2010 | 00:30 ~ 12 תגובות | תגובות פייסבוק

מדהים! ״חיים יקרים״ של שלומי אלדר בשורטליסט לאוסקר התיעודי

הכותרת המפתיעה נמצאת בכותרת ולכאורה אין עוד מה להוסיף: ״חיים יקרים״ של שלומי אלדר נבחר הלילה לאחד מ-15 הסרטים שיתחרו על האוסקר לסרט התיעודי. מתוך הרשימה הזאת יבחרו ב-25 בינואר את חמשת המועמדים הסופיים. האם ״חיים יקרים״ יהיה ביניהם?

אני הימרתי כבר חודשים שהשנה יהיה סרט ישראלי באוסקר ושזה יהיה בקטגוריה התיעודית השנה, אבל אני אמרתי את זה על ״שתיקת הארכיון״ של יעל חרסונסקי. לא הימרתי בכלל על אלדר. ״שתיקת הארכיון״ היה אמור להיות סרט אוסקרים קלאסי והעובדה שהוא לא בין ה-15 היא די מדהימה ומשונה ומביכה. אבל חרסונסקי לא לבד: גם ״רכבת אחרונה הביתה״, אחד מסרטי התעודה הכי עטורי פרסים השנה לא נכנס לרשימה.

הכניסה של ״חיים יקרים״ לשורטליסט מדהימה כי היא שוברת כמה וכמה סטריאוטיפים בקשר לטעמם של חברי האקדמיה. השנה, מתברר, הם העדיפו סרט נפיץ ומטלטל על הסכסוך הישראלי-פלסטיני על פני סרט שואה. הם העדיפו סרט עם קריינות בעברית עם תרגום לאנגלית על פני סרט עם קריינות באנגלית. הם העדיפו סרט בסגנון סינמה-וריטה על פני סרט עם צילום מעולה ומסוגנן מאוד. אבל, בסופו של דבר, הם ויתרו על סרט מבריק אבל שכלתני מאוד ובחרו בסרט המרגש יותר. ממש כמו שקרה בפרסי אופיר, גם שם נדהמתי כש״חיים יקרים״ ניצח את ״שתיקת הארכיון״. אני חייב להפסיק להיות מופתע מהסרט הזה.

בראבו לשלומי אלדר ולמפיקים שלו, יואב זאבי ואהוד בלייברג. הייתי סקפטי עד עכשיו. עכשיו אני כבר מריע להם להגיע לחמישיה. זה לא יהיה קל. זו שנה אדירה לקולנוע התיעודי.

 

נושאים: בשוטף

12 תגובות ל - “מדהים! ״חיים יקרים״ של שלומי אלדר בשורטליסט לאוסקר התיעודי”

  1. (יובל) 19 נובמבר 2010 ב - 0:50 קישור ישיר

    נחזיק לו אצבעות.

  2. ERAN 19 נובמבר 2010 ב - 0:51 קישור ישיר

    מתוך ה-15 צפיתי בינתיים רק ב- Gasland
    זה סרט מרתק ומזעזע על אונס האדמה והטבע על ידי תאגידים תאבי בצע.

  3. אורי 1 19 נובמבר 2010 ב - 3:19 קישור ישיר

    "חיים יקרי" באמת סרט חזק, שיהיה בהצלחה ליוצרים

  4. עמית איצקר 19 נובמבר 2010 ב - 9:06 קישור ישיר

    "האמנות בזבל" ו"הגאון שבפנים" הם בין 15 המועמדים הסופיים לפרסי האוסקר בקטגוריית סרטים דוקומנטריים. שני הסרטים הללו יוקרנו שבוע הבא בפסטיבל אפוס לסרטי תרבות ואמנות. מומלץ מאוד!
    http://www.filmart.co.il

  5. סטיבי 19 נובמבר 2010 ב - 10:24 קישור ישיר

    זה באמת פסטיבל מומלץ (ואני אפילו לא עובדת שם). אבל איפה "Exit through the Gift Shop"? (שגם הוא ברשימה).

  6. יניב אידלשטיין 19 נובמבר 2010 ב - 12:50 קישור ישיר

    מאוכזב. קיוויתי שהעולם יזכה לראות את יעל חרסונסקי מדגמנת את סטייל הווינטג' שלה על במת האוסקר.
    מצטרף להמלצה על GasLand, סרט מרתק שחושף שערורייה מבחילה שכבר מתרחשת בארה"ב ועלולה להתפשט גם למקומותינו.

  7. אורי 19 נובמבר 2010 ב - 16:20 קישור ישיר

    תגיד –
    אחרי שגם האקדמיה הישראלית וגם האמריקאית מתאמות עמדות, אולי זה לא מביך שלא מסכימים איתך על סרט תיעודי – אולי זה סתם שלא מסכימים איתך?

    ============

    רוה לאורי: העניין הוא שאני חושב ש"חים יקרים" הוא סרט ממש מצוין, אלא שחשבתי ש"שתיקת הארכיון" מצוין ממנו, ובעיקר האמנתי שהוא Oscar bait. החומר שממנו עשוי הפרס. כבר כמה שנים מסתמן שלאקדמיה נגמר לגמרי מסרטי שואה (בקטגוריה התיעודית לפחות), עכשיו זה חד משמעי.

  8. יעל 20 נובמבר 2010 ב - 19:13 קישור ישיר

    ליאיר נווה,
    למזלו/ שמחתו של שלומי אלדר, חברי האקדמיה (הן של פרס אופיר והן של פרס האוסקר) לא מושפעים מהבלוג שלך…
    סרט תיעודי, מספר סיפור לעיתים בזמן אמת, על כל המורכבויות שלו, ובזה כוחו, וזו גם הסיבה אולי שצופים לא שופטים אותו כ"סרט עם צילום מעולה ומסוגנן מאוד", אלא כסרט אנושי, חם ומלא תקווה לעתיד טוב יותר באיזורינו.

    =============

    נוה ליעל: את ממש צודקת.

  9. Borna 17 ינואר 2011 ב - 19:05 קישור ישיר

    I wanted to say your blog is very good. I always like to hear something new about this because I have the similar blog in my Country on this subject so this help´s me a lot. I did a search on the topic and found a good number of blogs but nothing like this.Thanks for writing so much in your blog.. Greets, Borna

  10. Belen Zemel 28 ינואר 2011 ב - 1:27 קישור ישיר

    Do you have twitter or facebook ? i will follow you friend

  11. Young Millionaire 4 פברואר 2011 ב - 3:36 קישור ישיר

    Aw, this was a really nice post. In concept I wish to put in writing like this moreover – taking time and actual effort to make an excellent article… however what can I say… I procrastinate alot and in no way appear to get something done.

  12. Dong Sessler 7 פברואר 2011 ב - 4:05 קישור ישיר

    I wanted to thank you for this great read!! I definitely enjoying every little bit of it I have you bookmarked to check out new stuff you post.


השאירו תגובה