קולירין, פלוק, צבי-ריקליס, אבו-וואיל ואחרים בתחרות הישראלית בפסטיבל חיפה
רבקה מיכאלי ואסי דיין בסרטו של דיין "ד"ר פומרנץ", שיוקרן בבכורה עולמית בפסטיבל חיפה. דיין יקבל גם פרס מיוחד מטעם הפסטיבל
לפני קצת יותר מחודש ניסיתי לנחש מה יהיו הסרטים העלילתיים שיתחרו בפסטיבל חיפה. ארבעה מהם אכן בפנים. כמה ימים אחר כך קיבלתי את הבשורה ש"אף פעם לא מאוחר מדי" של עדו פלוק (גיסי, למי שלא עוקב אחר הבלוג בדביקות) יוקרן שם בבכורה עולמית, אבל כמובן הושבעתי לסודיות ולא יכולתי לספר כאן. כזכור, עקבנו אחרי הסרט הזה כאן ממש משלב גיוס הכספים, דרך הצילומים וכל שלב הפוסט פרודקשן. ומעניין, בשלב התסריט ערן קולירין עזר בייעוץ, ועכשיו פלוק וקולירין מתחרים זה מול זה בתחרות, בסרטים – שאם אני מבין נכון (לפחות לגבי "ההתחלפות", שאותו עוד לא ראיתי) – כנראה שיש בהם שאפתנות אמנותית ואווירתית דומה למדי. על "אף פעם מאוחר מדי" אני כמובן מנוע מלכתוב שום התרשמות ביקורתית, אני מעורב בסרט ברמה משפחתית, ובאופן אינטימי מאוד. ההשתתפות בתחרות בחיפה היא גם סוג של סגירת מעגל, כי לפני שנה "אף פעם לא מאוחר מדי" זכה בחיפה בפרס מטעם מעבדת גאייר, שנתנה לו סכום של 25,000 יורו לעבודות המעבדה בחו"ל, עד לשלב הפרינט. בתחרות הזאת הוקרנו לשופטים האירופאיים סרטים בשלב ראף-קאט, ו"אף פעם לא מאוחר מדי" ניצח שם את "בוקר טוב, אדון פידלמן", את "אוסטרליה שלי" ואם אני זוכר נכון גם את "אנחנו לא לבד" (לא בטוח), שגם הוא נמצא עכשיו בתחרות (עוד סרט מסקרן, שנמצא כבר המון-המון זמן בעבודה, הוא צולם כבר לפני שנים).
התחרות מכילה שמונה סרטים עלילתיים, מתוכם ארבעה סרטי ביכורים. וחוץ מ"אף פעם לא מאוחר מדי" שזו תהיה הקרנתו הראשונה אי פעם, גם "אנחנו לא לבד" ו"עד סוף הקיץ" הם סרטים שלא נחשפו קודם בשום מסגרת קודמת. "ההתחלפות" יגיע מוונציה, "תנאטור" מגיע מהקרנות בלוקרנו וטורונטו ו"לא רואים עליך" מגיע מברלין. ויש גם סרט חדש של אסי דיין, שהתקציר שלו פשוט נהדר (זוכרים את הפיץ'?), שיוקרן מחוץ לתחרות. ואיפה "פליי-אוף" של ערן ריקליס? פינה את הבמאי בכבוד לאשתו, כדי לא להתחרות בעל נגד אשתו?
הנה הרשימה המלאה:
התחרות העלילתית:
"ההתחלפות". בימוי: ערן קולירין, מפיקים: אילון רצ'קובסקי, יוסי עוזרד, גיא יקואל, קרל באומגרטנר, ריימונד גובל.
"אף פעם לא מאוחר מדי". בימוי: עדו פלוק, מפיקים: גל גרינשפן, רועי קורלנד, עדו פלוק
"ברקיע החמישי". בימוי: דינה צבי-ריקליס, מפיקים: יפעת פרסטלניק, משה אדרי, לאון אדרי
"תנאת'ור" (התפוררות). בימוי: תאופיק אבו ואיל. מפיקים: אמיר הראל, איילת קייט, סופי דולאק, מישל זאנה, אילן פלמר.
"הפנטזיה הגדולה של סימיקו הקטן". בימוי: אריק לובצקי. מפיקים: מיכאל שרפשטיין, משה אדרי, לאון אדרי
"לא רואים עליך". בימוי: מיכל אביעד, מפיק: רונן בן טל, מפיק שותף:גרד האג
"אנחנו לא לבד". במוי: ליאור הר-לב. מפיקים: אילון רצ'קובסקי, יוסי עוזרד, יוחנן קרדו,ליאור הר-לב, גיא יקואל, אילן בן דב, גלעד שניידר
"עד סוף הקיץ". בימוי: נעה אהרוני, מפיק: חיים שריר
(רגע, האילן בן-דב שחתום על הפקת "אנחנו לא לבד" הוא אותו אילן בן-דב שמממן את הבלוג הזה כבעלים של אורנג', או אילן בן-דב אחר? וגלעד שניידר, אני מניח, הוא אותו גלעד שניידר שהיה המפיק בפועל של "מותה של רקדנית דיסקו", דרמה שהייתי קשור בה פעם. תחרות מעניינת, מנקודת מבט אישית).
