17 דצמבר 2010 | 09:15 ~ 10 תגובות | תגובות פייסבוק

לונדון רד איי

אוקיי, אני כבר בארץ. אבל נשארו לי על המחשב לא מעט סיפורים והגיגים וצילומים מלונדון. סרטים, תערוכות, רחובות והמון החמצות. בימים הקרובים אפרסם כמה נתחים מרשמי המסע ללונדון, דצמבר 2010.


================


יום שישי, 10.12

המון דברים קרו בלונדון מאז שנחתנו. זה תמיד כל כך הקטי כאן, או שפשוט נפלנו על שבוע סופר-עמוס? אז מה קרה? מייסד וויקיליקס נעצר, הפגנות הסטודנטים נגד העלאת שכר הלימוד עשו בלאגן גדול באיזור ווסטמינסטר, פיקידילי וכיכר טרפלגר, יום אחר כך הסטודנטים תקפו את מכונית השרד של הנסיך צ'רלס ושל קמילה, שהיו בדרכם למופע צדקה מלכותי בלונדון פלדיום (כשזה קרה הערכתי שזה מאותם אירועים שלא יישארו נחלתן של מהדורות החדשות המקומיות של הממלכה המאוחדת אלא יגיע גם לעמודי השער של העיתונים בעולם, כולל ישראל, ואכן כך היה. "מעריב" של יום שישי פרסם את התמונה של מכוניתו של צ'רלס מושפרצת בצבע בעמוד הראשון, ב"ידיעות" לא). יום אחרי התקרית העיתונות האשימה את משטרת לונדון במחדלים שאיפשרו את המתקפה הזאת, תחילה בכך שלא ריסנו מהר ומוקדם את הסטודנטים, ואז כשלא הצליחו לספק הגנה נאותה לנסיך. העיתונים הראו איך הסטודנטים השתמשו בעידכונים חיים בטוויטר כדי לתאם את מהלכיהם ולהתחמק מהמשטרה.


יומיים אחרי ההתקפה על הנסיך צ'רלס כבר נמצא אשם מוחשי יותר: צ'רלי גילמור, בנו המאומץ של דיוויד גילמור, איש הפינק פלויד, זוהה בצילומי ההפגנות תחילה כשהוא נתלה על דגל אנגליה באנדרטת החייל האלמוני, ואז כשהוא נמצא לצד הרולס רויס של הנסיך צ'רלס בעת המתקפה. כל העיתונים כולם פרסמו את התמונות בעמודי השער שלהם וכולם השתמשו בפראפרזה על המשפט "He Don't Need No Education", שהוא בעצמו פראפרזה על שורה מתוך "עוד לבנה בחומה" של פינק פלויד.


מוצאי שבת, 11.12

ולבסוף, כדי לחתום את מופע הגלדיאטורים האנגלי הזה ולתת להמון לא רק דם אלא גם לחם ושעשועים, כ-20 מיליון בריטים צפויים לצפות היום ומחר בגמר של ה"X פקטור", תוכנית הכשרונות של סיימון קאול. הזוכה הוא מט קארדל, שקצת דומה לפיטר סארסגארד. בהופעת הגמר שלו הוא זייף כהוגן את "When We Collide" בלדה של להקת הרוק הסקוטי ביפי קלירו מלפני שנה. השיר הזה ייצא כעת כסינגל, וצופים שהוא יהיה השיר הנמכר יותר במצעד של כריסמס. עוד מימיי כמאזין למצעד הפזמונים של רשת ג' אני יודע כמה זה משמעותי עבור זמרי אנגליה להגיע למקום הראשון במצעד של השבוע של חג המולד. זה ביג דיל. באחד העיתונים עשו חישוב שסולן ביפי קלירו, שכתב את השיר, עשוי לגרוף 25,000 ליש"ט בתמלוגים ממכירות הסינגל, ועוד עשרות אלפי ליש"טים נוספים בתמלוגים מהשמעות ברדיו ובטלוויזיה. אלה הסכומים, הם אומרים, שנכנסו לכיסו של לאונרד כהן כשליאונה לואיס ביצעה בהופעת הגמר שלה את "הללויה" שלו.


============


אה, מה קורה כשאתה רגיש ליובש, ובלה יותר מדי זמן במטוסים וחשוף לרוחות קרות? זה:


london_red_eye_detail


ואולי זו פשוט תופעת לוואי לצפייה ביותר מדי סרטי ערפדים.



בעדכון הבא: דיווח ממשפחת טייט.

