21 אוגוסט 2011 | 17:00 ~ 10 תגובות | תגובות פייסבוק

גם האקדמיה הישראלית לקולנוע רוצה צדק חברתי / פוסט אורח

ביום שלישי, אחרי מסיבת העיתונאים של האקדמיה לקולנוע בה הכריז מרק רוזנבאום שבעוד חודש הוא מסיים את תפקידו כיו”ר האקדמיה, ושהוא מקווה לראות את המפיק איתן אבן מחליף אותו בתפקידו, פניתי לאבן, לבדוק איתו האם ירצה לפרסם פוסט אורח בבלוגי בו הוא מציג את חזונו לקדנציה שלו כיו”ר האקדמיה. אני מניח שאבן לא יהיה המועמד היחיד שיעמוד להצבעת הנהלת האקדמיה, ואולי יהיה נכון להבין איך כל אחד מהמועמדים רואה את הגוף שבראשו הוא מקווה לעמוד.

 

אבן שמח מהפנייה שלי, והוא ישמח לשתף את קוראי הבלוג במחשבותיו על עתיד האקדמיה, אבל לא התפנה בינתיים לנסח מאמר כזה. אחכה לו בסבלנות עד שיגיע.

 

בינתיים, לא ברור האם יהיו לאבן בכלל מתחרים. קבוצת המחאה של שאול דישי, מיקי רוזנטל ושות’ לא מתכוונת להריץ נציג מטעמה לראשות האקדמיה. לטענתם, המחאה שלהם באה רק כדי להסדיר את ענייני הדמוקרטיה בארגון, ולא לארגן לעצמם ג’ובים (בהתנדבות).

 

את ריכוז המחאה נגד ההתנהלות של האקדמיה – שמתנהלת על ידי הנהלה, ולא על ידי 870 חברי האקדמיה – מרכז דישי על פי רוב בבלוג שלו, ובמיילינג ליסט עצום המידות שלו, איתו הוא שולח עדכונים (ושירים) למאות אנשי תעשיית הקולנוע. כדי לסכם את מצב המאבק, רגע אחרי מסיבת העיתונאים בה הודיע יו”ר האקדמיה על פרישתו (כלומר, שמהחודש הבא כל הסיפור הזה יהיה בעיה של מישהו אחר), הסכים דישי להתארח הפעם בבלוג שלי, ולא בבלוג שלו, כדי להסביר מי נגד מי ומה צריך לקרות:

 

=================

 

מאת שאול דישי

אפתח בסידור של מילים שמאפשר בדיחה טובה בקנה מידה עולמי, שיכול להיות מתאים לספר המכתמים הכלל-יקומי, וזה הולך כך – בשמונה מילים בסך-הכל:

 

כבר לפני שנתיים הודעתי שתּוך חודש אני פורש (יו”ר הארגון, ארגון כלשהו)

 

ממש מצחיק, לא?

 

וכעת, עד שנרגע מהבדיחה, ננסה לנתח את הטקסט המקורי הפשוט שלהלן, אותו כתב באתר “הבמה” העיתונאי וחבר אקדמיה נחום מוכיח, שהיה נוכח כמו רבים אחרים במסיבת העיתונאים של האקדמיה ביום 16.08.2011:

 

“יו”ר האקדמיה מרק רוזנבאום הודיע במסיבת העיתונאים כי כפי שמסר כבר לפני שנתיים, בדעתו לפרוש מתפקידו בעוד חודש. הוא ציין כי המועמד שלו להחליפו בתפקיד הוא איתן אבן, מה שיותיר – אם אכן כך יהיה – את אחיזת איגוד המפיקים בראשות האקדמיה.

בתשובה לשאלה הבהיר כי כל חבר הנהלה אחר יכול להציג אף הוא את מועמדותו לתפקיד, והיו”ר החדש ייבחר בהצבעה. כן מסר, כי בתגובה למחאת קבוצת חברים על אי סדרים בהתנהלות האקדמיה, המליצה ועדה שהקימה ההנהלה על הרכבת מליאה נבחרת של 81 חברים שייבחרו מכלל חברי האקדמיה, בכפוף לאישור ההחלטה על ידי ההנהלה.”

