29 נובמבר 2011 | 08:06 ~ 3 תגובות | תגובות פייסבוק

הקטל

לפני כמה שבועות דווח על כך ששון גבאי ו"מבול" מועמדים לפרסי אסיה-פסיפיק – הראשון לפרס השחקן על "בוקר טוב, אדון פילדמן", השני על פרס לסרט הילדים הטוב ביותר. אבל, אופס: שכחנו לדווח מי זכה. ובכן, לא הישראלים. "פרידה", הסרט האיראני שכבר זכה בפסטיבל ברלין (ועשוי גם להיות מועמד לאוסקר) זכה בפרס הסרט הטוב ביותר. "היו זמנים באנטוליה" הסרט הטורקי שביים נורי בילגה ג'יילון זכה בפרס הבימוי, הצילום ובפרס חבר השופטים. הנה רשימת המועמדים והזוכים המלאה.

 

================

 

הבמאי הבריטי קן ראסל הלך אתמול לעולמו בגיל 84. לפני שנה נערכה מחווה לסרטיו בלינקולן סנטר בניו יורק. שיאיו של ראסל היו מסוף שנות הששים ועד תחילת שנות השמונים, והוא בעיקר זכור בתרבות הפופ בתור הבמאי של "טומי", אופרת הרוק של המי, ושל "מצבים משתנים", סרט טריפי למדי, בסגנון עדות קרלוס קסטנדה, שהיה פולחני ופופולרי מאוד בקרב באי קולנוע פריז בתל אביב באייטיז.

 

ראסל הצליח להיות אופנתי בשנות השבעים, בזכות העובד שיצר סרטים מלאי ליבידו ונטולים כל שליטה או ריסון, יש לי תחושה שהיום הם יראו מיושנים להחריד.

 

אחד הסרטים האחרונים העלילתיים באורך מלא שראסל ביים היה ביוגרפיה קולנועית על חייו של אורי גלר שהוא צילם בישראל ב-1996, עם טרנס סטאמפ ועידן אלתרמן. למיטב ידיעתי הסרט הזה די נגנז.

 

================

 

כשמגיעה מילה טובה, מגיעה מילה טובה: שאפו ליונייטד קינג שבחרו לקרוא לסרט החדש של רומן פולנסקי בשם המקורי של ההצגה עליה הוא מבוסס: "אלוהי הקטל". כזכור, באמריקה המפיצים השתפנו והורידו את "אלוהי" משם הסרט, והוא נותר רק "קטל". הסרט ייצא בארץ בשבוע הבא.

נושאים: בשוטף

3 תגובות ל - “הקטל”

  1. דבורית 29 נובמבר 2011 ב - 8:14 קישור ישיר

    יאיר,יש לי תחושה שכשיעלה "אלוהי הקטל" כבר תקום צעקה מטעם החשודים המיידיים, הם פשוט עוד לא שמעו על כך.

    ===========

    רוה לדבורית: ההצגה רצה כבר שנים בבית לסין בשם זה, למה שפתאום מישהו יתעורר עכשיו לגבי הסרט?

  2. מיכל 29 נובמבר 2011 ב - 8:33 קישור ישיר

    גם על זה ש"בין השמשות" של אלון זינגמן זכה בשני פרסים בפסטיבל מנהיים-היידלברג בגרמניה שכחת לדווח.
    הנה הלינק:
    http://www.nrg.co.il/online/47/ART2/308/877.html?hp=47&cat=308&loc=68

  3. ZHS 29 נובמבר 2011 ב - 23:35 קישור ישיר

    יאיר, יש הבדל בין הצגה שמוצגת בעיקר בגבולות תל-אביב לבין סרט בהפצה ארצית…


השאירו תגובה