10 דצמבר 2011 | 22:54 ~ תגובה אחת | תגובות פייסבוק

מראה וקול

סקר הסרטים הגדולים של "סייט אנד סאונד" (כולל יוסף סידר ונדב לפיד) # הסרטים שסטיבן קינג הכי אהב השנה (כולל הרימייק הישראלי) # תמונות ראשונות מהחדש של פול תומס אנדרסון # מר באום עובר לברוקלין # והספד לתסריטאי של "החולמים"

 

 

הנה זה מתחיל, וזה יימשך עכשיו עד סוף החודש: רשימות עשרת הסרטים הכי טובים של השנה. נרכז כאן את אלה שמעניינים אותי במיוחד, כמובן לא את כולם. יש כמה רשימות מקיפות ומסקרנות במיוחד, שהן משאלי מבקרים: של ה"ווילג' וויס", של "אינדי ווייר" ושל "סייט אנד סאונד". הנה הראשון מביניהם.

 

כתב העת האנגלי "סייט אנד סאונד" פרסם את סקר המבקרים שלו. הרשימה המשוקללת של הסרטים הכי טובים לשנת 2011 היא: "עץ החיים" של טרנס מאליק, "פרידה" (הסרט האירני של אסגאר פאהדי שכנראה לעולם לא יופץ בארץ לכן אתם צריכים להתעשת כבר עכשיו ולמצוא דרכים לצפות בו), "הילד עם האופניים" של האחים דארדן, "מלנכוליה" של לארס פון טרייר, "הארטיסט" של מישל הזנוויציוס, "היו זמנים באנטוליה" של נורי בילגה ג'יילון, "הסוס מטורינו" של בלה טאר, "חייבים לדבר על קווין" של לין רמזי, "ארבע פעמים" של מיכלאנג'לו פרמרטינו (סרט העזים נטול המילים שהוקרן בפסטיבל חיפה לפני שנה), "זה לא סרט" של ג'פאר פנהי ו"החפרפרת" של תומס אלפרדסון. לסיכום: שני איראניים, שלושה סרטים כמעט נטולי מילים.

 

ברשימת המבקרים המלאה יש גם נוכחות ישראלית: "הערת שוליים" של יוסף סידר מוזכר אצל שלושה מבקרים; "חוף בומביי" של עלמה הראל מוזכר פעמיים; ו"השוטר" מוזכר פעם אחת, אצל מבקר תאילנדי שכתב את השורה הכי טובה והכי מדויקת על הסרט הזה: "טרור ואנטי-טרור הם שני שטנים שנולדו מאותו רחם".

 

=================

 

סטיבן קינג מפרסם ב"אנטרטיינמנט וויקלי" את רשימת 20 הדברים שהוא הכי אהב ב-2011 (מוזיקה, ספרים, סרטים וטלוויזיה – "שובר שורות" במקום הראשון אצלו). במקום השביעי הוא משבץ את "החוב", הרימייק של ג'ון מאדן לסרט הישראלי של אסף ברנשטיין ועידו רוזנבלום. הוא גם אהב השנה את "יעד סופי 5", את "השכונה vs חיזרים", את "סניגור במבחן", את "עץ החיים" ואת "Margin Call" ("התמוטטות" בעברית, כשיגיע בקרוב).

 

==============

 

מבקר הקולנוע והתסריטאי גילברט אדייר הלך לעולמו בגיל 66. אדייר כתב עם ברנרדו ברטולוצ'י את התסריט ל"החולמים", המבוסס על הרומן פרי עטו. הוא גם כתב שלושה סרטים עם ראול רואיז, שהלך לעולמו לפני כמה חודשים. הוא כתב ספרים ומאמרים על קולנוע ותרגם את ז'ורז' פרק לאנגלית.

 

=============

 

בראבו לאיתן ווייץ בתגובות שהיה הראשון הערב שקלט את האייטם המסקרן הזה: רובין וויליאמס עומד לשחקן ברימייק האמריקאי ל"מר באום" של אסי דיין. את התסריט לעיבוד כתב דניאל טפליץ, שביים השנה את הלהיט האוסטרלי "כלב אדום" (שהיה סרט הפתיחה בפסטיבל האוסטרלי השנה בסינמטקים). הגרסה האמריקאית תיקרא "האיש הכי עצבני בברוקלין", ורובין וויליאמס יגלם את הנרי אלטמן שמגיע לבדיקות בבית חולים אחרי תאונת דרכים קלה, שם הוא שומע מרופאה בשם שרון גיל (לא לבלבל עם אלון גיל, שגילם את התפקיד בגרסה הישראלית), שנותרו לו 90 דקות לחיות. האם זה יהיה הרימייק הבא לסרט ישראלי, אחרי "החוב"? ואגב, בסרט של אסי דיין מופיע גם אדם ברוך, בתור מבקר אמנות המציג את חייו של מר באום כמעין יצירה פוסטמודרנית, מסופקני אם דמות כזאת תגיע לרימייק האמריקאי, אבל מעניין לשים לב שאדם ברוך ז"ל הוא אביו של עידו רוזנבלום, השותף לתסריט של "החוב". האם משפחת ברוך/רוזנבלום היא סימן טוב לרימייקים ישראליים?

 

=============

 

כתב העת "בלאקבוק" מציג צילומים מאחורי הקלעים של "המאסטר", סרטו המתקרב של פול תומס אנדרסון (בהשראת לידת הסיינטולוגיה או לא?). רק רואים סטטיסטים מתכוננים ומתלבשים, לא יותר מזה. ובכל זאת.

 

================

 

15 סרטים צומצמו לרשימה ממנה ייבחרו המועמדים לאוסקר בקטגוריית האפקטים המיוחדים. מ"עץ החיים" ועד "רובוטריקים 3", מ"הוגו" ועד "פלדה אמיתית", מ"סופר 8" ועד "סאקר פאנץ'". וכמובן, הסרט שיזכה: "כוכב הקופים, "המרד".

 

נושאים: בשוטף

תגובה אחת ל - “מראה וקול”

  1. קוטון 11 דצמבר 2011 ב - 13:49 קישור ישיר

    מר באום מבוסס על רעיון מעולה אך לא מקורי: זכור לי סרט טלוויזיה בריטי קומי ששודר בערוץ 1 הרבה לפני עידן ערוץ 2 שבתחילתו הגיבור מתבשר על ידי רופאו שנותרה לו שעה לחיות. נדמה לי שהוא נדרס בסוף…


השאירו תגובה