 

מאיפה שאני לא מנסה להתחיל אני לא מצליח לגעת “נכון” בטקסט הזה; קודם כל הבדיחה עדיין מהדהדת ומשתלטת, אבל היא בכלל לא מצחיקה מבחינת המשמעויות האמיתיות שלה. היו”ר המכהן מרגיש שמחובתו להצביע על מחליפו, הוא המועמד שלו – אלא אם כן, תמצא ההנהלה לנכון, לבחור מבין חבריה המכהנים בה מועמד אחר.

 

נכון, כך זה על פי התקנון הקיים. ההנהלה הקיימת עושה תמיד רק מה שהיא רוצה ומחליטה, ההנהלה היא חזות הכול וחזית הכול, חוץ מההנהלה כמעט לא קיים דבר; אמנם יש שמועה, שקיימים עוד כ-870 חברי עמותה רשומים שמשלמים דמי-חבר שנתיים, אבל להם אין שום תפקיד ו/או משמעות בקבלת ההחלטות. רק לאחרונה – על פי אתר האקדמיה – הורחבה רשימת חברי הוועד המנהל ל-21 חברים ותיקים ומתמידים ביותר, שאליהם התווספו שלושה או ארבעה חברים חדשים.

 

“ההנהלה התכנסה והחליטה”, “ההנהלה תתכנס ותחליט”, כל זה קרה, כל זה ימשיך לקרות, זוהי דיקטטורה במיטבה, זוהי דמוקרטיה שאיננה קיימת, למרות שהחברים הרשומים באקדמיה מבקשים אותה – בעצם, דורשים אותה חזרה. וזו לא גחמה מזדמנת או שולית, זוהי דרישה המחויבת על פי דין, ללא התקיימותה בפועל העמותה של האקדמיה פועלת בניגוד לחוק.

 

טוב היה עושה אם בטרם פרישתו היה היו”ר המכהן מאמץ את הצורך בתיקון הליקויים והיה מוביל את התקנתם המלאה, במקום להיות עסוק בהתגוננות והתעלמות גורפת מקולות המחאה הצודקים ההולכים ומתגברים בשנה האחרונה לכהונתו, ובמיוחד, מאז חודש מרץ האחרון, ובמקום השקידה על משיחת מחליפו בשיטת הכיסאות המוזיקליים של איגוד המפיקים.

 

לא מדובר כאן בפגמים אסתטיים בלבד – מדובר במצב חמור הרבה יותר. יש כאן התעקשות אינטרסנטית, כיתתית, מצד רוב חברי ההנהלה להמשיך בדרכם השוגה כקברניטי העמותה. למרבה הצער, עשרות ניסיונות והסברים שלנו (“המוחים והמוחות של המוחים”) לא הצליחו לשכנע את חברי ההנהלה המכהנים, המתמידים, ומעט החדשים שביניהם – להתעשת, להתנער מהליקויים, ולתקן את המצב, מסתבר, שאין בהם את הכוח והמוח לעשות זאת, וככל הנראה זה יקרה רק בהתערבות של גורם חיצוני – שמעצם תפקידו הוא גם ניטראלי, וגם חד ונוקב על פי הרשום בספר החוקים.

 

גם המנכ”לית אילנה שרון וגם היושב ראש מרק רוזנבאום, מסתבכים לא-קלות כשהם מנסים גם להתעלם וגם “כאילו” לתקן – את הליקויים שנחשפו בשנה האחרונה בהתנהלותה הבלתי-דמוקרטית של הנהלת (העמותה) האקדמיה הישראלית לקולנוע וטלוויזיה.

 

במקום לאמץ כלשונן את חוות הדעת המשפטיות המלומדות של עו”ד נוי ברינט, שהוא מומחה לדיני עמותות, מנסים קברניטי האקדמיה להסתובב סחור-סחור, להסתבך יותר ויותר, ולהציע הצעות-סרק שרק ימיטו עליהם ועל פועלם מרובה-השנים חרפה ובושה – גבוהות עוד יותר.

