07 יולי 2011 | 11:29 ~ 6 תגובות | תגובות פייסבוק

לוהט בקופות: רובוטריקים נגד וודי אלן

מה קורה בקופות בארץ?

 

ובכן, גם ישראל – כמו כל העולם – חולה בקדחת "רובוטריקים". הסרט היה בסוף השבוע האחרון במקום הראשון עם כ-40,000 כרטיסים. הכנסותיו, בזכות התלת מימד, הגיעו (על פי "בוקס אופיס מוג'ו") ל-460,000 דולר. עכשיו שימו לב: זה בדיוק חצי מהסכום הסופי אליו הגיע "רובוטריקים 2 " בישראל. ארבעה ימים של "רובטריקים 3 " שווה חצי מכל השבועות של הסרט השני. זה רק מעיד על כך שפרופיל ההליכה לסרטים בארץ מאוד השתנה ממש במעט השנים האחרונות. אם עד ממש לא מזמן סרטי קומיקס וגיבורי על ממש לא הצליחו בארץ, כיום ישראל מיישרת קו מוחלט עם העולם. אני מניח שזה גם קצת קשור לתלת מימד. קהל צעיר פשוט מת על תלת מימד.

 

"קונג פו פנדה 2 " נמצא, על פי "בוקס אופיס מוג'ו", במקום השני השבוע עם בדיוק חצי מהכנסותיו של "רובוטריקים 3 " וכ-20,000 כרטיסים. במקום השלישי: "מכוניות 2 " (שבעשרה ימים עשה את מה ש"רובוטריקים 3 " עשה בארבעה). במקום הרביעי: "בדרך לחתונה עוצרים בבנגקוק", שכבר מכר 270,000 כרטיסים.

 

והשבוע: מהפך בצמרת. עד השבוע הסרט הכי קופתי בישראל לשנת 2011 היה "ריו". מהשבוע סרט הכי קופתי בארץ הוא "שודדי הקריביים 4 ", שהכניס עד כה 2.8 מיליון דולר (ושהשבוע חצה את קו מיליארד הדולר בהכנסות גלובליות), ואחריו "מהיר ועצבני 5 " שהכניס 2.7 מיליון דולר. "ריו" עכשיו רק במקום השלישי. אבל שימו לב שמבחינת מכירת כרטיסים ולא הכנסה, נכון לעכשיו "מהיר ועצבני 5 " הוא הוא הסרט הכי מצליח בישראל לשנת 2011, עם כמעט 290,000 כרטיסים, כ-50,000 יותר מ"שודדי הקריביים 4 " (שכרטיסיו פשוט יקרים יותר). התחרות הזאת צמודה למדי (כלומר שמבחינת כמות צופים, "שודדים 4 " נמצא כרגע גם מאחורי "בדרך לחתונה/בנגקוק").

 

אבל אם עד עכשיו הייתי צריך להיעזר ב"בוקס אופיס מוג'ו" וביחצנים כדי לדעת מה קורה בקופות בארץ, מתברר שרק כעת קולט שבתי הקולנוע בעצמם נותנים לנו את התשובה, לפחות פחות-או-יותר. ומה שמעניין הוא שלהבדיל מ"בוקס אופיס מוג'ו", שמפרסם את הטבלה הנשלחת על ידי המפיצים הישראליים לאולפנים האמריקאים, ושמכילה נתונים רק על סרטי האולפנים. אבל מתברר שהשבוע אחד הסרטים הכי נצפים בארץ אינו אחד מסרטי האולפנים.

 

בדף הבית של "סינמה סיטי" מופיעה תיבה קטנה מצד שמאל שמעדכנת מהם הסרטים הכי נצפים. זה נמצא שם כבר הרבה זמן ותמיד קצת חשדתי במידע שם. לא ידעתי עד כמה הוא אמין ומעודכן. אבל השבוע פתאום גיליתי שבאפליקציית יס פלאנט באייפון יש גם מידע על הסרטים הכי נצפים ברשת. ועכשיו אפשר להצליב נתונים (ממש כמו עם טבלאות רבי המכר של צומת ספרים מול סטימצקי). והתוצאה מרתקת.

 

הסרטים הכי נצפים השבוע בסינמה סיטי:

 

1. "רובוטריקים 3"

2. "חצות בפריז"

3. "הפרקליטה"

4. "בדרך לחתונה עוצרים בבנגקוק"

5. "מכוניות 2 " (עברית)

 

(זו הפעם הראשונה מזה כחודש ש"הערת שוליים" לא נמצא בחמישיה המובילה בסימה סיטי. הסרט, אחרי חודש באולמות, הביא 130,000 צופים).

