11 ינואר 2012 | 07:50 ~ 9 תגובות | תגובות פייסבוק

ג'ורג' לוקאס ונדב לפיד מחפשים מפיצים (והאחים טאביאני חוזרים)

מה מתברר? שאחרי שהיו כמה תקלות בבלוג וכמה תקלות במחשב, מי שבאמת הלך לו הארד דיסק והוא צריך החלפה זה אני. אני קצת איטי השבוע.

 

אגב, מישהו כאן מתכנן להישאר ער איתי בלילה שבין יום ראשון לשני לראות את גלובוס הזהב? ההימורים בקרוב.

 

הנה כמה דברים לעיון:

 

ג'ורג' לוקאס מגיע ל"דיילי שואו" לדבר על סרטו החדש כמפיק, "Red Tails", סרט על טייסי קרב אפריקאים-אמריקאים במלחמת העולם השניה, ומסביר למה ככל הנראה אף פעם לא נראה את הסרט הזה בארץ. ועל הדרך הוא לא מזכיר במילה שאת הסרט ביים אחד, אנתוני המינגוויי.

 

– כתב העת "פילם קומנט" – בהוצאות מרכז הקולנוע של ליקולן סנטר בניו יורק – לוקח את אהדתו ל"השוטר" של נדב לפיד צעד אחד קדימה: הם מפרסמים טקסט שמסביר כמה הסרט נפלא ("יותר אנטוניוני מהאנקה"), ובסופו כתובת האימייל של סוכני המכירות של הסרט. המשמעות ברורה: קנו כבר את הסרט להפצה.

 

– אפרופו מיכאל האנקה: הוא מתחיל לעבוד על סרטו החדש, דרמה דוברת צרפתית בשם "אהבה" ("Amour") בה ז'אן לואי טרינטיניאן ואיזבל הופר מגלמים זוג פרופסורים למוזיקה שנאלצים להתמודד עם העובדה שהאשה לקתה בשיתוק בעקבות שבץ. לא התקציר הכי מקסים בעולם. זה סרטו הראשון של האנקה מאז "סרט לבן" שזכ בפסטיבל קאן. קולנוע לב כבר קנו אותו להפצה.

 

– ברכות לדוד גורפינקל שזכה בפרס לנדאו של מפעל הפיס על קריירת הקולנוע שלו. הפרס בסך 50,000 שקל יוענק השנה בתחום הקולנוע גם לדוקומנטריסטית ענת אבן ולשחקנית רונית אלקבץ. אני חושב שגורפינקל חייב לזכות בפרס ישראל לקולנוע.

 

קבלו הצצה לחמש הדקות הראשונות – והאלימות למדי – של "בגידה כפולה" ("Haywire" במקור), הסרט החדש של סטיבן סודרברג. מין "זהות אבודה" פוגש את "נערה עם קעקוע דרקון" עם תבלין סבנטיזי מובהק, לא ככה? הסרט יוצא באמריקה בסוף השבוע הבא, ובישראל באמצע פברואר.

 

– אפרופו סטיבן סודרברג ואפרופו קולנוע לב: בחוברת סרטי 2012 שמחולקת בקופות הקולנוע מצוין שסרטו הבא של סודרברג, "מג'יק מייק", המבוסס על חייו של השחקן צ'אנינג טייטום כחשפן לפני שנהיה מפורסם, יופץ בארץ השנה. יש לי תחושה שהוא לא יופץ. יש לי תחושה שכשהסרט יגיע לשלב סיום יתברר שהוא איזוטרי מדי להפצה. אני די מוכן להתערב על זה. תחושת בטן כזאת.

 

– סרטים חדשים של האחים טאביאני (האחים טאביאני! פעם אהבתי אותם) ושל בנדק פליגאוף בתחרות הרשמית של פסטיבל ברלין. ויש עוד. וכמובן שפספסתי את העדכון שהסרט הישראלי "שרקייה" ישתתף במסגרת הפנורמה בפסטיבל ברלין. לסרט קראו עד לא מזמן "תחנה מרכזית", וכעת שונה שמו לקראת ההפצה, והוא מספר על מאבטח בדואי בבאר שבע שמביים פיגוע אותו הוא מסכל כדי להפוך לגיבור לאומי ולמנוע את הריסת הכפר שבו הוא חי. עמי ליבנה ביים (האם זה הפיצ'ר הראשון של בוגר בית ברל?), גיא עופרן כתב. לפני שנתיים, בשלב טרום-ההפקה, הסרט השתתף בפורום הקופרודוקציות בברלין.

