05 פברואר 2011 | 18:40 ~ 13 תגובות | תגובות פייסבוק

עוד 21 יום לאוסקר: שחקנית המשנה


הטקסט הבא אמנם פורסם לפני שלושה ימים, אבל נכתב שבוע לפני כן, לפני שחולקו פרסי גילדת הבמאים. כעת אני קצת יותר משקשק ולא בטוח עם הימור שלי, אז אני – כרגיל – משאיר את הזכות לשנות את הימור עד הוף-שבוע שלפני האוסקרים. ואולי אשאיר אותו ככה. חייבת להיות איזושהי הפתעה אחת בטקס הזה, שמתחיל להסתמן כצפוי למדי, לא?


פורסם ב"פנאי פלוס", 2.2.2011




בת 14 ותכף עם אוסקר?

והשבוע: קטגוריית שחקנית משנה. הו, כאן יש אקשן ומתח. קבלו הימור פרוע

 

 

אנחנו ממשיכים לסקור כאן מדי שבוע את המועמדויות הבולטות והמותחות ביותר לקראת האוסקרים (ב-27 בפברואר). בשבוע שעבר בחנו את המועמדים לפרס הסרט הזר, השבוע נטפס במעלה רשימת המועמדות ונעסוק בכמה שוברי קופות.

 

 

החידה האמיתית של האוסקרים השנה תהיה "אומץ אמיתי", המערבון החדש של האחים כהן. עם עשר מועמדויות, הוא הסרט השני הכי בולט השנה בתחרות, למרות שכמעט ואין מי שמהמר עליו לזכייה. אבל כנראה שהוא די אהוד. האם יש סיכוי שכל מי שלא חיבב את "נאום המלך" וכל מי שלא התלהב מ"הרשת החברתית" יבחר דווקא בסרט הזה ובכך יהפוך אותו לזוכה המפתיע של התחרות? כרגע, זה נשמע קלוש, אבל זה רעיון מקסים שמכניס קצת אקשן לאוסקרים. בייחוד אם תקחו בחשבון את הנתון הבא: מערבונים הם ז'אנר מאוד אהוד באוסקרים. "בלתי נסלח" ו"רוקד עם זאבים" זכו באוסקרים לפני עשרים שנה. ובייחוד אם גם ניקח בחשבון את העובדה המפתיעה למדי ש"אומץ אמיתי" הפך לסרט המצליח ביותר בקריירה של האחים כהן. נו? אז? הוא יגנוב את האוסקר למתחריו? חכו, על זאת נהמר בעוד 20 יום. אבל אני חייב להודות, שבאופן אישי אהבתי את "אומץ אמיתי" הרבה יותר מאשר את "הרשת החברית" ו"נאום המלך", כך שאני בעדו. אבל נניח לזה לרגע: היום, נתבונן בקטגוריית שחקנית המשנה. למעשה, מבין קטגוריות המשחק, זו הקטגוריה הכי פתוחה ולא צפויה. כאן יש מתח ואקשן, וכאן – לדעתי – תהיה גם הפתעה.

 

המועמדות הן: מליסה ליאו שגילמה את אמם של מרק וולברג וכריסטיאן בייל ב"פייטר"; איימי אדאמס, שגילמה את בת זוגו של וולברג ב"פייטר"; הלנה בונהם קרטר שגילמה את המלכה האם ב"נאום המלך"; ג'קי וויבר בתפקיד אם המשפחה ב"אנימל קינגדום" (סרט אוסטרלי שאמור מתישהו להגיע להקרנות בישראל); והיילי סטיינפלד, הילדה מ"אומץ אמיתי".

 

לכאורה, הקרב אמור להיות בין מליסה ליאו (שזכתה בגלובוס הזהב ובפרס גילדת השחקנים) ובין הלנה בונהם קרטר (שבוודאי תזכה בשבוע הבא בבאפט"א הבריטי). הימור שקול אמור לבחור בין אחת משתיהן, עם עדיפות לליאו, אחת השחקניות המוערכות באמריקה כרגע. אבל אני רוצה להתפרע קצת ולהמר באופן רדיקלי יותר: אני מאמין שסטיינפלד, בת ה-14, היא זו שתזכה בפרס. למה? קודם כל, כי הקטגוריה הזאת ידועה בחיבתה לילדים בתפקידי הבכורה שלהם. זוכרים את אנה פקווין בת ה-12? יתכן ש"אומץ אמיתי" יהיה ה"הפסנתר" של השנה? אני מאמין שכן. אני מאמין שהאהבה שיש לחברי האקדמיה לסרט של האחים כהן אולי לא תתבטא בפרס עבור הסרט עצמו, אבל כן תביא לסרט כמה פרסים אחרים, כשהבכיר שבהם יהיה פרס על שחקנית המשנה (שהוא בעצם פרס לשחקנית הראשית ולגיבורת הסרט, שרק ענייני שיקולי תועלת דחקו אותה לקטגורייה הזאת, בה באמת יש לה סיכוי כלשהו לזכות).

