03 אוגוסט 2011 | 17:04 ~ 2 תגובות | תגובות פייסבוק

"העולם הזה" נגד בעלי בתי הקולנוע בארץ

"השליטה על שעשועו העיקרי של האזרח הישראלי נמצאת בידי קבוצה קטנה של אנשים פרטיים, אלה הם בעלי בתי הקולנוע. בגלל חוסר חוקה מתאימה שתקבע דרכי התנהגות לענף חיוני זה של חיי הכלכלה והחברה נוצר מצב מיוחד במינו. בעלי בתי הקולנוע הם הקובעים הכמעט-יחידים בכל הקשור לטיב הסרטים המוצגים במוסדותיהם, למשך הצגתם של סרטים אלה, ולצורת הצגתם. אחת התוצאות של מצב זה היא שישראל נמצאת בסוף הטבלה בטיב השירותים הניתנים לצופים בבתי הקולנוע שלה. קשה לתאר יחס של זילזול מחפיר יותר מאשר יחסו של בעל הקולנוע בארץ לצופה הישראלי".

 

נשמע כמו טקסט אופייני ב"סינמסקופ" מלפני כעשר שנים? ובכן, זה הרבה יותר עתיק. זה מתוך דבר העורך של "העולם הזה" מ-1957 (תודה לדבורית שרגל, שנוברת באחרונה בארכיוני עיתונות ומצאה את הבונבון הזה). המחאה של "העולם הזה" נגד כל מיני עניינים של שירות של בעלי בתי הקולנוע מול 30 מיליון (!!) רוכשי הכרטיסים שממלאים את בתי הקולנוע בארץ. ובעיקר: נטייתם של בעלי בתי הקולנוע לקצץ סרטים כדי שכל הקרנה לא תארך יותר משעתיים. כדי להילחם בתופעה החליטה מערכת "העולם הזה", בראשות מבקר הקולנוע של העיתון, אלי תבור (לימים התסריטאי של "אסקימו לימון" ו"חגיגה בסנוקר"), לתבוע את הבעלים של קולנוע אלנבי, על כך שהציג גרסה מקוצצת (וכמעט נטולת שירים של "המלך ואני".

 

אגב, עד לפני כמה שנים היתה עדיין חברת הפצה ישראלית שהיתה מעיזה לקצץ סצינות מסרטים, אם הם היו חושבים שיש סצינה שהיתה הופכת את הסרט לפחות מסחרי.

 

קראו את הטקסט. חלקו מלא נוסטלגיה לעולם ישן, חלקו נראה רלוונטי ואקטואלי לחלוטין, כאילו נכתב היום:

 


 

אגב, יש כאן מישהו מספיק מבוגר שזוכר אולי איך נגמרה התביעה ההיא?

נושאים: בשוטף

2 תגובות ל - “"העולם הזה" נגד בעלי בתי הקולנוע בארץ”

  1. יניב 3 אוגוסט 2011 ב - 19:09 קישור ישיר

    מי חברת הסרטים שמקצצת? אל תספק ברמזים

  2. רני 3 אוגוסט 2011 ב - 23:27 קישור ישיר

    זכורה לי כתבה נושנה נושנה על חברת הפצת סרטים קטנה בסוף שנות השבעים שבעליה הגדילו לעשות ולא רק שקיצצו את הסרט הוליוודי הענק שמשום קיבלו לידיהם, אלא אף הוסיפו שירים שלא היו לפסקול כשהם מוחקים קטעים שלא התאימו להם.

    הסרט היה "סופרמן" (כן, ההוא עם כריסטופר ריב) וחברת ההפצה הקטנה ההיא, בבעלותם של שני אחים היתה "יונייטד קינג". כן, אלה מ"סינמה סיטי".


השאירו תגובה