200,000 צופים ל"הערת שוליים", טריילר ל"בוקר טוב, אדון פידלמן"
בתחילת השבוע חצה סוף סוף "הערת שוליים" את קו 200,000 הכרטיסים בקופות. האם יש סיכוי שיהיה סרט ישראלי שיצליח יותר ממנו השנה? יהיה מעניין לראות האם 13 המועמדויות שלו לפרסי אופיר ידרבנו עוד צופים לשים לב לקיומו של הסרט, ולבוא לראות אותו.
ובינתיים, "בוקר טוב, אדון פידלמן" מתכונן לקראת צאתו להפצה, בסוף השבוע הבא (25.8). היום עלה טריילר ראשון לסרט. "פידלמן" מועמד ל-11 פרסי אופיר. התחרות בין ששון גבאי לשלמה בראבא בקטגוריית השחקן – שניהם מגלמים אבות קפדנים, מבוגרים וקשים – היא מהרגעים הגדולים בתולדות התחרות הזאת, שניים מגדולי שחקני הקולנוע של ישראל, זה מול זה. דרמה.
הנה הטריילר:
בהקשר ל"שניים מגדולי שחקני הקולנוע של ישראל", ועם כל הכבוד להופעתו של בראבא ב"הערת שוליים", איך בדיוק הוא מקבל את התואר הזה אחרי תפקידים מרכזיים בשני פיצ'רים בלבד, והראשון מאז שנות השמונים? קצת התלהבות יתר, לא? חשבתי שהרעיון הוא ששחקן גדול הוא כזה שמחזיק קריירה של תפקידים בלתי נשכחים. או לפחות יותר מאחד.
בלי קשר לכך, הוא ראוי בהחלט לפרס השנה.
==================
רוה לרודריק: אני מוכן לעדכן את הסופרלטיב ל"שניים מגדולי השחקנים בישראל", בלי קשר למדיום.
http://www.edb.co.il/name/%D7%A9%D7%9C%D7%9E%D7%94_%D7%91%D7%A8%D7%90%D7%91%D7%90/
הטריילר לפידלמן משעמם. וכולל כמה רגעים מביכים לטעמי. מקווה שהטריילר לא משקף את הסרט.
אני חש פליאה ועצב לנוכח הצלחתו של פידלמן. אני לא רוצה להיות מרושע, אבל הקולנוע שהוא מייצג הוא וקלנוע מיושן ולא מאתגר. יש בו התחנפות והוא מריח מזיוף.
אני לא מבין איך הסרט הגיע לאן שהוא הגיע, כי הוא אפילו לא מהנה
שלמה בראבא מגדולי שחקני הקולנוע הישראלי? איזה חותם הוא השאיר ואיפה, חוץ תפקיד ענק בנישואים פיקטיביים, לא זכור לי תפקיד אחד. אלא אם כן אתה מחשיב פרוייקטים שלך כמו "דיסקו" וברונו.
טריילר מקסים לסרט מקסים
עד שהגיע הרגע בו דמותו של הנרי דוד מגלה את העושר הפוטנציאלי שיש בסדנא(ואני בכוונה נזהר לא לחשוף יותר ממה שיש בטריילר)כבר לא היה אכפת לי. לא אהבתי לא את האב,לא את הבן ולא את רוחו של הסרט. ולמרות זאת, השחקנים מצויינים – כולם. ושימו לב בסצינת הסיום מי מגיע להופיע בארץ אליבא דלוח המודעות שמאחורי רביעיית המיתר…
שמיל – אני זוכר את המודעות הללו בסוף פידלמן. אלו היו מודעות אמיתיות שהיו פרסומת למשהו, הן לא הומצאו לצורך הסרט.