כוכב הדרדסים: המרד
צופי הקולנוע בישראל באקסטזה! אני לא זוכר כזו סנסציה קופתית. "הדרדסים", כזכור, פתח באופן מרשים למדי בסוף השבוע שעבר עם כ-80,000 כרטיסים. לא שיא, אבל מספר נכבד. הייתי משוכנע שבסוף השבוע השני כבר תבוא הנפילה הגדולה – אחרי שהקהל יבין כמה הסרט הזה אידיוטי – והסרט יחזור למידותיו השפויות. אבל לא. בסוף השבוע השני "הדרדסים" רשם נפילה מזערית מאוד ביחס לסוף השבוע הקודם. הוא מכר יותר מ-70,000 כרטיסים ב-60 עותקים, והוא כבר חצה את 200,000 הכרטיסים. לא אתפלא אם מדובר בשיא מכירות לסרט בסוף השבוע השני שלו. למעשה, בתום עשרה ימים להצגתו "הדרדסים" הכניס יותר כסף ממה שהכניס "הארי פוטר ואוצרות המוות, חלק ב'" בעשרה ימים. כלומר, שאם הירידות הקטנות ימשיכו, בשבוע הבא "הדרדסים" יעקוף את "הארי פוטר" ויהיה הסרט הקופתי ביותר של השנה בישראל. אם משווים את ההכנסות הממוצעות פר בית קולנוע בין ישראל לארצות הברית, רואים ש"הדרדסים" מצליח בישראל הרבה יותר מאשר באמריקה. מדהים. וגם קצת מחליא.
"כוכב הקופים: המרד" מכר בסוף השבוע הראשון לצאתו כ-26,000 כרטיסים.
TW | LW | Movie | Studio | Weekend Gross | Change | Screens | Change / Avg. | Gross-to-Date | Week | |
1 | 1 | The Smurfs | Sony | $860,794 | -10.2% | 60 | +4 | $14,347 | $2,405,400 | 2 |
2 | N | Rise of the Planet of the Apes | Fox | $262,827 | – | 21 | – | $12,516 | $262,827 | 1 |
3 | 2 | Captain America: The First Avenger | UIP | $145,709 | -42.1% | 33 | – | $4,415 | $478,715 | 2 |
4 | 4 | Horrible Bosses | WB | $124,366 | -16.2% | 25 | – | $4,975 | $902,544 | 4 |
5 | 3 | Harry Potter and the Deathly Hallows (Part Two) | WB | $111,029 | -27.0% | 33 | -11 | $3,365 | $3,203,756 | 5 |
6 | 5 | Bridesmaids | UIP | $95,082 | -15.9% | 20 | – | $4,754 | $1,239,789 | 6 |
7 | 8 | Kung Fu Panda 2 | UIP | $50,923 | -24.9% | 31 | -5 | $1,643 | $2,810,053 | 9 |
8 | 10 | Winnie the Pooh | Disney | $47,282 | +10.2% | 24 | -1 | $1,970 | $342,995 | 4 |
9 | 7 | Super 8 | UIP | $46,682 | -41.3% | 20 | -5 | $2,334 | $384,146 | 3 |
10 | 6 | Green Lantern | WB | $43,208 | -54.0% | 28 | – | $1,543 | $185,200 | 2 |
11 | 9 | Zookeeper | Sony | $41,014 | -37.3% | 18 | -2 | $2,279 | $617,993 | 4 |
12 | 11 | Cars 2 | Disney | $29,729 | -24.2% | 17 | -13 | $1,749 | $1,421,397 | 8 |
13 | 13 | The Hangover Part II | WB | $23,529 | -19.8% | 11 | – | $2,139 | $3,119,167 | 12 |
14 | 14 | Mr. Popper's Penguins | Fox | $21,894 | -14.2% | 11 | – | $1,990 | $528,902 | 6 |
15 | 12 | Transformers 3 | UIP | $15,843 | -46.7% | 7 | -4 | $2,263 | $1,493,957 | 7 |
אל תשכח שכרטיסים לדרדסים מחולקים #בחינם# על ידי סונול במבצע 1+1 (מה שאומר שעשרות אלפי כרטיסים נמכרו מראש). תוסיף לזה את החופש הגדול, והעובדה שככל הנראה האינפנטיליות הזאת מתאימה לילדים בני 4, וקבלת סטטיסטיקה.
