21 יוני 2011 | 12:34 ~ 7 תגובות | תגובות פייסבוק

מי נוסע ללוקרנו? איך יקראו לחדש של גורג' קלוני? מי המציא את האי-מייל?

אנחנו ממתינים בסבלנות לשמוע אילו סרטים ישראליים (ולא רק) יגיעו לפסטיבל לוקרנו המתקרב. האם ערן ריקליס, שזכה שם בשנה שעברה בפרס חביב הקהל עם "שליחותו של הממונה על משאבי אנוש", יחזור לשם גם השנה עם "פלייאוף" שלו? ומה עם שאר הישראליים?

 

בינתיים מגיעה הידיעה על נוכחות ישראלית ראשונה בלוקרנו: תום שובל הוזמן לשבת בחבר השופטים של תחרות הסרט הקצר בפסטיבל. שובל, שסרט קצר חדש שלו יתחרה בפסטיבל ירושלים, אמור להתחיל לביים את סרטו האחרוך הראשון, "הנוער", בהמשך השנה.

 

==================

 

ומיד אחרי לוקרנו מגיע פסטיבל ונציה. יהיה מעניין לראות איך תהיה ההתפלגות הישראלית בין שני הפסטיבלים הדי סמוכים האלה – גיאוגרפית וקלנדרית. בינתיים, בשורה ראשונה מכיוון ונציה: סרטו החדש של ג'ורג' קלוני כבמאי (וכשחקן) יהיה סרט הפתיחה ב-31 באוגוסט. הסרט הוא דרמה פוליטית על סקנדל בימי קמפיין בחירות בשם "The Ides of March". ומכיוון שאני מניח שסרט שג'ורג' קלוני מביים/מככב בו בוודאי יגיע להקרנות מסחריות בישראל, זו תהיה שעת מבחן למפיצים. כך נדע מה הם באמת חושבים עלינו, צופיהם. התרגום העברי המקובל של "Ides of March", שמוכר בעיקר בזכות "יוליוס קיסר" של שייקספיר, הוא "אידו של מארס". או "אידיו של מארס". או "אידי מארס". האם יעזו מפיצי ישראל להפיץ סרט של ג'ורג' קלוני עם השם "אידו של מארס"? הסרט מבוסס על המחזה "Farragut North", המבוסס על קמפיין הבחירות של הווארד דין ב-2004. מכיוון שפראגוט נורת הוא שמה של תחנת רכבת תחתית בוושינגטון די.סי, למפיצים יש את האפשרות להתחמק באלגנטיות משם הסרט וללכת על ניסיון לתרגם דווקא את שם המחזה. נגיד ל"וושינגטון תחתית". אבל למה משהו אומר לי שבסוף זה יגיע למשהו כמו "המועמד והיצאנית", לא?

 

=================

 

שני סרטים טובים וראויים לצפייה יוצאים בסוף השבוע, והנה שני ראיונות טובים וראויים לקריאה עם הבמאים שלהם: אבנר שביט ראיין את וודי אלן על "חצות בפריז". ואלון הדר ראיין ל"סופשבוע" של "מעריב" את אלון זינגמן, הבמאי של "בין השמשות", סרט ישראלי מוצלח למדי ומאוד נוגע ללב, שרק על הצילום הסינמסקופי שלו מגיעה לו הורדת כובע.

 

=============

 

אני מחכה לשמוע האם ארול מוריס עצמו יגיע לפסטיבל ירושלים יחד עם סרטו החדש "טבלואיד". פעם קודמת הוא היה בארץ, באותו פסטיבל, עם "מר מוות" שלו. ובינתיים, מוריס עידכן בטוויטר שלו שהוא מתחיל לעבוד על סרט תיעודי חדש. ובינתיים, במדור שלו באתר של "הניו יורק טיימס" השיק מוריס מאמר חדש פרי עטו – בן חמישה חלקים – שבו הוא מתאר איך הוא גילה לאחרונה לגמרי במקרה שאחיו הבכור, נואל מוריס, היה אחד ממציאי האי-מייל. על הדרך בתוך מה שנראה מו סיפור מדעי היי-טקי, זה גם מאמר נוגע ללב, שבו לראשונה מוריס חושף קצת מעצמו ולא רק אחרים, ומספר על הטרגדיות המשפחתיות שאיתן גדל: אביו נפטר מדום לב בגיל 43, כשמוריס היה בן שנתיים; אחיו מת ב-1982 בגיל 40, כשמוריס היה בן 34. ואמו הלכה לעולמה ממה שנראה כמו לב שבור זמן לא רב אחר כך.