נושאים: בשוטף

10 תגובות ל - “לונדון רד איי”

  1. איתן 17 דצמבר 2010 ב - 9:51 קישור ישיר

    מיכאל האנקה אהובך (בסדר, אהובי) יצלם בחודש הבא סרט חדש. ועכשיו הוא החליף את השם. במקור קראו לפרויקט החדש שלו "השניים האלו". השם החדש של הפרויקט שלו: "אהבה". מיכאל האנקה מביים סרט בשם "אהבה". טבעי, לא?
    והנה קישור לעוד כמה סרטים שקיבלו מימון מה-CNC הצרפתי (כולל אחד של עמוס גיתאי): http://www.ioncinema.com/news/id/6000/michael-haneke-is-in-love-with-new-film-title

  2. מיקי 17 דצמבר 2010 ב - 10:02 קישור ישיר

    מעניין, תודה. העיין קצת מפחידה אותי.

  3. אורון 17 דצמבר 2010 ב - 16:06 קישור ישיר

    נדמה שעלילה שלמה בסרט "אהבה זה כל הסיפור" נוגעת במצעדי חג המולד בבריטניה. משם לפחות אני נחשפתי לנושא, וזה מטופל בסרט בצורה מלאת כבוד והומור עצמי, אם אני זוכר נכון.
    החלמה מהירה לעין…

  4. Spartak 17 דצמבר 2010 ב - 17:57 קישור ישיר

    אני יודע שזה לא קשור,אבל בכל זאת.אני שמח לבשר שהאגודה האינדיאנית של עיתונאי הקולנוע (Indiana Film Journalists Association) הכריזה על "לבנון" כסרט הזר הטוב ביותר של השנה. (כשהסגן שלו הוא "ביוטיפול" שבינתיים מקבל את רוב הפרסים בקטגרוייה זאת ממבקרים ביחד עם "אמא" הקוראיני.)

  5. סטיבי 17 דצמבר 2010 ב - 21:34 קישור ישיר

    רק תיקון לגבי ביפי קליירו – לשיר שלהם קוראים "Many of Horror". הביטוי "When We Collide" הוא כותרת המשנה של השיר שלהם (יעני מופיעה בסוגריים אחרי השם שבו השיר יצא רשמית ולרוב מתעלמים ממנה), והעובדה שלקחו אותה במקום השם המקורי היא עוד לא-מחמאה ל"אקס פקטור".
    .
    .
    (ושוב נתקן: "כש" זה לא ו"ו החיבור)

  6. יעקב 18 דצמבר 2010 ב - 0:25 קישור ישיר

    אוון גלייברמן מאינטרטיימנט וויקלי בחר את עשרת הסרטים הטובים ביותר ב2010. בינהם: הרשת החברתית, צעצוע של סיפור 3, ו… עג'מי.

  7. תמר 18 דצמבר 2010 ב - 2:28 קישור ישיר

    כמה מביך וחבל שאני זוכרת את זה: ליאונה לואיס לא שרה את הללויה בגמר אלא את A Moment Like . היה פינאלה ראוי לפויה של עונה מהרגע שהדיחו את האחים מקדונלדס. לצערי, אחר כך בכל מקום בממלכה לא ניתן היה להמנע מלשמוע את השיר הזה. 

  8. ענבל קידר 19 דצמבר 2010 ב - 0:34 קישור ישיר

    סטיבי היקרה, התגעגעתי לתיקוני הסגנון שלך בתגובות (אני עצמי התייאשתי כבר די מזמן מלהגיב על כל טעות חוזרת בכל פעם שהיא חוזרת), ואני כמובן חושבת שכדאי להפיץ את התיקון הזה במחצית מבלוגי ישראל (על עיתונים אני מעדיפה לא לדבר), אבל פשוט לא הצלחתי להבין לאיזה "כש" בפוסט הספציפי הזה הוא התייחס. משום מה קשה לי להאמין שיאיר כן הבין וכבר תיקן לפני שראיתי. רמז?

  9. צור שפי 20 דצמבר 2010 ב - 1:26 קישור ישיר

    "ביוטיפול" סרט מדהים. כל מי שאוהב את ברצלונה של התיירים חייב לעצמו את הסרט הזה שיש לו אימפקט של בוקס בפרצוף. חאבייר בארדם משחק לעילא ומצחיק לחשוב שהוא שיחק גם ב"ויקי כריסטינה ברצלונה", גלויית נוף קיטשית שלמעשה מהווה תשליל של "ביוטיפול" או להפך. סרט לא קל לצפיה אבל חובה.

  10. Betsey Hasbni 7 פברואר 2011 ב - 4:05 קישור ישיר

    I would like to thank you for the efforts you have made in writing this post. I am hoping the same best work from you in the future as well. In fact your creative writing abilities has inspired me to start my own BlogEngine blog now.


השאירו תגובה