21 אוגוסט 2011 | 15:04 ~ 0 תגובות | תגובות פייסבוק

אקורד סיום

הבמאי הצ'יליאני ראול רואיז הלך לעולמו בגיל 70. כשהוא היה במיטבו, רואיז נע על הציר הסוריאליסטי שבין בונואל-מרסל פרוסט ואף פיטר גרינאוויי. אבל אני מודה שלא אחת מצאתי את סרטיו תמוהים מדי עבורי.

 

אבל מותו של רואיז מהווה תזמון מושלם עבור ג'יימס שיימוס, פרופסור לקולנוע באוניברסיטת קולומביה, מפיק, תסריטאי ומראשי פוקוס פיצ'רז, להיזכר איך כשהיה דוקטורנט לקולנוע ארגן כמה חברים וכמה דולרים וגייס את רואיז לביים סרט עצמאי בניו יורק. כמה מבכירי הקולנוע האמריקאי העצמאי מאז היו שם על הסט בתפקידים זוטרים: כריסטין ואשון היתה אסיסטנטית, ג'ים ג'רמוש היה סטטיסט.

 

===============

 

אן תומפסון מדווחת ששלושה פרויקטים שסטנלי קובריק התחיל לפתח, עברו עכשיו לידיה של חברת הפקות אנגלית שמנסה להרים אותם, בתיווכו של חתנו של קובריק. הראשון מביניהם הוא "Lunatic At Large", טריטמנט שכתב ג'ים תומפסון ("הרוצח שבתוכי") עבור קובריק. קובריק ותומפסון עבדו בעבר על "המכה" ("The Killing"), אחד מסרטיו הראשונים של קובריק, שיצא ממש עכשיו לראשונה בבלו ריי.

 

==================

 

הולכים היום ללמוד פסנתר בחסות "בוקר טוב, אדון פידלמן"? כעשרה פסנתרים מוצבים כעת ברחבת הסינמטק בתל אביב ומ-18:00 כל אחד יוכל לקבל שם שיעור פסנתר חינם ממורה מקצועי. רעיון מקסים. אבל, כזה שגם עשוי לבלבל את צופי הסרט לגבי עלילתו. וכך קרה שכשדפנה ארד ב"הארץ" כתבה היום על המבצע השיווקי הזה היא הבינה ממנו שאדון פידלמן הוא רסטורטור של פסנתרים. הוא לא. הפסנתר זה רק אלמנט קטן בסרט.

 

 

נושאים: בשוטף

השאירו תגובה