 

אומרת המנכ”לית, בבואה מישיבה של הוועד המנהל של האקדמיה, כשהיא מקריאה מנייר כתוב על פי עדותו של הכתב החייל רום אטיק בראיון בגלי-צה”ל:

 

“החלטנו עפ”י בקשת חברים באקדמיה לשנות את המבנה של האסיפה הכללית, לאסיפה כללית נציגותית, וכשיבחרו הנציגים לאסיפה הכללית החדשה יהיה בסמכותם לערוך שינויים בתקנון. “

 

מצוטט היו”ר של האקדמיה – על ידי יאיר רוה ב”סינמסקופ”:

 

לשאלת אחת העיתונאיות לגבי יחסה של הנהלת האקדמיה למחאתם של 22 החברים, בראשות שאול דישי, מיקי רוזנטל ושות’, ודרישתם לדמוקרטיה, ענה רוזנבאום שוועדה מטעם ההנהלה ישבה ובדקה את טענותיה והמליצה – בהתאם לסעיף 24 בחוק העמותות – שיש להקים מליאה נבחרת של 81 חברים, שייבחרו מכלל חברי האקדמיה. ההנהלה צריכה להתכנס ולאשר את ההחלטה הזאת.

 

שניהם, גם המנכ”לית וגם היו”ר, שבעצם סותרים אחד את השניה, טועים, מוטעים, ובעיקר מטעים. דמוקרטיה היא לא פירמידה הפוכה ואי אפשר להפוך אותה. והכי חמור: ב-10 לחודש היא אומרת “החלטנו” (וכוונתה על פי עדות הכתב: “ההנהלה החליטה”) וב-16 לאותו חודש אומר היו”ר: “ההנהלה צריכה להתכנס ולאשר את ההחלטה הזאת”.

 

עמותת האקדמיה אינה שונה במאומה מעמותות אחרות במדינת ישראל, וחלות עליה בדיוק אותן חובות ניהוליות; היא לא בבחינת “רשות” (לא ‘השידור’ ולא ‘שדות התעופה’) ואין בה ‘מליאה’ וכיו”ב – מונחים שאינם נוגעים כלל במהותה על פי חוק. בצר להם, הם (קברניטי האקדמיה) חולמים ומייחלים בעצם לעולם כזה בו הממשלה (ההנהלה) בוחרת פרלמנט, והפרלמנט (שעוד לא נבחר) בוחר את “העם”. מגוחך, וילדותי מבחינת יכולת ההמשגה והיישום. אין דבר כזה בדמוקרטיה מתוקנת – לא בעולם הרחב ולא במזרח התיכון החדש – העם (כלל חברי האקדמיה) צריך לבחור נציגים, הנציגים צריכים לבחור ‘פרלמנט’, והוא יוכל לבחור את הוועד המנהל, רק כך מתנהלת דמוקרטיה.

 

כל זה בשפה פשוטה של חבר רגיל וחסר זכויות כלשהן כרגע, באקדמיה.

 

אותו הסבר שלעיל – בשפה של עו”ד מדופלם שתחום ההתמחות שלו הוא דיני עמותות במדינת ישראל – נוסח ונערך משפטית במכתב רשמי שנשלח לכל אחד ואחת מהמכהנים בהנהלת האקדמיה הישראלית לקולנוע וטלוויזיה.

 

ואין מושיע … ואין אסימון שנופל – לפחות, לא כרגע.

 

===============

 

עד כאן שאול דישי. ביקשתי מאילנה שרון וממרק רוזנבאום תגובה למאמר. אם הם יעבירו תגובה, אפרסם אותה.

 

ואני נותר עם כמה שאלות שאני חוזר עליהן מאז שהמאבק (ההגיוני) הזה התחיל: מה התקווה של 22 המוחים? מה הם היו רוצים להשיג? מה החזון שלהם לאקדמיה, שלא בא לידי ביטוי במבנה הנוכחי שלה, ושלדעתם יבוא לידי ביטוי כשהיא תעבור רוויזיה ארגונית? איך הם רואים את תפקידה של האקדמיה?

