21 דצמבר 2011 | 18:05 ~ 12 תגובות | תגובות פייסבוק

"ההוביט", הטריילר

טוב, נו, להיות בלוגר ולהיות הורה בחופשת החנוכה זה פשוט לא הולך יחד (אם כי אני חייב לספר לכם שהסופגניות הכי טעימות שאכלתי בינתיים היו במתוקה. סופגניית טופי! מדהים!). אז הנה הטריילר של "ההוביט" שיצא כבר לפני כ-12 שעות, אבל אני לא הייתי ליד שום מחשב כדי לקבל את פניו.

 

שתי הערות לגבי השוטים הנראים כאן:

 

א. כנער קראתי (אני מניח שכמו רבים) את "ההוביט" בתרגומם של טייסי חיל האוויר שישבו בשבי המצרי. ואהבתי את הספר מאוד (אם כי שנאתי את השירים). כמה שנים אחר כך ראיתי את "ההוביט" של ראלף באקשי, ופשוט נגעתי מהסרט מהאופן שבו הוא דמיין את ההוביטים. זה היה כל כך שונה מהאופן שבו אני דמיינתי אותם, שזה פשוט הרס לי לא רק את הסרט אלא גם את הספר. "ההוביט" של פיטר ג'קסון חוזר אל העולם שהוא כבר ברא ב"שר הטבעות" (זה אפילו קצת דומה מדי, למען האמת), וזה עולם שדומה יותר לאופן שבו אני דמיינתי את ההוביטים כנער. מהבחינה הזאת, אני תוהה האם חוויית ההוביט שלי תשתקם מהסרט הזה.

 

ב. אתם יודעים שאני מת על פיטר ג'קסון. ואני חושב שרוב טרילוגיית "שר הטבעות" שלו מצוינת. אבל חייב להעלות פה שאת כפירה: אם הייתם רואים את הטריילר הזה והיו אומרים לכם שאת הסרט ביים דיוויד ייטס, הבמאי של סרטי "הארי פוטר" האחרון ולא פיטר ג'קסון, האם הייתם מבחינים בכך? פתאום יש לי תחושה שלא. אני מניח שייטס למד היטב את "שר הטבעות" בדרכו לביים את "הארי פוטר" והוא היה תלמיד מצטיין למדי. האם לא היה מתבקש שבשובו לעולם של ג'.ר.ר טולקין ג'קסון אולי ימציא את עצמו איכשהו מחדש, במקום להוסיף סרט שיראה כמו פרק רביעי בקווינטולוגיה?

 

ובכן, הנה הוא. 2:30 דקות. בשנה הבאה תקבלו עוד כ-180 דקות מזה.

 


 

 

ומחר (חמישי) טריילר ל"פרומתיאוס" של רידלי סקוט, עוד פריקוול (הפעם ל"הנוסע השמיני"; הם ניסו להכחיש שזה פריקוול, אבל הטריילר מחר יבהיר ש"פרומתיאוס" ל"נוסע השמיני" הוא כמו "ההוביט" ל"שר הטבעות", פרק מקדים שחוזר לאותו עולם). אני מעדכן למפרע, כי מי יודע איפה אהיה בזמן שהוא יגיע לרשת.

נושאים: בשוטף

12 תגובות ל - “"ההוביט", הטריילר”

  1. איריסע 21 דצמבר 2011 ב - 19:08 קישור ישיר

    האם זה חילול הקודש להגיד שהטריילר להוביט לא הלהיב אותי? (למרות שאני רוצה לראות את הסרט וראיתי את שלושת סרטי "שר הטבעות")

  2. בן ק. 21 דצמבר 2011 ב - 19:27 קישור ישיר

    סרט האנימציה של ראלף באקשי הוא "שר הטבעות" מ-1978, לא "ההוביט".

  3. רז-ש 21 דצמבר 2011 ב - 20:36 קישור ישיר

    לדיוויד ייטס לא היה אומץ לשים שיר בטריילר (וסביר שלא בסרט). טריילר מרגש. ומעניין יהיה לראות את הטריילר בתלת מימד.