 

– הסרט התיעודי "הגבעות", שביים יגאל הכט, יוקרן בפסטיבל סנטה ברברה.

 

את זה כבר קראתם?

נושאים: בשוטף

9 תגובות ל - “ג'ורג' לוקאס ונדב לפיד מחפשים מפיצים (והאחים טאביאני חוזרים)”

  1. hamlet 11 ינואר 2012 ב - 8:48 קישור ישיר

    Spielberg said in the BBC
    that Paul Thomas Anderson is one
    of his favorite directors.
    He described There Will Be Blood
    as a masterpiece

  2. איתן 11 ינואר 2012 ב - 9:04 קישור ישיר

    לא שאני מצפה ממך לזכור את זה, כי האנקה הוא לא בדיוק הבמאי האהוב ביותר עליך, אבל כבר בנובמבר 2010, לפני שנה וקצת, עדכנתי כאן אצלך בבלוג על התחלת הצילומים של סרטו החדש
    (זה הלינק. תרד למטה, לתגובות: http://blog.orange.co.il/cinemascope/?p=5498)(שם הסרט השתנה מאז)

    מה שאומר שהסרט של האנקה כבר בעצם גמור, וכנראה יהיה חלק מהליין-אפ של פסטיבל קאן באביב.

  3. עופר ליברגל 11 ינואר 2012 ב - 9:14 קישור ישיר

    אם אני לא טועה, רוני קידר בוגרת בית ברל

  4. דורון 11 ינואר 2012 ב - 9:22 קישור ישיר

    נדמה לי שגם רוני קידר היא בוגרת בית ברל, אז ג'ו ובל הוא (אולי) הפיצ'ר הראשון של בית ברל…

  5. איתן 11 ינואר 2012 ב - 9:34 קישור ישיר

    וא-פרופו קולנוע "לב": כבר פעם שנייה שהם מבלבלים אותנו, הבלוגרים, ובתאריך שסרט שלהם אמור לעלות הם בעצם רק מקרינים הקרנות טרום בכורה של סוף שבוע. ככה היה עם "חייבים לדבר על קווין", וככה גם עם "הארטיסט": בסוף השבוע הזה רק הקרנות טרום בכורה. הקרנות מסחריות רגילות – רק מהשבוע הבא.

  6. ערן 11 ינואר 2012 ב - 10:43 קישור ישיר

    לגבי הקישור ששמת לסיכום השנה בקולנוע העצמאי, לא ברורות לי ההגדרות של ״קולנוע עצמאי״.
    כלבת קיבל בערך פי שתיים כסף מהקרנות ממה שחופשת קיץ (לדוגמא) קיבל וגם הופץ ע״י יונייטד קינג. אבל כלבת נחשב לסרט עצמאי. אייל שיראי הביא 60,000 צופים בהפצה עצמאית ודן וולמן 40 אבל הסרטים של שניהם לא נחשבים קולנוע עצמאי? שרקייה של עמי ליבנה קיבל מהקרנות בקושי 100,000 דולר למה לו לא קוראים סרט עצמאי? 
    מה הקריטריונים בדיוק?

    ==============

    רוה לערן: שאלות מצוינות. אני שואל אותן ומנסה להציע תשובות במשהו שאני כותב ברגעים אלה.

  7. סטיבי 11 ינואר 2012 ב - 20:16 קישור ישיר

    אני לא מתמצאת בפסטיבלים, אז אני גם לא מתמצאת בסיבות לפיטורים האלה:
    http://www.sensacine.com/noticias/cine/noticia-18504370/

    ואיתן, באתר של קולנוע לב, בניגוד למה שהיה עם "קווין", כתוב ש"הארטיסט" עולה ב-19/1.

  8. אוהד קאופמן 12 ינואר 2012 ב - 0:39 קישור ישיר

    למי שמעוניין , הנה 7 דקות ראשונות מ"Red Tails":

    http://blogs.indiewire.com/theplaylist/watch-7-minutes-from-the-george-lucas-produced-wwii-film-red-tails?utm_source=iContact&utm_medium=email&utm_campaign=The%20Playlist&utm_content=


השאירו תגובה