 

 

 

 

נושאים: בשוטף

10 תגובות ל - “גם האקדמיה הישראלית לקולנוע רוצה צדק חברתי / פוסט אורח”

  1. שאול דישי 21 אוגוסט 2011 ב - 17:53 קישור ישיר

    יאיר יקר,

    חזון ואג’נדה יש למכביר בקרב החברים, נביא אותם לידי ביטוי ברגע שהדמוקרטיה תאפשר זאת – כחברים שוויי זכויות באסיפה הכללית.

    במידת הצורך והעניין נפרסם חלק מהם בזמן הקרוב – אפילו כאן.

  2. רועי 21 אוגוסט 2011 ב - 20:49 קישור ישיר

    זה טירוף שמחדל כזה מתקיים ובגלוי. אם לא ייערכו שינויים קיצוניים בקרוב, יש להחרים את טקס פרסי אופיר!

  3. אבנר 21 אוגוסט 2011 ב - 22:07 קישור ישיר

    מאבק משעמם ומיותר.

  4. זבוב קוסטנר 21 אוגוסט 2011 ב - 22:16 קישור ישיר

    זה שאיתן אבן ומארק רוזנבאום חושבים שאבן יהיה יו”ר האקדמיה הבא עדיין לא אומר שזה יקרה.

    ==============

    רוה לזבוב: על סמך מה אתה אומר את זה? איזו סיבה יש להנהלת האקדמיה דווקא עכשיו לקום ולמרוד ביו”ר ולהצביע נגדו? זה מעולם לא קרה, למה שיקרה עכשיו? אתה בכלל רואה מצב שבו מישהו שאינו אבן יציע את מועמדותו לתפקיד?

  5. בורג 22 אוגוסט 2011 ב - 0:36 קישור ישיר

    הרעיון של לתת מקום לפוסט אורח לעניין הלא ברור הסה של מהומת זקני תחריר של האקדמיה הוא בכלל לא רע אבל כדי להפוך אותו לטוב כדאי היה לפנות לשאר “המורדים” ולא לחזור שוב אל הדיש הזה שסרוב תגובות שלו כאן, בבלוג שלו ובהצפת מיילים אין סופית כבר אפשר למי שרצה להבין שהוא לא יבין. אם היה מתפנה כאן מקום לפוסט אורח של אחרים מהלהקה לומר דברם היה יותר למתעניינים שכל אחד מהם יש לו שפה אחרת שלא לומר אג’נדה מוזרה יותר ממה שמוזרה יכולה להיות. לטובת הקצת מתעניינים להסביר למה המדובר כאן בטיסה לשום מקום. בלי בצלם ובלי בג”ץ הנה לכם ציטוט מחוק העמותות.
    “. מועדים לכינוס האסיפה [תיקון: תשנ”ו]

    (א) אסיפה כללית רגילה של חברי העמותה תתקיים במועדים הקבועים בתקנונה ולא פחות מאחת לשנה.

    (ב) הועד רשאי לכנס בכל עת אסיפה כללית שלא מן המניין, ועליו לעשות כן לפי דרישה בכתב של ועדת הביקורת, של הגוף המבקר או של עשירית מכלל חברי העמותה.

    (ב1) לא כינס הועד את האסיפה הכללית שנדרשה כדין, תוך 21 ימים מיום שהוגשה הדרישה לפי סעיף קטן (ב), רשאים הדורשים לכנסה בעצמם, ובלבד שהאסיפה תתקיים בתוך שלושה חודשים מיום שהוגשה הדרישה כאמור; האסיפה תכונס, ככל האפשר, באותו האופן שבו מכונסות אסיפות בידי הועד.

    (ב2) כונסה האסיפה כאמור בסעיף קטן (ב1), תכסה העמותה את ההוצאות הסבירות שהוציאו הדורשים ותחייב בהוצאות את חברי הועד האחראים לאי כינוסה; כן רשאית העמותה לנכות את ההוצאות מכספים המגיעים או שיגיעו ממנה לחברי הועד כאמור.

