21 פברואר 2012 | 09:48 ~ 5 תגובות | תגובות פייסבוק

פומרנץ בחצי דקה

ביום חמישי יעלה בבתי הקולנוע "ד"ר פומרנץ", סרטו החדש והמבאס של אסי דיין. אם אתם זוכרים, הסרט הזה התחיל את דרכו לפני כשנה וחצי כשאסי דיין הגיע לתחרות הפיצ'ינג בפסטיבל ירושלים בניסיון לגייס כסף בינלאומי לסרטו, ושם הוא נתן פיץ' קצר וקולע ומבריק לסרטו שנמשך בדיוק 27 שניות:

 


 

 

הבעיה העיקרית של "ד"ר פומרנץ" היא שהתקציר המצוין שדיין נותן לסרט בפיץ' הנ"ל הוא בעצם מה שקורה בסרט רק כעבור שעה. כלומר שדיין לא נותן בפרזנטציה את נקודת המוצא העלילתית לסרטו, אלא כמעט את נקודת הסיום.

נושאים: בשוטף

5 תגובות ל - “פומרנץ בחצי דקה”

  1. רוקי בלבואה 21 פברואר 2012 ב - 11:08 קישור ישיר

    תודה לאל! חשבתי שאני המטורף היחיד שחושב ככה..

  2. איתן 21 פברואר 2012 ב - 11:12 קישור ישיר

    או, יאיר, אני ממש לא מסכים איתך. זה סרט מבריק בעיניי. מצחיק מאוד, זורם ללא הפרעה כמעט, ועם ערך מוסף פילוסופי (מהם החיים? האם הם שווים בכלל את המאמץ? ולמה אי אפשר למות במדינה הזו, כמו שרבקה מיכאלי אומרת בסרט).

    הרי אם זה כל מה שהיה בסרט, הוא היה מחזיק מערכון של חמש דקות גג. אולי סרט קצר של רבע שעה. אבל הסרט הזה מחזיק את כל הזמן שלו, עם התפתחויות מטורפות למדי ככל שהוא מתקדם (השירה בציבור באמצע הרחוב הזכירה לי את סצינת ה"הומואים!" מ"שורו" של שבי גביזון). הזרקת הסוראליזם אל תוך הסרט הזה הוסיפה הרבה לטעמי לסרט המאוד מצחיק הזה. צפייה מומלצת מאוד לטעמי.

    נ.ב. איפה שבי גביזון נעלם? לא הגיע הזמן שהוא יעשה סרט חדש?

  3. דיסקו אליקו 21 פברואר 2012 ב - 12:26 קישור ישיר

    נשבע לכם שגם אני חשבתי בדיוק את אותה מחשבה: איפה לעזאזל שבי גביזון ולמה הוא לא עושה סרטים??????
    נו, אז היתה נפילה קטנה עם אבידות ומציאות. אז מה???
    שבי, אל תזנח אותנו. חזור הביתה , לקולנוע.

  4. אבנר 21 פברואר 2012 ב - 14:36 קישור ישיר

    כבר אמרתי זאת בעבר, אבל פומרנץ היה הסרט הכי רע שראיתי השנה, אולי בשנים האחרונות. אני חושב שאם הייתי קורא את התסריט הייתי חושב שהוא יכול להיות מדהים, אבל שחצי ממנו צריך לרדת. הדמויות שם לא באמת מנהלות דיון, הן שוטחות אחת בפני השניה את המשנה שלהן, בנאומים ארוכים ומפורטים, והכל נראה כמו קריקטורה.

    אם היה עורך תסריט אמיץ לסרט, ובמאי יותר ביקורתי, היה יכול לצאת משהו טוב משם. במצב הקיים מצאתי את עצמי מתפתל בכיסא שלי לאורך כל הסרט ומסתכל מסביב לראות אם מישהו מסתכל עליי. וכל הסיקוונס עם צופית גרנט… וואו, מביך אותי רק לחשוב על זה…

  5. נוריאל 21 פברואר 2012 ב - 16:01 קישור ישיר

    אסי בפיץ ה"מבריק" בא ס"ה לומר משו בסגנון קוראים לי אסי דיין ואני כאן. לא ברור לי למה משפט שגם אסי בעליגותו המגומגמת, יכל היה לומר אותו ב10 שניות לכל היותר, הוא מצא לנכון לבזבז עליו 27 שניות מיותרות. כנראה שהוא איבד משו מחדותו.


השאירו תגובה