23 אוקטובר 2011 | 13:50 ~ 5 תגובות | תגובות פייסבוק

הצלם אמנון סלומון הלך לעולמו

צלם הקולנוע אמנון סולומון נפטר אמש בגיל 71 מסרטן, כך מדווח כעת "וואלה". בשנה שעברה זכה סלומון בפרס אופיר על הצילום של "התגנבות יחידים", סרטו של דובר קוסאשווילי. זה היה מעשה יפה של חסד, אחרי שנים שבהם סלומון התפרנס בעיקר מתפעול מצלמה שניה בסרטים שצילמו אחרים (למשל ב"סוף העולם שמאלה" שצילם דוד גורפינקל, איתו עבד סלומון עוד מאזימיהם באולפני גבע בשנות הששים. כצלם ראשי, סלומון חתום על כמה וכמה מהסרטים של אורי ברבש ובועז דווידזון: "אחד משלנו", "מאחורי הסורגים", "דרך הנשר", "החולמים"; "צ'רלי וחצי", אלכס חולה אהבה", "שפשוף נעים", "לופו בניו יורק", "משפחת צנעני". סרטים נוספים שצילם: "לאן נעלם דניאל וקס" של אברהם הפנר, "עד סוף הלילה" ו"זולגות הדמעות מעצמן" של איתן גרין, "גמר גביע" של ערן ריקליס, "שביל החלב" ו"בחודש התשיעי" של עלי נאסר, "צור הדסים" של גדעון קולירין (על פי תסריט של בנו, ערן קולירין), "מלך של קבצנים" של אורי פסטר, וגם את "שדר מהעתיד" של דוד אבידן. לטעמי, עבודתו היפה והמרשימה ביותר היתה כשצילם בשחור לבן ב-1970 את "מקרה אשה" של ז'ק קטמור, שסלומון היה גם שותף לכתיבתו.

 

נושאים: בשוטף

5 תגובות ל - “הצלם אמנון סלומון הלך לעולמו”

  1. שאול דישי 23 אוקטובר 2011 ב - 14:16 קישור ישיר

    צדיק, עניו וצנוע.
    צלם גדול ואיש נעים הליכות.
    הוא חיכה לסוף החגים – וחצה את הקווים שבין החושך לבין האור הגדול.
    יהי זיכרו של אמנון ברוך.

  2. אלביס 23 אוקטובר 2011 ב - 14:19 קישור ישיר

    אני חושב ותקן אותי אם אני טועה שהוא גם צילם את נישואים פיקטיבים, סרטו הטוב היחיד לטעמי של בוזגלו וגם היה סוג של שותף לבימוי. איש יקר , יהי זכרו ברוך

  3. רונה 23 אוקטובר 2011 ב - 14:30 קישור ישיר

    מישהו יודע אם עשו מייקינג אוף להתגנבות יחידים? ו/או לסיפור גדול?

  4. צבי 25 אוקטובר 2011 ב - 10:50 קישור ישיר

    אמנם בזמנו הבעת תמיהה על כך שקזשווילי בחר באמנון סלומון לצלם את סרטו התגנבות יחידים. אבל לומר שאמנון קיבל את פרס האקדמיה על צילום הסרט כ"מעשה יפה של חסד" זו כבר אמירה מרושעת ובעיקר ממש ממש לא נכונה!

  5. אילן שוקרון 27 אוקטובר 2011 ב - 9:39 קישור ישיר

    אמנון היה יקר לי מכל מה שהיה לי בחיים אמנון בשבלי מעבר לאדם הוא מלאך מיוחד שעוזר למי שהוא יכול ובמה שבאפשרותו ובמיוחד לכדם אנשים בקולנוע ותמיד הלך בדרך של אהבת חינם וללא תנאים והבדל של גזע מיטן או דת.
    אמנון היה לי אהוב ואב ואף מורה דרך לחיים טובים וחיוביים.
    אמנון סלומון היקר והמלאך שלי שינה אותי מקצה לקצה וכמובן לכיוון החיובי ולא השלילי ואף שינה לי את הראיה שלי קלפיי החיים לטובה ואף חיזק אותי רוחנית ואמונתית.
    אני לייב לאדם זה את חיי והשינוי שביא לטובה יהמר לזכותו לעולמיי עד.
    אמנון נישמתך תהיה צרורה בצרור החיים אמן ואמן וכן ירבו כמוך כך יטב ליקום ולאדם.
    אמנון אתה בליבי לעולמיי עד ולא אשקח אותך לעולם אתה איתי תמיד אוהב אילן שוקרו ובן זוג והבן האהוב של אתה בליבי תמיד תישכון.


השאירו תגובה