    (ג) לא כונסה אסיפה כללית בהתאם להוראות סעיף זה, רשאי הרשם לכנסה או מנות אדם שיכנס אותה”
    יש פה מישו שלא מבין תעברית הפשוטה? מישו לא מבין כמה קל ופשוט לסיים את כל היאסקו המגוחך? מישו זקוק לחוות דעת משפטית מדופלמת? כולה מה נדרש מ22 הליצנים האלה, שטוענים שכל האקדמיה איתם, זה לכנס 90 חברי אקדמיה ולישר את כל ההדורים אבל, וזו הבטחה שלי, לעת הזו לשנה הבא תבוא עלייכם מתקפה נוספת של הדישי עם אותן חוות דעת משפטיות ועם אותן הטרוניות. אני אוכל כאן כובע בפרהסיה אם זה לא כך.

  6. אבי 22 אוגוסט 2011 ב - 11:53 קישור ישיר

    לבורג היקר,
    התגלית שלך כל חדשנית ומקורית שנשמתי נעתקה מקרבי. איך יכול להיות שזקני האקדמיה לא חשבו על זה? והנה אתה, הגאון התורן של מהפכת המידע המתוקשב, מצאת את האור ברגע אחד בגוגל. זה בטח בגלל שהם לא יודעים עדיין להשתמש בגוגל, הם גם בטח לא יודעים שיש אינטרנט. מה עוד שאפשר לתבל את הפוסט גם בשמות תואר מחמיאים כמו “תחריר” ו”דישי” ו”להקה”, זה הרי מאוד מעמיק את הדיון.
    סלח לי על הטון הציני, אבל האמת היא כמובן קצת יותר מורכבת מחיפוש חפוז בגוגל. רק כדי לסבר שוב את האוזניים האטומות משמוע; חברי הנהלת האקדמיה מינו את עצמם, לכאורה בניגוד להוראות החוק, גם כאסיפה הכללית של האקדמיה. הם גם וגם. מזה למעלה מעשור שנים שבוטלה זכותם של חברי האקדמיה להיות חלק מן האסיפה הכללית.
    אבל האמת היא שזה לא באמת חשוב. האקדמיה היא הרי לא באמת מוסד קולנועי חשוב בישראל, כפי שהתכוונה להיות כשכוננו אותה. מזה שנים ארוכות שהיא הרי לא עושה דבר פרט לדירוג סרטים ועושיהם, ולמתן פרסים. השאלה היא האם זה מפריע לך, או שלא ממש איכפת לך? האם אתה מעדיף להיות רוב שדומם מול התנהלות בלתי חוקית לכאורה של המוסד שמתיימר לשמש פריזמה בינלאומית ליצירה המקומית, או שאתה מוכן להפשיל שרוולים ולקחת חלק בריפוי החוליים של האקדמיה? אינני רואה כל סיבה לנבוח מהצד נגד הקשישים האמיצים המוחים בצדק, ומבקשים בנימוס לנהל את העמותה הזו בהתאם לדרישות החוק.
    ולתוכן דבריו של יאיר; האם זה נראה לך תקין שהיו”ר הנצחי של האקדמיה, שהוא גם חבר בוועד המנהל שלה מאז הקמתה, הוא גם זה שימנה את יורשו?
    האם זה נראה לך תקין שאת הליקויים החמורים בהתנהלות האקדמיה יתקנו דווקא אלה שגרמו לליקויים, וזאת כדי להנציח בכך את ישיבתם שם?
    כדאי שתדע שהמאמץ הכי גדול שעושה האקדמיה בימים הוא ייסוד אסיפה כללית מייצגת בת 81 חברים קרובים, וכל זאת למה? רק כדי למנוע מכלל חברי האקדמיה לקחת חלק בקבלת ההחלטות. הם לא חושבים שחברי האקדמיה ראויים לתפקיד הדמוקרטי.
    לפני שתגגל שוב בחופזה אומר לך שייסוד אספה מייצגת הוא מהלך תקין וחוקי, אבל רק האסיפה הכללית החוקית רשאית לייסד אותה, כלומר, כלל חברי האקדמיה שמונים כיום כ- 980 אישה ואיש.