  4. x 21 דצמבר 2011 ב - 21:05 קישור ישיר

    ובשנה שאחרי זה צפו לעוד 180 דקות בסרט ההמשך.
    ואחרי זה צפו לעוד 180 דקות של סצינות שירדו בעריכה.
    ואחרי זה לעוד 180 דקות של גרסת הבמאי.
    ואחרי זה לעוד 180 דקות של גרסת האספנים של גרסת הבמאי.

    ובינתיים, בעירנו –
    כלכליסט מפרסמים ראיון על ההצלחה המפתיעה אבל מאוד הגיונית של קולנוע "לב".
    http://www.calcalist.co.il/consumer/articles/0,7340,L-3555710,00.html

  5. איריס 21 דצמבר 2011 ב - 22:25 קישור ישיר

    אהבתי מאוד את הטריילר וחשבתי שהוא מיוחד בגלל השיר. אני פחות מתחברת לסרטי "שר הטבעות" באופן כללי, ואת הספרים מאוד לא אהבתי (וניסיתי, כמה שניסיתי, באנגלית, בעברית, בתרגומים שונים), אבל אין ספק שהטריילר עושה חשק לראות את הסרט. בכל מקרה, פיטר ג'קסון מעניק תמיד חוויה מרהיבה לחובבי הז'אנר.
    אהבתי תגובה מסויימת שהייתה ביו-טיוב:"כמה טוב לשמוע שוב את גולום". INDEED!

  6. פרנק 22 דצמבר 2011 ב - 2:44 קישור ישיר

    הסיפור עם החיילים המתרגמים לא היה על "הנסיך הקטן"?

  7. בנגה 22 דצמבר 2011 ב - 6:52 קישור ישיר

    תודה x על הקישור. אחלה כתבה.

  8. רז 22 דצמבר 2011 ב - 6:54 קישור ישיר

    ובהמשך לדברי בן: "ההוביט" המצויר יצא שנה לפני הסרט של באקשי, בוים על ידי ג'ולס באס וארתור רנקין, והוא בכלל סרט טלוויזיה.

  9. צליל 22 דצמבר 2011 ב - 8:19 קישור ישיר

    אבוי… צריך להודות – הטריילר מאכזב – שלא לומר משעמם…אין כאן שום דבר מלהיב שיגרום לי לכסוס ציפורניים בשנה הקרובה עד יציאת הסרט לאקרנים. אולי זה פשוט בגלל העובדה שהסרט עדיין לא סיים להצטלם ולג'קסון פשוט אין מספיק חומר גלם מעניין להראות לנו בשלב זה? אם כך הדבר – היה עדיף לקצר את הטריילר ולבנות אותו בצורה יותר מסקרנת.

  10. ברק 22 דצמבר 2011 ב - 11:50 קישור ישיר

    מקריאתי את הספר "ההוביט" לא ברור לי איך הסיפור הקטן והצנוע הזה, יכול להחזיק סרט שלם. שלא לומר שני סרטים ?!

  11. איריסע 22 דצמבר 2011 ב - 12:58 קישור ישיר

    X הרגת אותי מצחוק…

  12. יועד 22 דצמבר 2011 ב - 14:47 קישור ישיר

    בחזית הדוקומנטרית מתנהל מאבק בימים האחרונים נגד ההוצאה של יס-דוקו מחברת יס. הייתי שמח לשמוע דיעות בנושא.
    בינתיים, בבית העם נקרין הערב סרט מאוד חזק בשם "צייד ההוריקנים" של רן מנדלסון.
    הסרט שודר בערוץ 8 במסגרת מיוחדת ככה שהערוץ תמך רק בפוסט, ככה שזה לא בדיוק כסרט שלהם. האוניברסיטה סיפקה את הציוד לסרט, אבל מבחינת הרמה והמורכבות זה גם בטח לא סרט סטודנטים.
    לתת הזדמנות ליוצר שקם והרים סרט טוב מתוך דחף אמנותי ותחושה של שליחות, אלה כבר סיבות מספיק טובות להגיע להקרנה בנוכחות הבמאי.
    20:30 בבית העם, רוטשילד 69 ת"א. תהיה גם הדלקת נרות, אקט סמלי במאוד כשמדובר על סרט בו המושג בית שונה מאוד ממה שאנחנו מכירים. הכניסה חופשית


השאירו תגובה