נושאים: בשוטף

13 תגובות ל - “עוד 21 יום לאוסקר: שחקנית המשנה”

  1. hamlet 5 פברואר 2011 ב - 22:35 קישור ישיר

    Agree
    The girl takes the Oscar
    Second Oscar – the DP

  2. ערן 5 פברואר 2011 ב - 22:59 קישור ישיר

    האם יש להסיק מהטור הנ"ל שלא צפית ב-"פייטר" וב-"אנימל קינגדום"?

  3. רז-ש 5 פברואר 2011 ב - 22:59 קישור ישיר

    "להתפרע קצת ולהמר באופן רדיקלי יותר" אולי בעיני הקוראים של פנאי פלוס. אבל יאיר, כאן בבלוג שלך, ביננו כן, אין שום דבר מופרע ורדיקלי במה שכל חזאי האוסקר המקצועיים (אלה שבאמת מדברים עם אנשים באקדמיה והולכים לאירועים הוליוודים בשביל להביא את חדשות מאחורי הקלעים) מדברים עליו כבר יותר מחודש. תגיד שקראת את זה באינטרנט, ושזה נראה לך הגיוני. זה לא בושה. זו בטח לא התגלות אלוהית שנפלה עליך במקרה.

  4. תום 6 פברואר 2011 ב - 1:19 קישור ישיר

    לקרטר יש סיכוי?!? אני בטוח שאם היו מגלים את כמות ההצבעות, קרטר תהיה במקום הרביעי או החמישי.

    ליאו תזכה. היא זכתה בכל הפרסים המקדימים, וכל הבאזז המדומה על סטיינפלד זה רק מעריצים ומבקרים המנסים להכניס קצת עניין לקטגוריה.

  5. גיא אורבניאק 6 פברואר 2011 ב - 1:55 קישור ישיר

    ועכשיו צפיתי ב"דוגטות'" היווני.
    ואני חייב להגיד שזה סרט מדהים.
    ומה שהכי יפה,זאת העובדה שכל הזקנים שרוצים להצביע בקטגוריה הזאת חייבים לצפות בו:)

  6. ענבל קידר 6 פברואר 2011 ב - 3:11 קישור ישיר

    רגע, רגע. אתה מבלבל כאן בין תארים לזהויות. "המלכה האם" הוא אולי התואר שנשאה אליזבת בתקופה שבה אנחנו הכרנו אותה (ובתקופה שאליה מתייחס הסרט "המלכה"), אבל הוא לא כינוי ספציפי שלה, שבאמצעותו אפשר לזהות אותה. זה תואר שניתן בכל פעם לאמו של המלך/כה המכהן/נת (אם היא עצמה היתה פעם מלכה, כשליטה או כאשת מלך). כלומר, אליזבת נקראה "המלכה האם" מרגע שבתה עלתה לשלטון ועד מותה. אבל זו לא התקופה שאותה מתאר "נאום המלך". לכן הלנה בונהם-קרטר בשום אופן לא משחקת את המלכה האם. היא משחקת את המלכה אליזבת, או, אם אתה רוצה לדייק, המלכה-הרעיה.

  7. איריס 6 פברואר 2011 ב - 7:30 קישור ישיר

    אהרון סורקין וכריסטופר נולן זכו בפרסים של גילדת התסריטאים.

  8. יניב אידלשטיין 6 פברואר 2011 ב - 8:55 קישור ישיר

    תחזיות האוסקר של וויין וגארת':
    http://youtu.be/ODHWM3ObSNM

  9. יניב אידלשטיין 6 פברואר 2011 ב - 9:16 קישור ישיר

    נפטרה טורה סטנה (ניק לינק)

  10. X 6 פברואר 2011 ב - 10:45 קישור ישיר

    עוף טופיק –
    ביום שישי, 7 לילות, רשימת שוברי הקופות בישראל. הסרט במקום הראשון הוא "המכונאי", סרטו של בראד אנדרסון עם כריסטיאן בייל. טוב לדעת…

  11. נדב 6 פברואר 2011 ב - 11:04 קישור ישיר

    בפעם האחרונה שהיה מועמד ילד הוא לא זכה (סרישה רונן). לא רואה סיכוי שסטיינפילד תזכה, למרות שהיא הייתה מעולה. גם להלנה אין סיכוי לזכות. הקרב הוא בין מליסה לאדאמס. אני מהמר על מליסה.

    ===========

    רוה לנדב: אתה כנראה צודק. זו אחת הקטגוריות שאני הכי מתנדנד בהן. מצד אחד, הרצון להמר על משהו פרוע שאולי בכל זאת יפתיע את כולנו, ומצד שני הרצון ללכת על בטוח. ליאו היא בוודאי הדבר הבטוח כרגע כאן. אני מחכה עד לאחרי הבאפט"א בשבוע הבא כדי להתחיל לנעול את הימוריי.

  12. hamlet 6 פברואר 2011 ב - 11:13 קישור ישיר

    Like Yaniv Said – Tura Satana ,
    the great woman from Faster Pussicat
    Kill Kill, is dead
    She was around 75 years old
    She played in other films,
    but Faster…was the jewel
    of the crown

  13. סטיבי 6 פברואר 2011 ב - 14:46 קישור ישיר

    האם יש ליד "המכונאי" תמונה של בייל מ"פייטר"?
    (כמו בכל שנה, שוחררו לרשת תסריטי המועמדים לאוסקר)


השאירו תגובה