29 מאי 2007 | 17:05 ~ 17 תגובות | תגובות פייסבוק

בלאגן בקריביים

אז כמה הכניס "שודדי הקריביים: סוף העולם" בסוף השבוע הראשון שלו?

142 מיליון דולר בארבעת ימי סוף השבוע הארוך של ממוריאל דיי (יום הזכרון) האמריקאי. זה סכום שהספיק לו כדי להפוך לסרט הקופתי ביותר של ממוריאל דיי אי פעם, אבל זה פחות ממה שהכניסו "ספיידרמן 3" ו"שודדי הקריביים 2" בסופי השבוע הראשונים לבכורתם. כלומר, הישג מאוד מרשים, אבל לא ממוטט מהתרגשות. למעשה, "שוה"ק 3" הכניס בארבעה ימים פחות כסף ממה שהכניס "ספיידרמן 3" בשלושה ימים (151 מיליון דולר). בשלושת הימים הראשונים הכניס "שוה"ק 3" רק 115 מיליון דולר.

אבל בשאר העולם, התמונה מעט שונה. בדיסני טוענים ש"שוה"ק 3" רשם את הפתיחה הגלובלית הגדולה ביותר אי פעם. תוך שהוא שובר את השיא הקודם, העתיק, הנושן, שהוחזק על ידי "ספיידרמן 3" בשלושת השבועות האחרונים. הסרט, מדווחים בדיסני, הופץ על גבי 29,000 מסכים ברחבי העולם והניב 401 מיליון דולר, לעומת ה-381 מיליון של "ספיידרמן 3".

אלא ש… ניקי פינק מדווחת בבלוגה ששאר האולפנים בהוליוד מרימים גבה סקפטית ומטילים ספק באמיתות הנתונים האלה. נראה איך יגיבו בדיסני. (או, הנה).

ובישראל? יחצני הסרט מדווחים שבישראל (ממש כמו בקוריאה, יפן, רוסיה, ספרד, טייוואן והולנד) שבר "שוה"ק 3" את שיאי הפתיחה והכניס כ-3 מיליון שקלים (לעומת מחזיק השיא הקודם, "מטריקס Reloaded" שפתח עם 2.6 מיליון שקלים). זה אומר שלסרט נמכרו כבר כ-95,000 כרטיסים, כמות די פנומנלית (אם כי לפי הצפיפות באולמות שראיתי ביום רביעי זה לא נשמע נתון לחלוטין מופרך). מה שהקומוניקט הישראלי לא מבהיר הוא בכמה ימים הכניס הסרט את שלושת מיליוני השקלים שלו. הרי הסרט בישראל יצא כבר ביום רביעי, שהיה יום חג, וביום חמישי בתי הספר היו בחופשה. והאם הם סופרים גם את יום ראשון או לא? כך שבכל מקרה מדובר בסוף שבוע של ארבעה ימים ולא שלושה, מתוכם שלושה היו ימי חופשה, כך שלא בטוח, אלא אם יגיעו נתונים ברורים יותר, אם ההשוואה מול "מטריקס 2" בכלל תקפה כאן.

ובינתיים, ב"ניו יורק טיימס" לקחו את נתוני הקופות של הבלוקבאסטרים של ימי עבר, שיקללו אותם לפי נתוני המדדים מאז, והציבו מולם את נתוני שוברי הקופות של השנים האחרונות. ואז מתברר שפעם אפילו הבלוקבאסטרים היו גדולים יותר, עם הכנסות של מעל מיליארד דולרים ל"חלף עם הרוח" ו"מלחמת הכוכבים".

שוברי הקופות האמיתיים

ואם כבר "מלחמת הכוכבים": ניקי פינק (שוב) מדווחת מכנס המעריצים ההזוי בלוס אנג'לס, וג'יימס ארל ג'ונס לא אוהב לדבר הרבה על דארת ויידר, הדמות לה העניק את קולו (למורת רוחו של דיוויד פראוס, השרירן הבריטי שהיה בתוך המסיכה, שהיה בטוח שקולו הוא זה שיישמע בסרט הסופי לפני שלוקאס דיבב אותו).

17 תגובות ל - “בלאגן בקריביים”

  1. יצחק שיזגל 29 מאי 2007 ב - 18:04 קישור ישיר

    נראה שהארי פוטר הוא מחזיק השיא של סוף השבוע הראשון.
    http://www.the-numbers.com/interactive/newsStory.php?newsID=1631
    אך מצוין שזה כולל previews. אז אולי מכאן נובעת הבעיה.
    יש פוסט כאן בבלוג שאומר שהארי פוטר פתח עם נתונים הרבה יותר נמוכים:
    https://cinemascope.co.il/?p=121

  2. ברווז גומי 29 מאי 2007 ב - 19:01 קישור ישיר

    ואם כבר ג’יימס ארל ג’ונס ומלחמת הכוכבים, אז:
    http://www.akjak.com/vader-sessions/

    ויה ג'פרי וולס (וכמוהו, לא ראיתי עדיין).