  7. שאול דישי 23 אוגוסט 2011 ב - 7:36 קישור ישיר

    להרחבת היריעה של הידיעה, ולפי בקשות של חברים להלן מכתבו הבהיר והנהיר של עו”ד נוי ברינט, מומחה לדיני עמותות, שמסביר בעברית משפטית פשוטה לראשיי האקדמיה היכן, כיצד, ואיך(?) – הם טועים בגדול.

    המכתב נשלח אל ההנהלה ב-15.08.2011 ויתכן שהוא יביא להתעשתות כיוון שהאלטרנטיבה אינה רצויה לאיש/ה.

    יש להניח ולקוות שאת השפה המשפטית הנוקבת, הם כנראה כבר הבינו בהנהלה.
    http://www.news1.co.il/blog/dishi/

    *****************

    לכבוד: חיפה, 15.8.2011

    אגודה לקידום הקולנוע בישראל ע”ר 58-015-127-2
    באמצעות גב’ אילנה שרון
    מנכ”לית
    ת.ד. 6180
    תל-אביב 61061 חברי הועד המנהל של האגודה לקידום הקולנוע בישראל ע”ר 58-015-127-2
    ת.ד. 6180
    תל-אביב 61061
    מר מרק רוזנבאום
    יו”ר האגודה לקידום הקולנוע בישראל ע”ר 58-015-127-2
    ת.ד. 6180
    תל-אביב 61061

    מבלי לפגוע בזכויות
    רשום

    א.ג.נ,

    הנדון: דרישה לכינוס אסיפה כללית של כלל חברי העמותה

    1. מרשי, מיכה שגריר, מיקי רוזנטל, ג’אד נאמן, דודי זילבר, שאול דישי, אהוד בלייברג ואבי בוחבוט, חברי ועד הפעולה, בשמם ובשם חברי עמותה רבים ונוספים, הסמיכו ידי לפנות אליכם במכתב זה.
    2. לאחר שמרשי פנו אליכם מספר פעמים בחודשים האחרונים והסבו תשומת ליבכם לפגמים העולים מהתנהלות האגודה לקידום הקולנוע בישראל ע”ר (להלן: “האקדמיה” או “האקדמיה הישראלית לקולנוע”).
    3. ולאחר שמרשי הסבירו ופירטו הן בעל פה והן בכתב, הן בעצמם והן באמצעות חוות דעת משפטיות אשר נכתבו ע”י הח”מ, את הכשלים התקנוניים, אי הסדרים במבנה העמותה והניהול הבלתי תקין של העמותה.
    4. ולאחר שכל פניותיהם של מרשי לא נענו כלל או נענו באופן שאינו הולם.
    5. החליטו מרשי לעמוד על קיומם של הדרישות הבאות:
    א. כינוס אסיפה כללית של כלל חברי האקדמיה הישראלית לקולנוע בהתאם לקבוע בחוק העמותות, התש”ם-1980 – מיד לאחר סיום טקס פרסי אופיר 2011.
    ב. שינוי סעיף 12.6.1 לתקנון העמותה והשבת מעמד האסיפה הכללית של האקדמיה הישראלית לקולנוע – כאסיפת כלל חברי העמותה, כפי הקבוע בחוק העמותות וכפי הנדרש בכללי ניהול התקין של רשם העמותות.

