30 אפריל 2012 | 09:34 ~ 6 תגובות | תגובות פייסבוק

"ההתחלפות". בונוס ב': ערן קולירין מציג עוד סצינה שנמחקה

התחלנו אתמול. הנה חלק ב': עוד סצינה שירדה בעריכה מתוך הסרט "ההתחלפות". הפעם סצינה עלילתית יותר, עם קצת יותר פעילות. בתוך הפוסט תמצאו את ההסבר של במאי הסרט, ערן קולירין, לסצינה ולהסרתה. לי יש תיאוריה אחרת הקשורה לניתוח שלי את שוט הסיום של הסרט, ומשום כך זה מוקדם מדי לשתף אתכם בה. תזכירו לי בשבוע הבא, אחרי שהסרט ייצא.

 


 

 

הנה דבריו של ערן קולירין:

 

המכות

"הסיפור שסבל יותר מכל בעריכה של הסרט הוא הסיפור של עודד והסטודנטית העצובה. אני מצרף כאן את מה שהוא סצנת הסיום ברומן המהדקים והקלסרים הזה. העניין כאן שוב היה ואריאציה על נושא השביל. הרגע שבו עודד הופך ל"אירוע" האקראי על השביל עם התנועה חסרת הפנים שבו. זאת אחת מהסצנות שירדו וחזרו עשרות פעמים בגרסאות שונות של העריכה. חלקים מארץ ישראל השלמה, אללי."

נושאים: בשוטף

6 תגובות ל - “"ההתחלפות". בונוס ב': ערן קולירין מציג עוד סצינה שנמחקה”

  1. איתן 30 אפריל 2012 ב - 10:00 קישור ישיר

    ראיתי את "ההתחלפות" כבר פעמיים, אבל בשתי הפעמים (האחרונה היתה רק לפני חודש) היתה חסרה הסצינה האחרונה שמסתבר שנוספה.

    אבל

    האינסטינקט הראשוני שלי אומר שחבל שהסצינה הזו ירדה. ראשית, מכיוון שהיא מצוינת בפני עצמה. שנית, בגלל שהסיפור של עודד והסטודנטית העצובה לא מגיע למימוש בסרט כמו שהוא, והסצינה הזו היתה מביאה אותו לסגירה יפה.

  2. סטיבי 30 אפריל 2012 ב - 11:24 קישור ישיר

    לדעתי הצנועה כל הסדרה הזו מוקדמת מדי לשיתוף. במיוחד במקרה של סרט כזה עדיף לצפות כשיודעים עליו כמה שפחות, בטח שלא לראות סצנות שירדו (אך עדיין מעידות על עלילות ועל סצנות אחרות, בטח עם הטקסטים המצורפים).

    ===================

    רוה לסטיבי: זנב ארוך, סטיבי, זנב ארוך. וחוץ מזה, אני חושב ההפך: לסרט הזה לדעתי צריך להגיע עם כמה שיותר מידע מוקדם וקריאה כדי להתמודד עם חוויית הצפייה הלא פשוטה שלו, שאם מגיעים מכווננים להלך הרוח יוצא הדופן של הסרט קל יותר להבין לאן הוא חותר ומאיפה הוא בא, ולא לפענח אותו בדיעבד (שהרי ספוילרים אין בסרט הזה).

    • איתן 30 אפריל 2012 ב - 11:44 קישור ישיר

      לא מסכים איתך, סטיבי. דווקא במקרה של סרט כזה, שלא מתחנף לקהל הרחב, שכנראה שמע על "ביקור התזמורת", ואולי גם ראה אותו, סרט כזה משונה ואחר ומוזר (ומקסים, אם נענים לו) מחייב לדעתי הכנה מוקדמת והכשרת הלבבות. אם תשלחי אנשים לסרט כזה כשהם יודעים עליו כמה שפחות, עגבניות יעופו על המסך.

    • עופר ליברגל 30 אפריל 2012 ב - 17:39 קישור ישיר

      גם אני חושב שאולי מוקדם מדי לחשוף את הסצנה הזו, למרות שיש צורך בעובדת הכנה מסוימת של הצופה לסרט. לדעתי, הסצנה הזו היא לא ממש מקרה מייצג של הסגנון של הסרט ולכן היא ממילא לא תעזור. אבל היא כן שופכת אור חדש על הסרט ובעיקר על הסיום שלו ולכן היא יכולה להיות נקודה מעניינת אם וכאשר ייערך דיון על הסרט. ובכל זאת, אני מעדיף אותהב בנפרד מן הסרט ולא כחלק ממנו. יותר מאיר לראות אותה בדיעבד וההיעדרות שלה מן הסרט תרומת לתחושת המיסתורין שלו. אני חושב שגם אםיודעים מאיפה הסרט הזה בא, מפענחים אותו במהלך צפייה ובעיקר בדיעבד. מפענחים אותו מספר רב של פעמים.

      ובעצם, אף עבודת הכנה לא תעזור: יהיו צופים שהיו מקוסמים מן הסרט הזה ואחרים יפנו לא גב, יגיבו בזלזול או יתשעממו. ולדעתי החלוקה לא תהיה דווקא של צופים אשר ידעו למה לצפות או באו אם ידע קולנועי מוקדם רחב יותר.

  3. יובל 30 אפריל 2012 ב - 12:28 קישור ישיר

    למה היא ירדה, היא פשוט סצנה נפלאה ומכמה סיבות. האחת, שהיא מצטרפת לסצינות אחרות שמציגות את עודד ואת שכנו כדמויות מוזרות גם מהבחינה המוסרית, ושקשה להישאר אל מעשיהם אדישים (הסצנה עם אשתו של השכן או אביו). למעשים שלהם יש השלכות, כי כשהם תקועים בלגלות את העולם, או כל מדען שתקוע בלגלות את העולם, הוא יכול גם לפגוע. הסיבה השנייה, היא כפי שהסביר קולירין, המבט של האחראי על עודד, שהופך אותו לאובייקט צפייה מהחלון כמו שעודד עשה פעמים רבות במהלך הסרט, הסובייקט הצופה הופך בעצמו לאובייקט. ושלישית, זו פשוט סצנה אבסורדית מוזרה מצחיקה ונפלאה. למה הורדת אותה, ערן?


השאירו תגובה