13 מרץ 2012 | 09:39 ~ תגובה אחת | תגובות פייסבוק

את התורים הישראליים ל"פרידה" רואים עד סין

אז מה היה הסרט הכי נצפה בישראל בסוף השבוע האחרון? עושה רושם שגם בארץ, ממש כמו באמריקה, "ג'ון קרטר" התקשה לנצח את טורניר הקופות באופן חד משמעי. ובאופן מפתיע ומשונה למדי נראה שסרט שסרט בשם "מפלצת בפריז", שמעולם לא שמעתי עליו, היה המתחרה העיקרי שלו בסוף השבוע הארוך של פורים.

ככה נראו רשימות הסרטים המבוקשים של רשתות הקולנוע בארץ:

יס פלאנט: "ג'ון קרטר", "זאת מלחמה", "מפלצת בפריז", "הוגו".

סינמה סיטי: "שטח פראי", "זאת מלחמה", "את, אני והשאר", מפלצת בפריז", "ג'ון קרטר"

גלובוס מקס: "מפלצת בפריז", "ג'ון קרטר", "טעון הגנה", "הוגו", "את, אני והשאר".

ובינתיים הגיעו נתוני האמת של סוף השבוע הקודם, בו התברר ש"זאת מלחמה" היה סרט האולפנים הנצפה ביותר באותו סוף שבוע, אבל עם 10,000 כרטיסים בלבד. "קנינו גן חיות" (סליחה, "מקום לחלום עליו") פתח עם בערך 7,500 כרטיסים ו"קרוב להפליא ורועש להחריד" פתח עם כ-6,800 כרטיסים. בלבד.

===============

וכשסרט האולפנים הכי נצפה בסרט מוכר רק 10,000 כרטיסים, האם יתכן שלמעשה הסרט שהיה הכי נצפה בסוף השבוע שעבר (לפני עשרה ימים) היה בעצם "פרידה" האירני? אנשי קולנוע לב, שבדרך כלל לא מוסרים נתוני צופים, אמנם כבר מסרו שהסרט הוא הצלחה מפתיעה בתום עשרה ימים להפצתו (זה היה יום לפני שהסרט זכה באוסקר) עם כ-30,000 צופים, אבל מתברר שככל הנראה הזכייה באוסקר רק הקפיצה עוד יותר את מספר הצופים. בשבוע שעבר הגיע אליי הביתה צוות צילום של ערוץ הטלוויזיה הסיני CCTV בראשות הכתב גו יי לאסוף סאונד-בייט קצר בעקבות הידיעה שהגיעה אליהם מקולנוע לב ש"פרידה" היה בסוף השבוע שעבר הסרט הנצפה ביותר בישראל. בכתבה הסופית מרואיין גם אבנר פולק, מנהל בית קולנוע לב בתל אביב, שאומר שאכן אחרי הזכייה באוסקר היתה עלייה ניכרת בכמות הצופים בסרט ושהצלחתו הפתיעה אותם. הנה הכתבה שלהם.

 

 

 

נושאים: בשוטף

תגובה אחת ל - “את התורים הישראליים ל"פרידה" רואים עד סין”

  1. גיל 18 מרץ 2012 ב - 2:08 קישור ישיר

    בסופשבוע 2 ו – 3 שלו התשובה ככל הנראה חיובית……


השאירו תגובה