מחוץ לתחרות:
"ד"ר פומרנץ". בימוי: אסי דיין. מפיק: אייל שיראי, מפיק שותף: גיל ססובר
(זה לא אותו גיל ססובר)
תחרות הקולנוע התיעודי
"איפה הדברים שלי". בימוי והפקה: זהר קניאל
"אפילוג". בימוי והפקה: מיכל קפרא
"המכתב של סומנה". בימוי והפקה: הדר קליינמן-צדוק, תמנע גולדשטיין חטב
"לא רחוק מהעץ". בימוי: אלון אלשיך, מפיקים: יריב מוזר, אלון אלשיך
"לאן נעלם משה גז". בימוי: אבידע ליבני, מפיק: גידי אביבי
"לחתוך את הכאב". בימוי: יונתן ניר, צפריר גלמן, מפיקים: אמיר הראל, איילת קייט
"מערבולות". בימוי והפקה: קובי דוידיאן, רוני ליבנה
"ציפורה ויעקב". בימוי: גיתית כבירי, מפיקה: טלי שמש
"שביל בארץ אחרת". בימוי: אורי גולדשטיין, מפיקה: לאה לוין
"תלויים באוויר". בימוי והפקה: רמי א. כץ
"ששה מיליון ואחד". בימוי: דוד פישר, מפיקים: דוד פישר, אירית שמרת
(עוד סרט של דוד פישר?! היה אחד בירושלים. זריז).
התחרות לדרמות טלוויזיה
"טור אחד לחלום". בימוי: אלון שרביט, מפיק: ריקי שלח
"לאן שאת נוסעת". בימוי: רוני ששון אנג'ל, מפיקים: גל גרינשפן, רועי קורלנד
"לידה פתאומית וזאב". בימוי: מנחם אידלמן-לנדוי, מפיקים: גל גרינשפן, רועי קורלנד
"נחיתת אונס". בימוי: גיא ירוסלבסקי, מפיקה: ענת גרנאי
זהות יהודית
"היידה יפו הבולגרים חוזרים". בימוי: יובל אור, מפיקה: ענת יהלום
"לא תרקוד". בימוי: יוחאי חדד, אייל סלע, מפיקים: צפריר קוחנובסקי, מירי עזרא
אני רק שאלה: מה זאת אומרת פרינט? "אף פעם לא מאוחר" יוקרן מפרינט 35 מ"מ?
===============
רוה לאיתן: פרינט בימינו זה גם DCP, ערכת ההקרנה הדיגיטלית. בין אם זה דיגיטלי ובין אם זה פילם, יש שלל עבודות טכניות (גריידינג וכו') כדי להגיע ל"פרינט" הסופי. אני מעריך שיהיה ל"אף פעם לא מאוחר מדי" גם פרינט 35 מ"מ (בסינמסקופ!), אבל אני לא יודע אם הוא יהיה מוכן בזמן לחיפה (אגב, אני בעצמי עוד לא יודע אם יהיו בחיפה הקרנות דיגיטליות בהיי-דפינישן מ-DCP? זה עוד לא קרה עד כה, ואם יקרה, זו תהיה השנה הראשונה. מי שלא בא עם 35 מ"מ לחיפה עד כה, הקרין מבטא דיגיטל, ובטא דיגיטל באולם רפפורט נראה איום ונורא) בקיצור, צריך לשאול את מפיק הסרט. אין לי מושג.
מה עם שניים בלילה?
וואו מי זה הגל גרינשפו הזה?
הוא בכל מקום
סחטיין!!!!!!!
מתי נדע אילו מסרטי קאן/וונציה/טורונטו מגיעים לחיפה, אם בכלל?
לגבי דוד פישר, כשהגיע אלינו לסינמטק הוא סיפר על הסרט שמוקרן בחיפה ואמר שבעצם זהו סרט שהוא החל לעשות עוד לפני "מוסטאר". בזמן עשיית מוסטאר הוא עבד גם על הסרט הזה (שבעצם עוסק במערכת היחסים שלו עם אבא שלו) ובכך הוא סוגר את הטרילוגיה המשפחתית שלו.
2 בלילה כבר הוקרן בפסטיבל קולנוע דרום, כל שלא יכול להיות מוקרן בפסטיבל חיפה
בקטגוריית סרטי סטודנטים של הפסטיבל יהיו לביה"ס לקולנוע "מעלה" 4 נציגים: "סטנד-אפ" של אסי צובל, "נאלמת" של תם דדון, "מי בא לאבא" של דני צור ו"חממה" של לאה פליישמן.
אם אני לא טועה,השתתפות של "אף פעם לא…" בחיפה לא מונע ממנו ישתתפות בסנדנס (או שאין ניסיון לצרף אותו לתחרות?)?
לספרטק: אין כל קשר. לפסטיבלים הגדולים בחו"ל (ביניהם סאנדאנס) לא משנה אם הסרט הוקרן בבכורה בארץ מוצאו.
וואוו גרינפרודקשנס, שאפו!!