12 ספטמבר 2011 | 18:22 ~ 5 תגובות | תגובות פייסבוק

יחידים פלוס

אוקיי, המולטי-טאסקינג שלי קצת יצא מאיפוס ביומיים האחרונים. אני עובד על מדגם פרסי אופיר המסורתי שלי שיפורסם בקרוב (התוצאות, אגב די מדהימות. ואם עוד לא הצבעתם אתם עדיין יכולים) ובינתיים חלפו ביעף המון כותרות קולנוע שפשוט לא הספקתי לעדכן. אז הנה ריכוז מהיר של כמה מהן:

 

1.

הישראליים בטורונטו. כתב העת "סינמה-סקופ" (בלי קשר לבלוג הזה, הם קמו אחרי), מדווח בחריצות על סרטי פסטיבל טורונטו. הם התלהבו מ"הערת שוליים", ולא כל-כך מ"בוקר טוב, אדון פידלמן". מה שהצחיק אותי הוא שמארק פרנסון, שלא ממש התלהב מ"פידלמן" מתלונן גם על השם האנגלי של הסרט ("רסטורציה") וכותב שהוא מעדיף בהרבה את השם העברי של הסרט, וזאת בניגוד מוחלט למה שאני חשבתי על השמות: אהבתי את השם באנגלית, לא אהבתי את השם בעברית. ללמדנו שבעולם הביקורת, על כל דעה, תוכלו למצוא גם דעה הפוכה.

 

גם עיתוני טורונטו חיבבו את "הערת שוליים": ה"גלוב אנד מייל" וה"סאן".

 

 

2.

עדכון הפצה ל"בוקר טוב, אדון פידלמן": הסרט מכר כבר 36,400 כרטיסים, על פי נתוני מפיציו, נכון לאתמול.

 

3.

שכחתי לבדוק את נתוני הקופה של סוף השבוע שעבר והפסדתי את האקשן: עם תחילת שנת הלימודים צנחו ההכנסות בבתי הקולנוע בארץ ב-60 אחוז. זו הירידה הכי חדה השנה. ירידה דומה, של 58 אחוזים היתה בסוף חופשת פסח. זה גרם לכך שבסוף השבוע האחרון, אחרי חמישה שבועות עף סוף סוף "הדרדסים" מצמרת טבלת שוברי הקופות בישראל. הסרט הכניס בינתיים סכום אסטרונומי למדי של 5.5 מיליון דולר בישראל, שזה כמעט חצי מיליון כרטיסים! לא יאמן.

 

בסוף השבוע האחרון, על פי האתר של סינמה סיטי ואפליקציית יס פלאנט, הסרט המוביל בארץ היה "ידידים פלוס" ואחריו "קולומביאנה", "כוכב הקופים" ו"מורה רעה". בסינמה סיטי נראה שגם "המפתח של שרה" עובד לא רע.

 

4.

קליף רוברטסון, שזכה באוסקר על "צ'רלי" (וגילם את בן פרקר בספיידרמנים של סם ריימי), הלך לעולמו שלשום, יום אחרי יום הולדתו ה-88.

 

אנדי וויטפילד, שגילם את ספרטקוס בעונה הראשונה של "ספרטקוס: דם וחול", מת מסרטן בגיל 39. זה סיפור ממש עצוב בעיניי. וויטפילד היה בדרכו להיות כוכב/שרירן בזכות הספרטקוס שלו, אבל אז הוא אובחן עם סרטן ונאלץ לפרוש מהעונה השנייה של הסדרה כדי לעבור טיפולים, מה שגרם לכך שכל העונה השנייה היתה צריכה להיבנות מחדש בלעדיו (כמעין פריקוול לאירועי העונה הראשונה), אבל עכשיו מגיעה הבשורה שוויטפילד נכנע למחלה אתמול בביתו באוסטרליה.

 

5.

זה די מדהים: מבין כל הסרטים הישראליים של השנה החולפת נבחר "התגנבות יחידים" של דובר קוסאשווילי לייצג את ישראל בפרסי האקדמיה האירופית. אני לא לגמרי בקיא בתהליכי הבחירה של האקדמיה האירופית: רוב המדינות בוחרות בעצמן את נציגם לטקס בהצבעה פנימית בין חברי האקדמיה של אותה מדינה, אבל המדינות הקטנות יותר מקבלות ייצוג על ידי בחירת ועדה מטעם האקדמיה האירופית. אני לא יודע האם "התגנבות יחידים" נבחר על ידי הנציגות הישראלית באקדמיה האירופית או על ידי הוועדה, אבל זה בעיני הישג נהדר ומפתיע לסרט שלא זכה לכבוד המגיע לו בארץ.

נושאים: בשוטף

5 תגובות ל - “יחידים פלוס”

  1. Spartak 12 ספטמבר 2011 ב - 21:54 קישור ישיר

    5.דבר ראשון בישראל יש נציגות של 30 חברים (ויקיפדיה :)….
    כבר חשבתי לכתוב על זה שהבחירה מוכיחה עד כמה שנה שעברה הייתה חלשה,אבל אז נזכרתי שהשנה במוסגים של האקדמיה האירופאית זה 1 ביולי 2010 – 31 ביוני 2011…מה שזה אומר שהתגנבות יחידים עקף את הערת שוליים…וגם כן שאר החברים גם כן התעלמו ממנו ולא הכניסו אותו לרשימה של 20 סרטים הנוספים… לספרד לדוגמא יש 4 נציגים.לטעמי אי-אכללה הזאת מצביע על סימני השאלה בקשר לסיכויי אוסקר (עם בכלל האקדמיה תבחר בו,"התוצאות המדהימות" די מדאיגות אותי).

  2. נוחי 12 ספטמבר 2011 ב - 23:10 קישור ישיר

    בלי הסברים וניתוחים וכדי לקצר. השנה יהיה ספליט. אורחים לרגע בימויי והערה הסרט. כל תוצאה אחרת תפתיע מבחינת האקדמיה.

  3. אריק 13 ספטמבר 2011 ב - 1:09 קישור ישיר

    בביקורת של סינמה סקופ נערכת ההשוואה של פידלמן גם להערת שוליים וגם לשוטר

  4. נוחי 13 ספטמבר 2011 ב - 2:00 קישור ישיר

    תיקון קל. אם "הערה" יזכה גם במאי וגם סרט זו תהיה הפתעה או "אורחים" יזכה בשני הכותרים זה יהיה מובן.

  5. ליאור 13 ספטמבר 2011 ב - 2:40 קישור ישיר

    יש משמעות בכלל לפרס על בימוי אם לא זוכים בסרט הטוב?
    הרי נראה שאם הסרט שלך לא הולך לאוסקרים אז בימוי הוא סתם פרס ניחומים שאף אחד לא יזכור שזכית בו (חוץ מחלק מחברי האקדמיה) בעוד כמה שנים.


השאירו תגובה