17 אוגוסט 2011 | 19:50 ~ 8 תגובות | תגובות פייסבוק

"הערת שוליים" ו"השוטר" לפסטיבל ניו יורק; "עמק תפארת" לסן סבסטיאן

יש כמה פסטיבלים – שאינם קאן, ונציה, ברלין – שאני עוקב אחריהם בקפדנות. שני הבולטים שבהם הם פסטיבל טלורייד ופסטיבל ניו יורק האמריקאים. הסיבה לכך היא שהם פסטיבל יוצאי דופן: מצד אחד הם סלקטיביים מאוד, ובשניהם יש כמות מצומצמת למדי של סרטים (טלורייד נמשך רק סוף שבוע, פסטיבל ניו יורק מכיל רק כ-20-30 סרטים); מצד שני, הם לאו דווקא מתעקשים על בכורה עולמית, כך שמלאי הסרטים ממנו הם יכולים לבחור הוא גדול מאוד, מתוך המבחר של הפסטיבלים הגדולים שקדמו להם בשנה החולפת. ומשום כך אלה פסטיבלים שמה שחשוב בהם הוא מעשה האוצרות, הניפוי והמיון, מבין הסרטים שכבר זכו לחשיפה בפסטיבלים הגדולים יותר לפני כן. תשומת הלב שלי אליהם מופנה בעיקר כי בכל הקשור לסרטים האמריקאיים אלה הפסטיבלים שאיתם אפשר להתחיל למפות את עונת האוסקרים הקרובה. אבל כשזה מגיע לקולנוע הבינלאומי, התקבלות לשני הפסטיבלים האנינים האלה היא תו איכות שאין שני לו. ולכן, משמח אותי ששני הסרטים הישראליים שהכי אהבתי השנה נבחרו לפסטיבל ניו יורק.

 

הבשורה שהגיעה הערב ש"הערת שוליים" התקבל לפסטיבל ניו יורק היא משמעותית. צרפו אותה לבשורה מאתמול שהסרט יהיה אחד מארבעה סרטים ישראליים בפסטיבל טורונטו ולשמועה שפרסמתי בעבר שגדולים הסיכויים שהוא יהיה גם בטלורייד (פסטיבל ששומר בסוד את הליין-אפ שלו עד יום הפתיחה), ואנחנו מקבלים ש"הערת שוליים" יוצא עכשיו למסלול הצפון-אמריקאי שסוני פיקצ'רס קלאסיקס כבר סללו לפני כן ל"ואלס עם בשיר" ול"לבנון". זה כבר קמפיין אוסקרים (אם כי סוני פיקצ'רס קלאסיקס צריכים לבוא לישראל, לעשות ל"הערת וליים" קמפיין אופירים, אם הם רוצים להביא אותו לאוסקר. ואגב, אין לי ספק בכלל שאם הסרט יזכה באופיר הוא יהיה מועמד לאוסקר. שום ספק ב-כ-ל-ל).

 

המסע של "השוטר", שאין לו את סוני מאחוריו, מרגש לא פחות. כמו גם העובדה שלדעתי זו הפעם הראשונה בתולדות פסטיבל ניו יורק בו מוקרנים שני סרטים ישראליים.

 

פסטיבל ניו יורק יפתח ב-30 בספטמבר עם "אלוהי הקטל", סרטו החדש של רומן פולנסקי, ויינעל עם "היורשים", הסרט החדש של אלכסנדר פיין. באמצעו יתקיימו הגאלות לסרטים החדשים של אלמודובר ודיוויד קרוננברג.

 

בפסטיבל ניו יורק יוכל יוסף סידר להיפגש עם חני פירסטנברג, כוכבת סרטו "מדורת השבט", שמשתתפת בסרט אחר שיוקרן שם: "The Loneliest Planet" של ג'וליה לוקטב.

 

הנה ההודעה הרשמית של כל סרטי פסטיבל ניו יורק.

 

=================

 

ובינתיים, "עמק תפארת" של הדר פרידליך התקבל לפסטיבל סן סבסטיאן בספרד.

נושאים: בשוטף

8 תגובות ל - “"הערת שוליים" ו"השוטר" לפסטיבל ניו יורק; "עמק תפארת" לסן סבסטיאן”

  1. ניר נ. 17 אוגוסט 2011 ב - 20:07 קישור ישיר

    ההודעה על עמק תפארת משמחת אותי עד מאוד, כמו גם המועמדות של הצלמת טליה (טוליק) גלאון לפרס.

  2. spartak 17 אוגוסט 2011 ב - 20:13 קישור ישיר

    אני חושב שקצת הגזמת עם הערכה שלך לגבי הסיכויים באוסקר…טוב,אני גם מאמין שלסידר יש סיכויי מצויין,אבל ‏"אין ספק"?ועוד לפניי שאנו יודעים מה שאר המדינות בחרו ‏(בנתיים זה רק יוון,פולין ורומניה)‏.

