22 יוני 2011 | 20:24 ~ 17 Comments | תגובות פייסבוק

קובריק אמר

המכתב הזה, ששלח סטנלי קובריק למקרינים בבתי הקולנוע שהציגו את "בארי לינדון" שלו בסוף 1975, מעלה בי דמעות של הצרגשות, אך גם תחושות תסכול. קובריק הוא מאותם אמנים שכה רצו שיצירתם תוקרן באופן מושלם, שהוא דרש מהמקרינים של סרטיו להפגין פרפרקציוניזם כשזה מגיע לסרטיו.

 

גלן קני העלה את המכתב הזה לאתרו בהמשך לדיון שמתנהל בימים האחרונה בנוגע לשאלה האם הבלו-ריי של "בארי לינדון" מוצג בפורמט הפריים המקורי שלו (כנראה שלא, למרבה הפדיחה).

 

הנה המכתב של קובריק (לחצו עליו להגדלה לגודל קריאה נוחה):

 

 

 

17 Responses to “קובריק אמר”

  1. אורי בן-דב 22 יוני 2011 at 20:54 Permalink

    אני זוכר איך שמי זרחין סיפר פעם בבי"ס לקולנוע שהוא עובד בבתי הקלונוע שבהם מקרינים את הסרט שלו ובודק את הפוקוס

  2. הגמד 22 יוני 2011 at 21:38 Permalink

    אהבתי את התגובה בקישור:
    Where's the long-form letter?
    מצחיקים האמריקאיים האלה…

  3. דיסקו 23 יוני 2011 at 0:57 Permalink

    בביוגראפיה של היצ'קוק מופיעה גם שם מכתב שהוא שלח למקרינים עם כל הפרטים.
    האמת שיש משהו לא מפתיע ששני הבמאים האלה , דווקא הם, יתעקשו על זה.
    זה סוג של פדנטיות שגובל באובססיה.
    ומה זה עשיית קולנוע אם לא אובססיה שעדיין לא הוגדרה כמחלה קלינית???

  4. נחמן 23 יוני 2011 at 2:19 Permalink

    הרשת היא מקור מידע מעניין אבל גם מקום שקל בו מאוד לפברק אוטנטיות. אם יש מישו שבאמת מאמין שזה אכן מכתב של קיובריק למקרין אנונימי שיבושם לו עם השטויות.כל בר דעת אחר, זה שקצת יודע, רשאי להצטרף לנהמת הגיחוך לנוכח הרגשנות.

  5. יותם 23 יוני 2011 at 3:22 Permalink

    עכשיו אפשר להבין מאיפה טרנס מאליק קיבל את הרעיון לעשות זאת גם עם 'עץ החיים' – http://blogs.indiewire.com/theplaylist/archives/terence_malick_wrote_a_letter_of_instruction_to_every_projectionist_showing/

  6. Eran 23 יוני 2011 at 5:37 Permalink

    לפוסט הזה היית צריך לקרוא "כה אמר קובריק" על משקל "כה אמר זרתוסטרא" – נעימת הפתיחה של 2001.

  7. יושיהידה 23 יוני 2011 at 8:42 Permalink

    לא הבנתי משהו. אולי זה רק אני. בסעיף 2 הוא כותב:

    "Barry Lyndon" was photographed in 1-1:66 aspect ratio. Please be sure you project it at this ratio, and in no event at less than 1-1:75".

    אבל 1-1:66 לא יותר נמוך מ- 1-1:75? מה אני מפספס?

  8. גל-Z 23 יוני 2011 at 14:30 Permalink

    אני זוכר שספרו לי לפני כמה שנים (כן, אני יודע שזה נשמע אמין) שקובריק צפה בעותק הישראלי של התפוז המכני כדי לבדוק שהכתוביות לא מסתירות משהו חשוב

  9. מיכל 23 יוני 2011 at 18:51 Permalink

    זוכרת שפעם קראתי שקובריק טילפן בעצמו למוריס, המקרין בקולנוע עממי בחיפה, כדי לוודא שהנורה של המקרנה שלו לא מזייפת.

  10. ירדן 23 יוני 2011 at 23:40 Permalink

    תשובה ליושיהידה:
    ההבדל בין 1:1.66 לבין 1:1.75 הוא רוחב הגייט, כאשר השני צר מעט יותר מהראשון (ולכן השימוש בתואר less דווקא כשהמספר גבוה יותר). היום, לדוגמה, הסטנדרט למסך רחב שאינו סינמסקופ הוא 1:1.85 שהוא אף צר יותר משני אלה.
    קובריק חשש שהמקרין ישים גייט צר מדי (כמו 1:1.85) ובכך יאבד חלק משמעותי מהפריים.

  11. סטיבי 24 יוני 2011 at 1:23 Permalink

    עלתה תוכניית פסטיבל ירושלים לאתר שלהם.

  12. סטיבי 24 יוני 2011 at 1:27 Permalink

    וכרגיל, לך חפש את השם הלועזי של הסרט שאתה מתבונן בתיאור העברי שלו. לא מבינה מה כל כך קשה להוסיף את השורה הזאת.

  13. לזרבוי 25 יוני 2011 at 3:53 Permalink

    לגל-Z – אכן, האגדה מספרת שקובריק עמד על כך שכל התרגומים של תפוז מכאני יתורגמו בחזרה לאנגלית ויועברו לבדיקתו הקפדנית.

  14. רותם 25 יוני 2011 at 14:09 Permalink

    אני שמעתי שמועה שהוא כל כך חרד מאיכות העותקים, שהוא היה מבצע את ההובלות בעצמו. זה למה לקח לו הרבה זמן לעבוד על כל סרט.

  15. פולישוק 26 יוני 2011 at 1:39 Permalink

    לרותם.
    אם היית קורא תמקור לשמועה ששמעת היית יודע שקובריק ספר כל פריים לשניה בעותקים שהוא אישר להפיץ כדי לוודא שאכן מדובר ב 24 כאלה ושאף אחד לא גנב לו פריים כדי למכור אותו בשוק שחור. ממש למות מהתרגשות מכל המקצועיות הזו שנעלמה ממקומותנו.

  16. רותם 26 יוני 2011 at 1:46 Permalink

    האם המסקנה מכל הנאמר כאן הוא שמספיק להיות פדנט לפרטים הטכניים כדי להיות במאי קולנוע אגדי?

  17. שלומי 26 יוני 2011 at 12:12 Permalink

    רותם, ההפך הוא הנכון. המסקנה היא שאם אתה במאי קולנוע אגדי, רוב הסיכויים שתהפוך לפדנט מעבר לגבול השפיות המקובל.
    לכן היעלמם של גאוני הקולנוע הוא בסה"כ תהליך אבולוציוני רגיל.


Leave a Reply