  3. דורון פישלר 29 מאי 2007 ב - 19:55 קישור ישיר

    ניסוח מדויק יותר:
    בינתיים, ב'ניו יורק טיימס' גילו את טבלת ה-All time, adjusted for inflation של מוג'ו, שיושבת באתר שלו מזה שנים רבות, עשו לה קופי-פייסט והציגו אותה כהמצאה חדשה.
    http://www.boxofficemojo.com/alltime/adjusted.htm

  4. assafTV 29 מאי 2007 ב - 21:12 קישור ישיר

    לדורון – ולמיטב זכרוני אפילו המוג'ו לא המציא את הטבלההזו כי זכור לי שראיתי רשימות דומות באתרי אינטרנט אחרים כבר לפני שנים. (נדמה לי שהיתה כזו במיסטר שואוביז ז"ל אבל אני באמת כבר לא זוכר. מלבד זאת, כן, מסכים, הניו יורק טיימס, כמו הארץ כאן, מגלה דברים "חדשים" שכבר פורסמו במקומות אחרים).

  5. assafTV 29 מאי 2007 ב - 21:14 קישור ישיר

    בגלובס מדווחים שהכנסות סרטי הקיץ אינן עומדות בציפיות

  6. אורון 29 מאי 2007 ב - 23:30 קישור ישיר

    האם אני היחיד שהטבלה חתוכה אצלו בדיוק בעמודה החשובה של שמות הסרטים? והאם זה בגלל שאני מתכחש לפיירפוקס?

    ויאיר- ניכר שסבלת רבות משודדי 3, אך הוא לא מופיע אצלך ברשימת הסרטים שיש לוותר עליהם. מוזר. לא כמו האופרה/סרט/WTF שבה צפיתי הערב, אבל די מוזר.

  7. יצחק שיזגל 29 מאי 2007 ב - 23:40 קישור ישיר

    זה נראה לי הפעם הראשונה שבה אני רואה אתר שמתאים עצמו לפיירפוקס ולא לאקספלורר. כל הכבוד יאיר!!

  8. דורון פישלר 30 מאי 2007 ב - 0:14 קישור ישיר

    שיזגל, אתה מקשיב למה שאתה אומר? הרעיון בלהתאים אתרים לפיירפוקס הוא שהאינטרנט יהיה נגיש ל*כולם*. לא רק למי שמשתמש בדפדפן ה"נכון", יהיה מה שיהיה.

  9. אה.. 30 מאי 2007 ב - 6:47 קישור ישיר

    נכון דורון, אבל אני (לא אותו אחד) לא יכול להגיד שהדבר לא משמח אותי אפילו קצת. מגיע למשתמשי IE לקבל בעיטה קלה לפרצוף על תמיכה בדפדפן שעושה הכל, אבל הכל, כדי לוודא ש*רק* גולשיו יהנו מהאינטרנט.

  10. יצחק שיזגל 30 מאי 2007 ב - 9:43 קישור ישיר

    דורון, אתה צודק. אבל מס' 9 אומר משהו די נכון, גם אם כאן התמונה לא יצאה טוב בטעות…

  11. עדן 30 מאי 2007 ב - 16:07 קישור ישיר

    "הכתובה" ו"הבוגד הקטן" לא ישתתפו השנה בתחרות על פרס אופיר. לכתובה כנראה לא היה הרבה סיכוי אבל הבוגד הקטן נשמע מאד מעניין.

  12. יוני 30 מאי 2007 ב - 19:19 קישור ישיר

    גם אצלי הטבלה נחתכת בשמות!

    רוה למשתמשי אקספלורר: הוספתי לינק מהטקסט לתמונה מהאתר של הניו יורק טיימס. אבל תעשו לעצמכם טובה: יש כפתור בטור הצד השמאלי ששולח אתכם ישירות להורדה של פיירפוקס. תורידו ותתקינו. כל האינטרנט פתאום ייראה לכם אחרת. בוורד-פרס בעברית, למשל, יש באג שבכל פעם שיש לינק חשוף בתגובות, זה מפיל את טור הצד למטה. אלא שזה ככה רק באקספלורר, לא בפיירפוקס. שלא לדבר על כך שבפיירפוקס אתם פותחים אתרים חדשים בטאבים בתוך אותו חלון, ושכל הגלחישנה מהירה וקלה יותר. בקיצור, אל תסתפקו בתצוגה קטועה, התקדמו להווה.

  13. אורון 30 מאי 2007 ב - 22:23 קישור ישיר

    יאיר, תודה על הלינק לתמונה, ואם אפשר, עוד שתיים וחצי מילים על עניין האקספלורר. כי אני הרי חייב להצטדק.

    אינני משתמש בדפדפן של מייקרוסופט משום טעמים שהם, מלבד עצלות. הייתי ילד נטסקייפ, שקרא לכולם להחרים את התאגידיות הדורסנית, אבל אין לי כוח לשטויות האלה יותר. אגב, גם באקספלורר 7 ישנה אפשרות לפתוח לינקים ב"כרטיסיות" באותו החלון. אבל אפילו אותו אין לי, כי אני עצל מכדי להשתדרג אליו.

    כך שאין לי שום בעיה עם פיירפוקס, אלא שהוא לא מותקן לי במחשב כברירת מחדל. וכמו שאמר איש חכם לפני (5 תגובות לפניי ליתר דיוק), לא להתחשב בגולשי האקספלורר – שבוחרים להישאר באתמול במקום להתקדם להווה – זו בדיוק המטרה ההפוכה לזו של פיירפוקס.

  14. יוני 31 מאי 2007 ב - 8:36 קישור ישיר

    הורדתי פיירפוקס.

  15. יצחק שיזגל 31 מאי 2007 ב - 19:30 קישור ישיר

    למה תגובה שכבתי אתמול אל הועלת לאתר?

  16. יצחק שיזגל 31 מאי 2007 ב - 19:31 קישור ישיר

    *שכתבתי
    *לא


השאירו תגובה