נושאים: בשוטף

7 תגובות ל - “מי נוסע ללוקרנו? איך יקראו לחדש של גורג' קלוני? מי המציא את האי-מייל?”

  1. איתן 21 יוני 2011 ב - 14:02 קישור ישיר

    …מה שאומר שפסטיבלי הסתיו כנראה יעשו דאבל-קלוני-פיצ'ר, ויקרינו גם את החדש של אלכסנדר פיין, שבו קלוני משחק תפקיד ראשי (הי, אם כבר קלוני מגיע ללידו, אז יאללה, בעסקת חבילה).

    וערן ריקליס החדש כנראה יצלול לתהומות השכחה. בתור אחד שמאוד מסמפט אותו ואת סרטיו, אני חייב להודות ש"פלייאוף" הוא פשוט אכזבה גדולה מאוד.

    ובכלל, יש כמה סרטים לא רעים בכלל בהקרנות האקדמיה (וכמה ממש טובים. מאוד אהבתי את "שניים בלילה" ואת "אחותי היפה" של מרקו כרמל), אבל מבחינת פרודקשן-ואליו, אין אחד שמתקרב ל"הערת שוליים", כך שהסרט שהכי מסקרן אותי ברשימה הישראלית של 2011 הוא "ההתחלפות" של קולירין.

  2. מיכל 21 יוני 2011 ב - 16:02 קישור ישיר

    את בין השמשות ראיתי בחיפה. סרט מקסים ונדיר. שמחה שיוצא לקולנוע.

  3. אליהו הנביא 21 יוני 2011 ב - 18:24 קישור ישיר

    יש סרט אחד שנמצא בתחרות ולא זה אינו הסרט של ריקליס.
    מתי מפרסמים??? יאיר???
    אני יכול להודיע לך יום לפני…רוצה?
    בברכה
    אליהו הנביא

  4. אלון רוזנבלום 21 יוני 2011 ב - 22:47 קישור ישיר

    יאיר, אל תמהר להכריז על עליית סרטו של ג'ורג' קלוני בבתי הקולנוע, הרי בסופו של הדבר, הסרט האחרון שביים, למרות שהיה בכיכובו וכיכובה של רנה זלוואגר, לא זכה להפצה מסחרית (הכוונה היא ל-Leatherheads או משחק מלוכלך כפי שנקרא כשיצא אז בדי וי די, בתקופה ההיא, לפני שנתיים, כשעוד הוציאו סרטים של יוניברסל בדי וי די בארץ 🙂

    =============

    רוה לאלון: צודק…

  5. רז-ש 21 יוני 2011 ב - 23:34 קישור ישיר

    אני מניח שהסרט של קלוני יהיה בין השמות הבולטים בטקס האוסקר השנה. או ככה לפחות חוזים. אז בטח נראה אותו בארץ, אבל רק בסביבות ינואר פברואר. ולגבי השם, למה לא פשרה: "ה-15 במארס", או "באמצע מרץ". גם אותה משמעות, וגם מובן לכל בלי צורך בהסברים. אגב מדובר באחד התאריכים המפורסמים בהיסטוריה, הרבה לפני שיקספיר.
    [ואם כבר הזכרנו, אוף טופיק- און טופיק, חבל שכבר שנים לא מעלים בארץ את אחד מהמחזות הרומים של שיקספיר. לפני איזה עשר שנים הבימה ניסו להעלות הפקת ענק של יוליוס קיסר שנחלה כשלון אדיר. לא בגלל שהקהל לא התחבר למחזה, אלא בגלל שההפקה היתה פשוט גרועה במיוחד. הייתי רוצה לראות הפקה ראויה של קיסר מוצגת במקומות כמו שוני.חבל שהאמפיתאטרונים בארץ שמורים רק לזמרים מזדקנים.]

  6. איתן 22 יוני 2011 ב - 9:18 קישור ישיר

    כן, אלון, אבל אם אני זוכר נכון, סרטו האחרון של קלוני היה סרט ספורט (נדמה לי בייסבול, או משהו בסגנון), והמפיצים שלנו נרתעים מסרטים כאלו. מה גם שהוא לא התקרב לאוסקרים כמו "לילה טוב ובהצלחה".

    מה שמזכיר לי: אני כבר מתכונן לגניזה של סרטו החדש של בראד פיט, שמסקרן אותי בגלל הבמאי: סרטו הראשון של בנט מילר מאז "קפוטה". כן, זה סרט ספורט.

  7. רותם 22 יוני 2011 ב - 18:44 קישור ישיר

    היה סרט על פוטבול האחרון שלו, משהו שאנחנו לא כל כך מבינים בו. לעומת זאת סקנדלים פוליטיים – זה כבר המומחיות שלנו.


השאירו תגובה