 

 

חמשת הסרטים הכי נצפים ברשת יס פלאנט:

 

1. "רובוטריקים 3 " (תלת מימד)

2. "חצות בפריז"

3. "בדרך לחתונה עוצרים בבנגקוק"

4. "מכוניות 2 " (עברית תלת מימד)

5. "קונג פו פנדה 2 " (עברית תלת מימד)

 

המקומות הראשונים זהים בשני המקומות: "רובוטריקים" ו"חצות בפריז" של וודי אלן. ואם אנחנו יודעים ש"קונג פו פנדה 2 " (על כל גרסותיו) מכר כ-20,000 כרטיסים, הרי שזה אומר ש"חצות מפריז" מכר בסוף השבוע האחרון יותר מזה. מדהים.

נושאים: בשוטף

6 תגובות ל - “לוהט בקופות: רובוטריקים נגד וודי אלן”

  1. דורון פישלר 7 יולי 2011 ב - 12:21 קישור ישיר

    החשד שלך בנתונים של סינמה סיטי מאוד מוצדק. לא נראה לי שיש סיכוי ש"הפרקליטה", סרט "פילר", נטול כל באזז ובכיכובו של אף אחד (אבל מופץ על ידי יונייטד קינג, כך שלסינמה סיטי יש אינטרס לקדם אותו) באמת מכר יותר כרטיסים מ"הנגאובר" או "מכוניות".

  2. Idans 7 יולי 2011 ב - 15:53 קישור ישיר

    יש סיבה לחשוד בנתונים של סינמה סיטי, אבל זה לא עד כדי כך מופרך. לפרקליטה יש יותר אולמות בו הוא מציג בסינמה סיטי, ומבדיקה שטחית מול כמה מההקרנות של בדרך לחתונה הם גם יותר מלאים.
    לפעמים יש ליונייטד יכולת לקחת סרט זניח בעולם ולהפוך אותו להצלחה קופתית בארץ, כמו למשל "להתאהב מחדש".

  3. Spartak 7 יולי 2011 ב - 22:29 קישור ישיר

    דורון,אני חושב שקצת הגזמת עם "בכיכובו של אף אחד",טוב אולי הילרי סוונק היא לא אנג'לינה ג'ולי,אבל עדיין שם מספיק גדול שהצופים יבאו…

  4. ציבוקא 8 יולי 2011 ב - 2:57 קישור ישיר

    דורון, הילארי סוואנק (שמודגש בפוסטר של הסרט בענק שהיא זוכת 2 פרסי אוסקר) היא לא "אף אחד". בכל מקרה הסרט עצמו גרוע.

  5. עדן 8 יולי 2011 ב - 8:40 קישור ישיר

    אני ראיתי את "חצות בפריז" בהקרנת שבת בצהריים בקולנוע דיזינגוף ולא רק שהאולם היה מלא לגמרי, התור לפני הקופות הזכיר את הימים הטובים של "אווטאר" בגת.

  6. לביא 8 יולי 2011 ב - 10:33 קישור ישיר

    ההצלחה של "חצות בפריז" ממש משמחת אותי. ולא רק כי הסרט מקסים,מענג ומגיע לו להצליח, אלא בעיקר כי זה מוכיח איזה קהל נפלא יש לנו פה בארץ. אני לא מכיר עוד מקום (באמריקה בכל אופן זה לא היה קורה)שבו סרטים של אלן ואלמדובר הופכים לשוברי קופות. פשוט מחממם את הלב לדעת שהקהל בארץ יודע להפוך סרטים קטנים, "זרים" ומיוחדים להצלחות.
    דרך אגב, לאלן יש עדת מעריצים לא קטנה בארץ שהולכת בקביעות לסרטיו, ממש כמו שיש פה לא מעט אנשים שהופכים את הסרטים של אלמדובר לשוברי קופות מקומיים. יש פה אהדת אוטרים רצינית. אנחנו ממש הופכים לצרפת…

    עוד דבר אחרון: המפיצים בארץ השקיעו המון כסף בפירסום הסרט. כל אתרי האינטרנט הישראליים פשוט מפוצצים בפירסומות לסרט.


השאירו תגובה