25 אוגוסט 2011 | 12:09 ~ 4 תגובות | תגובות פייסבוק

שמועה: האם השנה לא ישודר טקס פרסי אופיר?

עדכון, 15:00: ובכן, הנה הגיעה תשובה רשמית. ישודר גם ישודר. מקשת מוסרים שב-30.9 ישודר אצלם הטקס שיתקיים כמה ימים לפני כן.

 

מוקדם יותר, 12:00:

בשבוע שעבר בישר מרק רוזנבאום, יו"ר האקדמיה הישראלית לקולנוע, במסיבת עיתונאים שטקס פרסי אופיר יתקיים בחיפה וישודר בערוץ 2, בשידורי קשת. הוא רמז לאפשרות שייתכן והטקס לא ישודר בשידור חי, כי לוח הזמנים של האקדמיה אינו גמיש (שם הסרט שייצג את ישראל באוסקרים צריך להגיע לאקדמיה האמריקאית עד סוף ספטמבר, ויש שם את ראש השנה שמגלח ארבעה ימי עבודה מסוף החודש).

 

אבל היום אני שומע את השמועה שהזוכים יוכרזו באירוע שיתקיים בערך ב-20 בספטמבר, ושקשת תשדר משדר מיוחד – אבל לא טקס – לכבוד הזוכים במוצאי שבת, 24.9.

 

מהאקדמיה מוסרים בתגובה: "הפרטים שיש לך אינם נכונים, יתקיים טקס כרגיל. הודעה מסודרת על פרטי הטקס ותוכנו תישלח לתקשורת במהלך שבוע הבא".

 

מישהו יודע על כך עוד?

 

(אגב, אם זה נכון אז בעיני זה ממש רעיון לא רע. מישהו היה צריך להוציא להורג את הטקס הזה כבר מזמן. ואני בספק אם מישהו מלבד יונה יהב יחשוב אחרת).

 

================

 

ואגב דדליינים: אם "השוטר" או "אורחים לרגע" חושבים שיש להם סיכוי להפתיע את כולם ולהביס את "הערת שוליים" באופיר, כדאי להם לשים גז על ההפצה המסחרית. אני יודע ש"השוטר" רצו לצאת בתחילת ספטמבר, אבל אין לי מושג איפה זה עומדף ומפת ההפצה מתחילה להיות צפופה ("אדון פידלמן" יוצא היום, "אחותי היפה" יוצא בעוד שלושה שבועות). על פי תקנון האקדמיה האמריקאית סרט זר יכול להתחרות באוסקר רק בתנאי שהוא הופץ מסחרית במולדתו למשך שבוע לפחות לפני ה-30 בספטמבר, ובפורמט הקרנה מקצועי (DCP כן, בטא דיגיטל לא). בשנה שעברה יונייטד קינג בערמומיות הגניבו את "שליחות של הממונה למשאבי אנוש" לשבוע הקרנות אנונימי בסינמה סיטי ראשון לציון בשבוע האחרון של ספטמבר כדי לעמוד בתקנון, ואז הפיצו אותו רשמית רק חודש מאוחר יותר. ל"השוטר" ול"אורחים לרגע" יהיה יותר קשה לעשות את התרגיל הזה אם אין מאחוריהם מפיץ שיש לו בתי קולנוע. הנה התקנון הרשמי של האוסקרים.

נושאים: בשוטף

4 תגובות ל - “שמועה: האם השנה לא ישודר טקס פרסי אופיר?”

  1. מנחם 25 אוגוסט 2011 ב - 13:02 קישור ישיר

    שמועה: האם (גם) השנה טקס פרסי אופיר לא מעניין אף אחד?

  2. Spartak 25 אוגוסט 2011 ב - 19:33 קישור ישיר

    איזה טמטום…לכמה אחוזי צפייה הם מצפים?!!!
    בקשר להקנות…גם "מדריך למהפכה" בשנה שעברה הוקרן במשך שבוע בעומר…אז זה הדבר הכי חכם לעשות,בכמה וכמה מדינות הבכורה רשמית של המועמד היא בכלל בדצמבר או ינואר,אבל שמים אותו לשבוע-שבועיים לקולנוע אחד או שניים והכל עובר חלק…

  3. איתן 25 אוגוסט 2011 ב - 19:46 קישור ישיר

    1. נכון. טמטום. מצד שני, הטקס הזה מביך באופן קונסיסטנטי, עם נאומי חסות לא רלוונטיים, ועם סרטים מתמודדים שרוב הקהל הרחב לא מכיר. ככה וככה לא יהיה לזה הרבה רייטינג.
    2. תסלח לי, אבל החלק השני בתגובה שלך שטותי. זה רק מראה שהשיטה דפוקה, אז מנסים לעקוף אותה בכל מיני דרכים יצירתיות.
    בפעם המיליון: צריך להפריד את פרס האופיר לסרט הטוב ביותר מההחלטה מי הסרט שמייצג את המדינה באוסקרים האמריקאים. אלו שני שיקולים שונים, ובין היתר, זה ימנע ממפיצים שונים לרוץ ולהפיץ, או להציג אותו לשבוע באודיטוריום בטבריה.
    ויותר חשוב: לאופיר צריכים להתמודד רק סרטים שכבר הופצו מסחרית. כך הקהל הרחב יכיר את כל הסרטים שבתחרות, וערוץ 2 לא יחשוב בכלל אם לשדר או לא לשדר.

  4. אופיר 27 אוגוסט 2011 ב - 21:56 קישור ישיר

    "השוטר", שציינת בכתבה שצריך לצאת לאקרנים למשך שבוע לפני סוף ספטמבר, מוקרן בהקרנת טרום בכורה בסינימטק תל אביב ביום שישי הנוכחי. האם זה נחשב הקרנה מסחרית?

    ==================

    רוה לאופיר: לא.


השאירו תגובה