    ==================

    רוה לספרטק: נו, הגזמות זה השטח שלי. לפעמים אני צודק, לפעמים טועה. ובכל מקרה, מי שככל הנראה יזכה השנה באוסקר הזר יהיה הסרט הצרפתי "הארטיסט" (שהוצג בקאן לצד "הערת שוליים"). סמוך על הארווי וויינסטין שהוא יארגן לסרט הזה גם מועמדות לשחקן ולתסריט, מעבר לקטגוריית הסרט הזר. מצד שני, אולי "הערת שוליים" יהיה ה"פרידות" של "הארטיסט"? מי יודע.

  3. Eran 17 אוגוסט 2011 ב - 21:09 קישור ישיר

    אותי דווקא מעניינת הקרנת ה-70 מ"מ של בן-חור. אני מתכנן ללכת גם לשניים הישראלים, ואולי לעוד כמה, תלוי בשעות.

  4. Shai 17 אוגוסט 2011 ב - 21:48 קישור ישיר

    Israeli cinema is important, no doubt, but today 25 years ago the film in the link was first shown.and as the cliché says:it was never the same again

    http://www.youtube.com/watch?v=P28FQns0OoM&feature=related

  5. מישהו 17 אוגוסט 2011 ב - 22:56 קישור ישיר

    מה לגבי הפצה של "השוטר"? זה מתכונן לקרות מתישהו בקרוב?

  6. חופשן 18 אוגוסט 2011 ב - 1:11 קישור ישיר

    יוקו אונו העלתה ליוטיוב סרטון שלה ושל ג'ון לנון כדי לתת השראה לאקטיביסטים

    יוקו אונו העלתה ליוטיוב סרט תיעודי שיצרה ב-1969 עם ג'ון לנון כדי לתת השראה לפעילים החברתיים של היום. הסרט "Bed Peace" שהיה זמין לפני כן רק בפורמט של קלטות וידיאו, מתעד את בני הזוג בזמן ששהו במשך שבוע במיטה בבית מלון וניסחו את המניפסט שלהם לשלום עולמי. אונו בת ה-78 העלתה את הסרט לאתר שלה ואחר כך ליוטיוב. היא התכוונה להוריד אותו כעבור 48 שעות, אבל לדבריה בשל הביקוש הסכימה להשאיר אותו זמין לקהל הרחב עד יום ראשון הבא. "ב-1969 אני וג'ון היינו תמימים כדי לחשוב שנוכל לשנות את העולם", היא כותבת באתר שלה, "אבל במבט לאחור יש דברים שעשינו ואמרנו ששימשו השראה לפעילים חברתיים בימינו. עלינו לזכור כי המלחמות בעולם ייגמרו אם נרצה בכך. הכל תלוי רק בנו. גם ג'ון חשב כך". הסרט, שאורכו 70 דקות, כולל בין השאר מפגשים שלהם עם דמויות צבעוניות מאותה תקופה, ובהן הסופר והמשורר טימותי לירי, שקרא לאפשר שימוש חופשי באל-אס-די
    http://www.youtube.com/watch?v=mRjjiOV003Q

  7. איתן 18 אוגוסט 2011 ב - 10:25 קישור ישיר

    רפרפתי עכשיו על הליין-אפים של הפסטיבלים השונים. שתי הערות: גם אני חושב ש"הארטיסט" אמור לזכות השנה, אבל פתאום חשבתי: גם ל"פרידה", הסרט האיראני שזכה השנה בברלין, יש פרופיל פסטיבלי לא קטן, וגם הוא עשוי להתגנב מאחור ולהוות שחקן מרכזי.

    וראיתי גם את שמו של קים קי דוק. לא עם הסרט שהוצג לא מזמן בקאן (בקרוב בחיפה?), אלא עם סרט יותר חדש. מה נסגר עם הבן אדם הזה? האיש שעשה משהו כמו 15 סרטים ב-7 שנים שבת מעשייה במשך כ-4 שנים, ועכשיו הוא שוב עושה 2-3 סרטים בשנה?

  8. Spartak 18 אוגוסט 2011 ב - 23:31 קישור ישיר

    איתן,יותר נכון ב15 סרטים ב13 שנים …אני לא יודע עם אנו מתכוונים לאותו הסרט,אבל לפחות לפי IMDB,אין לו סרט נוסף השנה אלא הוא כתב תסריט לסרט.
    בקשר לזכייה של "הארטיסט",בהתחלה צרפת צריכה לבחור אותו (והיא ידועה בבחירות כמו ב2007 כשבחרו בפרספוליס במקום ב"פרפר ופעמון הצליל" או לפחות "חיים בוודרוד") וגם כמו שאמרתי עדיף לחכות לפחות עד אמצע-סוף ספטמבר כשרוב מדינות המשמעותיות יבחרו את נציגיהם.


השאירו תגובה