24 יוני 2011 | 01:53 ~ 10 תגובות | תגובות פייסבוק

"מכוניות 2 ", ביקורת

ב"מכוניות 2 " למילה "ספוילר" יש משמעות אחרת משאר הסרטים

 

 

בשתי מילים: "ספיד רייסר". בחיי, כל מה שהיה נכון לגבי הסרט ההוא של האחים וושאובסקי, נכון לגבי "מכוניות 2 " של ג'ון לאסטר. כאן, כמו שם, מדובר בשובו אל המסך של יוצר קולנועי חלוצי שחתום בעברו על יצירות פורצות דרך, מהפכניות ממש. כאן, כמו שם, ליצירה, המגיעה אחרי שנות המתנה וציפיה מצידנו, המעריצים, אפשר להצמיד בצער רב את שם התואר "פאדיחה". "מכוניות 2 ", ממש כמו "ספיד רייסר", הוא סרט מצער.

 

ובאותה נשימה ממש: "מכוניות 2 ", ממש כמו "ספיד רייסר", הוא פשוט סרט שמרהיב להביט בו. ויזואלית, הוא אדיר. נדמה כאילו כל מה שעניין את לאסטר ושות' – ממש כמו אצל וושאובסקי ושות' – היה ללכוד על גבי המדיה הדיגיטלית, מהונדסת המחשב, את הברק המטאלי של צבעי המכוניות וניצנוצי הכסף של הספוילר וטסות הגלגלים. דומני שלא ראיתי את הצבע אדום כה בוהק ורווי כפי שראיתי אותו בסרט הזה.  ובכן, לפחות מאז "ספיד רייסר". וגם ללא הצבעוניות, מלאכת העיצוב והאנימציה בסרט הזה פנומנליים. אם ייצא ספר שמציג פריימים מהסרט ברזולוציה גבוהה, בלי שום התייחסות לעלילה, אשקול לרכוש אותו. הוא שווה דפדוף ועיון. אבל לא קריאה.

 

אבל דומני שגם לא ראיתי סרט כה לא מעניין מבחינה עלילתית מאז הסרט ההוא. באופן כללי, זה לא אמור להיות לי אכפת במיוחד. ממתקי עיניים לרוב מספקים אותי. אבל כשזה מגיע מפיקסאר/לאסטר – גדולי מספרי הסיפורים של הוליווד ב-25 השנים האחרונות – אני לא רק מרגיש מאוכז, אלא ממש מרומה.

 

 

"מכוניות 2 " ממשיך את "מכוניות" בדיוק כמו ש"חופשה מטורפת באירופה" המשיך את "חופשה נעימה, המפתחות בפנים". האחד מיקם דמות בתוך נופי הספר האמריקאיים וחגג את האמריקנה של העיירה הקטנה והנידחת, השני זורק את אותה דמות לתוך מסע גלובלי. במקרה שמולנו: יפן, איטליה, צרפת ואנגליה.

 

אבל צריך לדעת: באופן פורמלי אני חושב שנכון יותר להגדיר את "מכוניות 2 " כספין-אוף ל"מכוניות" ולא כסרט המשך. מהסיבה הפשוטה שלייטנינג/ספידי מקווין אינו הגיבור בסרט הזה, אלא מייטור, מכונית הגרר הנבערת, שמושלכת ברוב טמטומה לתוך פרשיית ריגול בינלאומית. וכך אנחנו מקבלים, בתוך שבועיים, שני סרטי המשך ללהיטי אנימציה שמציבים במרכזם גיבור שאני פשוט לא סבלתי. מייטור, בעיניי, הא דמות איומה.

 

למעשה, "מכוניות" היה הסרט של פיקסאר שאף פעם לא חיבבתי במיוחד. נדמה לי שאני לא יוצא דופן בכך. אם יש דבר אחד טוב שיצא מ"מכוניות 2 " זו הגעגוע שהסרט המשונה הזה גרם לי להרגיש כלפי הסרט הראשון, שפתאום נראה מלא נשמה.

 

נקודת אור: הסרטון הקצרצר עם גיבורי "צעצוע של סיפור 3 " שמוצג לפני הסרט, חמוד מאוד.

 

בת השבע ובת התשע מסכימות עם מה שנכתב לעיל (וכבר כתבתי בעבר שממה שראיתי סביבי, אלה הבנים – בסביבות גיל 8 – שמחבבים את סרטי "מכוניות" ו"קונג פו פנדה" הרבה יותר מאשר בנות. או, לפחות, יותר מהבנות שלי).

נושאים: ביקורת

10 תגובות ל - “"מכוניות 2 ", ביקורת”

  1. אורון 24 יוני 2011 ב - 9:57 קישור ישיר

    כמו "ספיד רייסר" אתה אומר? מצויין. עכשיו יש לי עוד סיבה לצפות ב"מכוניות 2", למרות שאני כבר שבועיים מחכה להתרגשות שמלווה לידיעה על סרט חדש של פיקסאר שמגיע אל המסכים. אבל היא עדיין לא באה…

  2. איתן 24 יוני 2011 ב - 10:38 קישור ישיר

    תאמין לי אורון, לא כדאי לך. כשיצאתי אתמול מהסינמה סיטי ברמת השרון, ועשיתי טיול בשדות שמאחוריו, פתאום הערכתי את השקט. כמה רעש יש ב"מכוניות 2". סרט קקופוני, ולא ממש חכם. מומלץ לוותר.

