05 ספטמבר 2011 | 19:43 ~ תגובה אחת | תגובות פייסבוק

סטון, סטון, סטון; אייקון, אייקון, אייקון

מוכנים לפסטיבל הקולנוע של אמה סטון? לא פחות משלושה סרטים בהשתתפותה יוצאים בתוך שבוע בבתי הקולנוע בארץ. מדהים, לא? כלומר, זה די ברור שמדובר בצירוף מקרים ולא ביד מכוונת. זה יותר סרטים ממה שריימונד אמסלם עשתה השנה. אז קבלו את אמה סטון בטריפטיך החדש שלה: "העזרה", "ידידים פלוס" ו"טיפש, מטורף, מאוהב". בארצות הברית הם יצאו במרחק של חודש זה מזה, בישראל? כצעט בבת אחת: שני הראשונים יוצאים בסוף השבוע הקרוב, השלישי יוצא בסוף השבוע הבא.

 

ובעוד "העזרה" הוא בעיני סרט איום ונורא, מפגן קיטש מיושן ודביק, שני הסרטים האחרים (בהם לעלמה סטון יש תפקידי משנה קטנים יותר) מקסימים ומצחיקים למדי. חלקם אף מבריקים. לעומת זאת, באמריקה "העזרה" הפך להפתעה הקופתית של סוף הקיץ, בעוד שני האחרים הסתפקו בהכנסות צנועות יותר, הקטנות בחצי מאלה של "העזרה" (יהיה מעניין לראות איך תהיה התפלגות הביקוש לסרטים אלה בארץ).

 

ויותר מזה: את "ידידים פלוס" ביים וויל גלוק, מי שהביא לסטון את הפריצה הגדולה שלה ב"באה בקלות". כזכור, "באה בקלות" היתה פראפרזה לדור הסמ"סים והפייסבוק לסיפור "אות השני". והנה ב"טיפש, מטורף, מאוהב" מופיע שוב אזכור ל"אות השני".

 

עוד על שנאתי ל"העזרה" וחיבתי ל"ידידים פלוס", בהמשך השבוע.

 

================

 

פסטיבל אייקון מתקרב (סוכות) ובמהלכו תתקיים בפעם השניה תחרות "אקשן בשלושה ימים". יש לנו כבר את תחרות "48 שעות", ואת "דוקו-צ'אלנג'", ועכשיו גם את זה: צרו סרטי אימה, אקשן או מד"ב בשלושה ימים. אבל אין לכם זמן להתמהמה, ההרשמה לתחרות ננעלת ביום ראשון הקרוב (11.9.2011, תאריך קריפי בפני עצמו), ואתם צריכים לגבש קבוצה כדי להירשם. ההזנקה לצילומים תהיה ב- 2.10 והפרס לסרט הזוכה הוא 7,500 שקל. כל הפרטים כאן.

 

ואם יש לכם רעיון לסרט מדע בדיוני, פנטזיה או אימה, שבו לכתוב אותו לאלתר. קרן הקולנוע הישראלי משיקה (בפעם השניה) מסלול ז'אנרים. מועד ההגשה לסינופסיסים: 11.9. יום ראשון. ההכרזה על הפרויקטים שייכנסו לתהליך פיתוח תתקיים במהלך פסטיבל אייקון. הפרטים כאן.

נושאים: בשוטף

תגובה אחת ל - “סטון, סטון, סטון; אייקון, אייקון, אייקון”

  1. יש עוד תחרות באייקון, גם היא קשורה לקולנוע:
    מפגשים מהסוג הטיפשי –
    תחרות עיצובים, במסגרתה אתם מתבקשים ליצור יצירה מקורית משלכם, המשלבת בין יצירת מדע-בדיוני או פנטזיה קיימת ליצירת אנימציה או קומיקס קיימת.

    פרטים כאן:
    http://www.ani-mator.com/?p=2952


השאירו תגובה