סדרת הדרדסים הייתה להיט ענק בישראל, אין הורה כמעט שלא מכיר אותם ולא ייקח את הילדים שלו לסרט. כל סרט דרדסים שהיה נעשה היה הופך מיד ללהיט גדול בישראל, בלי שום קשר לאיכותו.
צ'מע, אני מעריך את המלחמה הסיזיפית שלך לפרסום טבלת שוברי הקופות כמו בכל מדינה נורמלית, ואני תומך בה, אבל בדרך אתה עושה גם קצת נזק.
הטבלה הזו לא מכילה את הסרטים שאינם מיוצגים ע"י האולפנים הגדולים, ולכן נעדרים ממנה הסרטים הישראלים (ל"הערת שוליים" צריך להיות מקום בטבלה הזו), הסרטים הלא-הוליוודיים (שבד"כ מוצגים ב"לב") וגם הסרטים האחרים: "חצות בפריס" של וודי אלן, למשל, שלפי מה שאני קורא ב"אינדיווייר" הוא סרטו המצליח ביותר (קופתית) של וודי אלן זה למעלה מ-25 שנה (ואולי אף יותר).
גם "הפרקליטה" היה הצלחה מינורית מפתיעה בישראל עד לפני שבועיים-שלושה, אבל הוא לא הופיע בטבלה.
זה ידוע שאנשים אוהבים מצליחים, ולכן גם המודעות בד"כ מנוסחות פחות או יותר כך: "למעלה מ-200 אלף כבר ראו ונהנו. ואתם?", אבל בכך שסרטים מסוימים נעדרים מהרשימה בגלל ביורוקטיה, הם נפגעים.
===================
רוה לאיתן: איתן, אם אתה לא קורא כל פוסט ופוסט בבלוג הזה, אז מי כן?! בתשובה לשאלותיך, כאן. והשורה התחתונה: "חצות בפריז" ו"הערת שוליים" כבר לא נמצאים בעשיריה הראשונה. ואני מפרסם את הנתונים שיש לי. מפיץ/יחצן שרוצה שסרט שלו יופיע בסקירה, יודע איך להגיע אליי. אם מפיצי "חצות בפריז" לא רוצים שאנשים יידעו שסרט מצליח, זו לא הבעיה שלי.
1. קורא, קורא. רק שלפעמים העייפות מכריעה אותי, ואני מנמנם בשיעור.
2. התחלת בניסוי מעניין עם הבוקסות הרלוונטיות של יס פלנט ושל הסינמה סיטי. חבל שלא המשכת.
3. זו דווקא כן הבעיה שלך. ושלי. ושל כולנו. אם אנחנו רוצים לראות אצלנו יותר סרטים מהסוג של "חצות בפריס" או, נאמר, "ג'נטלמן בנשמה" הנורבגי החביב שעלה בסופ"ש שעבר, אנחנו כן רוצים לדעת, בין היתר, גם על המצב בקופות של הסרטים המצליחים יותר, וגם על הכשלונות המעציבים (של, נאמר, The Beaver, אולי הסרט שהכי פוספס השנה ע"י הקהל בעולם).
הצלחת הדרדסים קשורה גם לכך שניתן לקחת לסרט הזה דווקא ילדים מגילאים שונים, לא רק גיל 4. יש לו פוטנציאל גם לגילאים גדולים יותר. יש כאן נוסחה טובה להורים אבודים שצריכים להעסיק ילדים מגילאים שונים, גם בנים וגם בנות.
מכיוון שכל הקייטנות נגמרו בימים אלה, אני מהמרת שמכירות הסרט עוד יעלו עד סוף אוגוסט.
ו…דווקא חשבתי שזה סרט חמוד מאוד בעיקר בגלל כל הרפרנס לסרטים ידועים- ובכלל ידוע שצריך להנמיך ציפיות בסוג כזה של סרטים…
כששומעים על ההצלחה בישראל אנשים מיד מתחילים עם "טוב, זה סרט מושלם לקחת אליו ילדים" וכו'… אבל בחייאת, יש כל כך הרבה סרטים שמושלם לקחת אליהם ילדים, למה דווקא דרדסים? ושאלה יותר טובה- למה ישראל היא המדינה שבה הסרט הזה הכי מצליח בעולם (באופן יחסי כמובן)? גדלנו על דרדסים, אבל לא יותר משאר אירופה. לדעתי, זאת תעלומה. ואולי זה קשור לזה שכמעט בכל קולנוע הסרט מציג ב4 (!) מסכים שונים בו זמנית (דו מימד עברית ואנגלית, תלת מימד עברית ואנגלית).
בקרוב: הזרבובים!