  3. צמח בר 24 יוני 2011 ב - 10:39 קישור ישיר

    הבנזוג ובנו היו אתמול בסרט. הילד בן העשר נהנה ביותר מהסרט.
    אני חושבת שבגילאים הללו, תופסים את ההנאה מהסרט כמכלול שלם ולא מפרקים אותה לגורמים "שוליים" במשוואה כמו- עלילהף אפקטים, אאנימציה וכיו"ב.

  4. דיסקו אליקו 24 יוני 2011 ב - 10:53 קישור ישיר

    אז נחכה לשנה הבאה. מי הבא בתור? מפלצות בע״מ 2 לא?

  5. דן 24 יוני 2011 ב - 12:12 קישור ישיר

    באתר פסטיבל ירושלים הועלו רוב הסרטים, ובדף של כל סרט מצויין שהוא מלווה בכתוביות באנגלית. רק כ3 סרטים במסגרת הפנורמה מלווים בכתוביות בעברית. האם הנהלת הפסטיבל, המתקיים בישראל, מצפה שכל מבקרי הפסטיבל מסוגלים לעקוב אחר כתוביות באנגלית?! בחיפה, רוב מוחץ של הסרטים מלווים בכתוביות בעברית. אולי יש טעות באתר הפסטיבל?

  6. JNH 24 יוני 2011 ב - 12:27 קישור ישיר

    יש עוד נקודת דמיון מרכזית בין הסרט הזה לספיד רייסר – המוזיקה של מייקל ג'יאקינו. כמו בספיד רייסר, גם במכוניות 2 גי'אקינו (שנכנס לנעליו של רנדי ניומן, המלחין של הסרט הראשון) מספק פסקול ג'אזי היפראקטיבי ומלהיב המהווה את אחת מנקודות האור היחידות בסרט.

  7. רז-ש 24 יוני 2011 ב - 15:25 קישור ישיר

    לא מפלצות בע"מ 2, סוף סוף שנה הבאה יהיה סרט מקורי חדש של פיקסר. "אמיץ" או יותר נכון אמיצה:
    http://img2.timeinc.net/ew/i/2011/06/22/brave_disney_510.jpg
    ואגב מפלצות בע"מ לא יהיה באמת 2 כי אם פריקוול לסרט הקודם שיתרחש באוניברסיטה למפלצות כמה שנים לפני. מאכזב מאוד אם תשאלו אותי. פיקסר לא צריכים לעשות סרטי המשך. מיותר לחולטין. הסרטים המקוריים שלהם הם אלה שמבריקים. (וכן אני כולל בזה את צעצוע של סיפור 2 ו3 שהיו מיותרים לחלוטין לדעתי).

  8. צליל סיון 24 יוני 2011 ב - 18:28 קישור ישיר

    כמה חבל אם כי כנראה צפוי. לסרט הראשון נחשפתי רק בגלל הבן שלי בן ה-5 ש"נדלק" עליו ממבט ראשון ונכון להיום הוא הסרט הכי נצפה בבית. מודה שאני לא סובל אותו – בעיקר יש בו המון רעש ופחות מדי עלילה ודמויות שניתן להזדהות איתן. כנראה שבנים בגילאים האלו פשוט מתים על העניין הזה. מה שכנראה יוביל אותי בלית ברירה לראות את "מכוניות 2" בקולנוע. מקווה שלא אשכח לקחת איתי אטמי אזניים…

  9. שחר 26 יוני 2011 ב - 9:29 קישור ישיר

    זה לא פיקסאר זה לאסיטר
    כבר מזמן הוא מביים רק המשכים כמו צש"ס 2 וסירטי זבל כמו באג לייף ומכוניות

  10. דורון 1 אוגוסט 2011 ב - 12:36 קישור ישיר

    סרט מצויין,רועש ואקסטרימלי,העלילה הייתה טובה.
    חבל שכמעט ולא מרגישים את האפקטים בתלת מימד.

    הרעיון עצמו טוב,על מכוניות שהן "דפקטים" שנוסעות על דלק אורגני ועל מטור שהופך לסוכן חשאי,יחד עם פין הסוכן.
    חבל שספידי הוא לא דמות ראשית אלא יותר משנית בסרט.

    דווקא הסרט הזה מזכיר לי מאד את ג'יימס בונד/מהיר ועצבני ממכוניות 1 הסרט הרגוע,עם עלילה דעתי יותר טובה,שאותו אהבתי אפילו יותר מהסרט השני,שגם אותו מאד אהבתי.

    בקיצור,סרט מומלץ.


השאירו תגובה