    ג. מתן אפשרות להגשת הצעות מוקדמות לסדר היום באסיפה הכללית האמורה לכלל חברי העמותה – תוך ציפייה כי הועד המנהל של האקדמיה יכין תשובות הולמות ופתרונות ראויים לסוגיות אשר יעלו באסיפה הכללית האמורה לשם קבלת החלטות בצורה דמוקרטית במהלכה.
    6. אם לא ימולאו מלוא התנאים המפורטים לעיל, עד ליום 1.10.2011, יאלצו מרשי לפנות לרשם העמותות בבקשה להתערב בהתנהלות העמותה ולטפל בכשלים התקנוניים ובאי הסדרים העולים ממבנה העמותה לאחר ההחלטה בשנת 2000 ובכלל.
    7. יתרה מכך. עד לכינוס אסיפה כללית כאמור, ולאור העובדה כי אין במסגרת המבנה הנוכחי של האקדמיה כל מוסד בר תוקף, מבחינה משפטית, הגיונית או מוסרית, אשר מוסמך להחליף את האסיפה הכללית של כלל חברי העמותה, הריני להודיעכם כדלקמן:
    א. האקדמיה הישראלית לקולנוע מנועה מלבצע שינויים תקנוניים, שינויים בשיטת
    הבחירות למוסדות האקדמיה, ושינויים מבניים אשר דורשים אישורה של האסיפה הכללית של כלל חברי העמותה.
    ב. האקדמיה הישראלית לקולנוע מנועה מלקבל כל החלטה שהינה בסמכות האסיפה הכללית של כלל חברי העמותה ובכלל זאת ומבלי לגרוע מכלליות האמור: אישור דוחות כספיים ו/או אישור דו”ח מילולי ו/או אישור שינוי שם העמותה ו/או אישור שינוי תקנון העמותה ו/או אישור תיקון מטרות העמותה.
    ג. כל החלטה שבסמכות האסיפה הכללית של האקדמיה, אשר תתקבל שלא באמצעות מוסד האסיפה הכללית של כלל חברי העמותה, כנדרש בחוק, תהיה החלטה חסרת תוקף משפטי.
    ד. קבלת החלטות כאמור שלא באמצעות האסיפה הכללית של כלל חברי העמותה תאלץ את מרשי, כחברי העמותה, לפעול במלוא האמצעים העומדים לרשותם כדי לדרוש ביטולם של ההחלטות האמורות.

    בכבוד רב,

    נוי ברינט, עו”ד

  8. עליזה 23 אוגוסט 2011 ב - 8:14 קישור ישיר

    מאבק מעומעם ולא ברור. למה שהדישי הזה לא יציע את עצמו ליו”ר האקדמיה ונגמור את הסיפור הזה? אבל הוא לא יציע את עצמו, וגם שאר חבריו למהפכה לא יציעו, כי מה שמרק רוזנבאום ואילנה שרון עושים כבר שנים, הם עושים בהתנדבות (כפי שיאיר ציין) ואף אחד אחר לא מוכן לעשות. אז שיהיה בהצלחה בתחריחרטוט. אין אג’נדה, אין מצע ואין מתנדבים.

  9. ברונסון, צ'ארלס 23 אוגוסט 2011 ב - 11:13 קישור ישיר

    “DEMOCRACY IS FOR ALL”

    M. AL-KADHAFI
    FORMER KING OF LYBIA

  10. שאול דישי 23 אוגוסט 2011 ב - 12:28 קישור ישיר

    המאבק לא מעומעם אלא בהיר ונהיר ביותר לכל הנוגעים בדבר ובמיוחד למי שעוקב ומתעניין/ת בו. מאידך, יש כאלה שמעוניינים לעמעם אותו או להציף אותו בשקרים ודיס-אינפורמציות זדוניות.

    כשתהייה (בקרוב מאוד!) דמוקרטיה באקדמיה ייבחר מי שייבחר על פי דעת רוב החברים בעמותה. איש (וגם אישה) לא מחויב להגיש את מועמדותו – אלא אם כן הוא חפץ בכך.

    זה מה שיפה בדמוקרטיה, עליזה.

    מכל מקום, ועל מנת להניח או להרחיב את דעתך עליזה – חוק העמותות קובע ששכר המנכ”לית ו/או היו”ר או שאר ממלאי המשרות – לא יעלה על 10% מתקציבה של העמותה.

    במקרה של האקדמיה – התקציב השנתי הוא שלושה מיליון שקלים, והגב’ שרון מקבלת שכר שמגיע לה (בצדק, כנראה) כבר למעלה מ-20 שנה.

    יום מעולה,
    עם הבנה גדולה יותר.

    http://www.news1.co.il/blog/dishi/


השאירו תגובה