"אף פעם לא מאוחר מדי", עדכון עשירי
בפעם האחרונה ששמענו מ"אף פעם לא מאוחר" זה היה לפני חודשיים: הסרט בגרסת הראף-קאט זכה בפרס על השלמת פוסט-פרודקשן מטעם מעבדת גאייר הגרמנית בפסטיבל חיפה, וקיבל קצת כסף מקרן הקולנוע הישראלי כדי להיכנס לעיצוב פסקול תחת הניהול של אלכס קלוד וגדי רז. ועכשיו נראה שהסרט מתקרב לשלב הסופי לקראת נעילה. הנה דיווח הישר מברלין, שם נעשתה עבודת תיקוני הצבע. כרגיל, במאי הסרט, עדו פלוק (הכניסו דיסקליימר סטנדרטי שלי כאן), מדווח מהשטח:
עכשיו אנחנו בברלין, לשבוע של תיקוני צבע במעבדת גאייר, שניתן לנו כפרס כשזכינו בתחרות הראף-קאטים בפסטיבל חיפה. מי היה מאמין שהפרויקט הזה, שהתחיל במכתב בפייסבוק וחמישה אנשים עייפים שנוסעים בכל הארץ בוולוו ישנה, יסתיים באולם קולנוע מהודר במעבדה בברלין. כל בוקר אנחנו קמים בשבע בבוקר, לפני הזריחה החורפית פה, הולכים בשלג לתחנת האוטובוס, ויוצאים מהמעבדה רק בערב, הרבה אחרי שהשמש שקעה. בפנים אנחנו יושבים, איתי מרום, הצלם, ואני, ומסתכלים על הסרט מוקרן על מסך גדול. תמונה אחר תמונה. מאחורינו, על מכונת תיקוני הצבע, יושבת קלאודיה, אישה שצבעה כבר די הרבה סרטים ישראליים (ומספרת שבכל פעם שמגיע אליה צוות של סרט ישראלי למעבדה, הבקשה הראשונה היא שהסרט לא יראה כמו סרט ישראלי). השיחה המקצועית מתנהלת באנגלית פשוטה: "קצת פחות אדום בבהירים," "קצת לסגור את השחורים." במקביל כשצצות בעיות טכנולוגיות, מרימים את הטלפון האדום לישראל, שם נשארו גל (גרינשפן, המפיק) ועמרי (פלד, מנהל הפוסט פרודקשן) ערים כל הלילה כדי לספק פתרונות לבעיות שצצו באותו יום, ולהספיק להעביר אותם בזמן לפני המשמרת הבאה בברלין. עם סיום התהליך אנחנו צופים בכל הסרט, ברצף, על המסך הגדול. כשקלאודיה ואיתי לא שמים לב, אני מנגב דמעות מהעיניים.
דרושים לינקים לפוסטים קודמים על הסרט.
יפה, מרגש
שמח לשמוע ולהתעדכן.
מקווה מאד שהסרט יצליח ובכך יצור מסלול חדש וצעיר ומהיר להפקה של פיצ'רים בארץ.
בעניין אחר – ראית כבר את סשן של בוזגלו?
יש שם משהו או שזה דרעק כמו שצפוי?
טוב, חובה לציין שהדיווח הוא כנראה לפחות בן שבוע, כי השלג בברלין כבר נמס ועכשיו ממש נעים כאן (-:
באיזה ציוד נעשים תיקוני הצבע (תוכנה,מערכת וכו')?
כל הכבוד על התושייה וההתמדה!
(על הכשרון מגיע סחטיין לשוכן מרום)
מגיע לכם להצליח.
🙂
נשמע מרגש. מחכה לעידכונים
בטוחה שההצלחה בדרך.
טוב, תסלח לי על הניטפוק, אבל אחרי שראיתי השבוע את "גיא אוני" בעותק דיגיטלי עכור, זה חשוב לי:
האם את תיקוני הצבע עושים על עותק דיגיטלי של הסרט, או שכבר עשיתם blow-up ל-35 מ"מ, ואתם עושים עליו גריידינג? (ואם לא, האם מתוכנן blow-up שכזה?)
נראה מעניין, לא יכול לחכות!
בהצלחה !!