19 ינואר 2011 | 09:00 ~ 7 תגובות | תגובות פייסבוק

רגע לפני התשיעיות

בהמשך היום תתפרסם הרשימה הקצרה (שורט ליסט) של תשעת הסרטים הזרים שעוברים בסוף שבוע לשלב ההצבעה השני, מתוכם ייבחרו חמשת הסרטים המועמדים לאוסקר בקטגוריית הסרט בשפה זרה. האם "שליחותו של הממונה על משאבי אנוש" יהיה בתשיעיה, או האם היום הוא יסיים את המסע ההוליוודי שלו? אני חייב להגיד שאני קורא על הסרט חוות דעת חיוביות למדי מצד הבלוגרים האמריקאים, כך שאני חיב להודות שכרגע נדמה שיש לו סיכויים לא רעים להיות בתשיעיה.


מי כנראה יהיה שם? הדני, המקסיקני, הצרפתי, הקנדי, האיטלקי, הסיני, הדרום אפריקאי, הארגנטינאי והאלג'יראי. ויש סיכוי שהיווני, העירקי או הישראלי יחליפו אחד מהנ"ל. אם אני כבר מהמר, אז אהמר גם שחמשת הראשונים ברשימה הזאת יהיו גם המועמדים הסופים, שיפורסמו ביום שלישי הבא.


==================


ואתמול פורסמו המועמדים לבאפט"א, פרס האקדמיה הבריטי. "נאום המלך" מוביל על פני כולם וביחס אליו נדמה ש"הרשת החברתית" חלש יותר. לכאורה ל"נאום המלך" יש את יתרון הביתיות בבאפט"א, שהרי זה סרט בריטי למהדרין (וגם קצת אוסטרלי), כך שאם יש מקום אחד שבו הוא אמור להיות הפייבוריט לזכייה זה כאן. כך שאני מניח שיש סיכוי טוב לשידור חוזר מ-2007, כש"המלכה" זכה בבאפט"א אבל "השתולים" המאוד-אמריקאי זכה באוסקרים. ו"נאום המלך" יילך הביתה עם כמה וכמה פרסים מכובדים נוספים: על השחקן (קולין פירת), שחקנית המשנה (הלנה בונהם קרטר), התסריט המקורי. הבאפט"אף לדעתי, הפכה בשנים האחרונות לחזאית אוסקר מרשימה למדי, אבל דמה לי שדווקא השנה הרצון להשתחוות למלך יטה את התוצאה קצת אחרת.


מה שכן, שימו לב למועמדויות בקטגוריות המשחק בבאפט"א: חאווייר ברדם מועמד כשחקן על "ביוטיפול" והיילי סטיינפילד מועמדת כשחקנית על "אומץ אמיתי". אני מעריך ששניהם גם יהיו מועמדים לאוסקר, למרות שאין רבים שמהמרים עליהם.



==================


על הסרט החדש של חני פירסטנברג וגאל גרסיה ברנל כבר שמעתם?



=======================


כבר הזמנתם מקום לסדנת התסריטאים של סיד פילד ושות' בעוד עשרה ימים? כי אם כן, הכינו את פנקסי הצ'קים ושריינו תאריכים למאסטר-קלאס הבינלאומי הבא. שניים מאנשי צוות האנימציה הבכירים של פיקסאר יגיעו לישראל לקיים סדנת אנימציה תחת הכותרת "פיקסאר מסטר-קלאס" בחול המועד פסח, ביוזמת ידידיי במכללה הישראלית לאנימציה. אחד מהם הוא אחד מבכירי האנימטורים של פיקסאר. אליהם יצטרפו אנימטורים ישראליים שעבדו בעבר בפיקסאר ובחברות אנימציה ואפקטים אחרים. כרטיסים במחיר מוזל כבר ניתנים להזמנה באתר של המכללה, שם תמצאו גם פירוט מדויק של מי הם ועל מה הם ידברו בשלושת ימי הסדנה שהם יקיימו בארץ.

נושאים: בשוטף

7 תגובות ל - “רגע לפני התשיעיות”

  1. צור שפי 19 ינואר 2011 ב - 9:59 קישור ישיר

    המשחק של בארדם ב"ביוטיפול" נפלא. מאז "הים שבפנים" לא נהניתי ממנו כל כך. הוא משחק מבפנים ללא שטיקים חיצוניים ומנייריזמים כמו ב"לא ארץ לזקנים" או "ויקי כריסטינה ברצלונה".

  2. אור אחר 19 ינואר 2011 ב - 14:40 קישור ישיר

    דווקא סטיינפילד היא סוג של קונצנזוס. כולם מהמרים עליה. השאלה היחידה האם זה יהיה בקטגוריית המשנה או שהאקדמיה תתאפס על העניין ותכניס אותה – כפי שראוי – לקטגוריה הראשית, כמו קיישה קאסל יוז ב2003

    =============

    רוה לאור: אני מאוד מקווה שיכניסו אותה לקטגוריית שחקנית המשנה. מסיבה מאוד פשוטה: אם היא תהיה מועמדת בקטגוריית שחקנית המשנה… היא תזכה! אני בטוח בכך. היא תביס את מליסה ליאו ואת הלנה בונהם קרטר. אם היא תהיה בקטגוריית השחקנית ראשית, היא תפסיד לנטלי פורטמן.

  3. רמי 19 ינואר 2011 ב - 16:23 קישור ישיר

    אוף טופיק –
    יש פה איזו סקירה על דיוידי שמיוצרים בארץ? אני זוכר שיצא לי לשמוע תלונות על לא מעט יצרנים.

  4. מיכאל 23 19 ינואר 2011 ב - 17:25 קישור ישיר

    רמי –
    אני עובד בתחום, ולידיעה – לאחרונה ישנה הוצאה מחודשת של 'מצולות' של קמרון ולמרות שוא אמור להיות מתורגם אין כך הדבר, וזוהי טעות בייצור בכל הארץ.
    קיבלת דוגמה 🙂

  5. רמי 19 ינואר 2011 ב - 17:56 קישור ישיר

    תודה על הדוגמא. אני מוטרד יותר מאיכות התמונה – יש יצרנים מקומיים שעומדים פחות או יותר בסטנדרטים של אזור 1? נתקלתי כבר בדיוידי של גלובוס יונייטד באיכות מאוד ירודה.

  6. אורון לרוה לאור 19 ינואר 2011 ב - 18:13 קישור ישיר

    אולי זה יהיה מאוד נחמד אם היילי סטיינפילד תזכה על תפקידה הראשי כשחקנית משנה, אבל זה גם יהיה שקר גס. עדיף שתהיה מועמדת כשחקנית ראשית ותפסיד בכבוד לפורטמן, מאשר שתגזול את הפרס לשחקניות משנה שהתאמצו השנה לא פחות.

  7. מיכאל 23 20 ינואר 2011 ב - 16:02 קישור ישיר

    רמי –
    לא נתקלתי מעולם בעותק דיוידי בעל איכות פגומה…
    לטבריה מגיעים עותקים טובים 🙂


השאירו תגובה