17 יוני 2012 | 16:16 ~ 9 תגובות | תגובות פייסבוק

"הדיקטטור" שולט, "העולם מצחיק" משגשג. ועוד תלונות, תחרויות ופרסים

הפוסט עודכן.

 

ביום שישי בצהריים ישבתי מול שני צעירים מאוהבים שחיפשו כרטיסים לסרט בערב. דייט. הם טריים בתל אביב וחיפשו משהו קליל ומגניב. הם רצו לראות את “הדיקטטור”. הם חיפשו כרטיסים בסינמה סיטי בגלילות ובראשל”צ וגילו שכל ההקרנות מלאות. הצעתי להם שילכו לראות את הסרט בקולנוע לב, שם היו שפע מקומות, והקולנוע נמצא במרחק הליכה מהדירה שלהם, ואולם 1 ממש אחלה (הם רצו אולם גדול!) אבל הם סרבו. הם אמרו שמבאס אותם ללכת לדיזנגוף סנטר ביום שישי. בסוף הם מצאו זוג כרטיסים בראשון לציון בהקרנה מוקדמת יותר.

 

בשישי ובשבת הוצג “הדיקטטור” 20 פעם בכל סינמה סיטי. רוב ההקרנות היו מלאות לחלוטין. לשם השוואה: “מחוברים לחיים” הוקרן שמונה פעמים ביום ו”העולם מצחיק” הוקרן עשר פעמים ביום. “פרומתיאוס” הוצג 12 פעמים ביום: שמונה פעמים בתלת מימד, וארבע פעמים בדו מימד. טבלת מכירות הכרטיסים מייצגת את היחס שבין תדירות ההקרנה ובין כמות הכרטיסים שנמכרה: “הדיקטטור” במקום הראשון, “מחוברים לחיים” במקום השני (מדהים, אבל גם כאן רוב ההקרנות היו מלאות לחלוטין, בשבוע ה-13 להצגתו), ו”העולם מצחיק” /במקום השלישי. “גברים בשחור 3″ בתלת מימד במקום הרביעי ו”פרומתיאוס” בתלת מימד במקום החמישי.

 

בגלובוס מקס: “הדיקטטור” במקום הראשון, “מחוברים לחיים” במקום השני, “פרומתיאוס” במקום השלישי, “הלורקס” במקום הרביעי, “העולם מצחיק” במקום החמישי. ביס פלאנט, לעומת זאת, “העולם מצחיק” לא עבד. (שמעתי דיווחים מירושלים שבלב סמדר היה מלא, אז כנראה שגם ברשת לב הסרט עבד, אבל שם אין להם מצעד מכירות באתר אז אי אפשר לדעת. כמו שאי אפשר לדעת איך מתקבל “ממלכת אור הירח” בארץ, חוץ מהעובדה שהוא עבר מהר מאוד לאולמות הקטנים, מה שמעיד על כך שקצב המכירות איטי). מדד אחד – שיש בו בוודאי אינדיקציה למשהו – ש”העולם מצחיק” הצטיין בו בסוף השבוע לצד “הדיקטטור” הוא במכירות ה-VIP. אולמות ה-VIP לשני הסרטים האלה היו מלאים. לא עניין של מה בכך, להצליח למכור כרטיס לסרט ישראלי ב-129 שקל (שקל לדקה במקרה של “העולם מצחיק”).

 

אנחנו מחכים לראות את הנתונים הרשמיים שיגיעו אלינו במשך היום. “הדיקטטור” בוודאי מכר כ-40,000 כרטיסים וחצה בסוף השבוע את ה-100 אלף כרטיסים (ישנה, אגב, מחלוקת לגבי כמות המכירות של “הדיקטטור” בשבוע שעבר: האם זה 55 אלף כרטיסים כמו שנמסר על ידי יחסי הציבור או 42,000 כרטיסים כפי שפורסם ב”בוקס אופיס מוג’ו”. יתכן שבזכות הקרנות טרום בכורה לסרט המספר היה איפשהו בין שני המספרים האלה). ואני סקרן לדעת האם “העולם מצחיק” הצליח להגיע ל-20,000 כרטיסים או שהוא נשאר באיזור ה-12,000 כרטיסים (מספר הכרטיסים שנמכרו ל”אביבה אהובתי” בסוף השבוע הראשון שלו)? אני מעריך 15,000 כרטיסים. נראה אם אצדק כשיתפרסמו המספרים הרשמיים.

 

עדכון: והנה מגיע המספר הרשמי והוא 19,021 כרטיסים שנמכרו בסוף השבוע ל”העולם מצחיק”. מספר יפה מאוד. ומספר שמעיד שזה היה כנראה אחד מסופי השבוע הכי צפופים בבתי הקולנוע עד כה השנה. עונת הקיץ התחילה.

 

אגב, בחודשיים האחרונים ראו את “העולם מצחיק” כ-20,000 צופים בהקרנות מוקדמות – הקרנות של ועדי עובדים ומועדוני טרום בכורה. אני הצצתי לשלוש הקרנות כאלה וראיתי 400 איש בוכים בו בזמן. גברת אחת, העוסקת בבחירת סרטים לאחת המסגרות האלה, אמרה לי שזו היתה הבחירה הכי מבוקשת מצד מנוייה, יותר מ”הארטיסט” ו”הערת שוליים”, שהיו השלאגרים הקודמים בשנה האחרונה במועדוני טרום הבכורה.

 

בכל מקרה, אני מנסה לעדכן כאן רק כמה כרטיסים נמכרו לסרט בקופות, ולא צופים בהקרנות סגורות, אבל כנהוג מתישהו המספרים הטלה יתערבבו זה בזה בלי שנשים לב (ואגב, איך סופרים כרטיס vip? כאחד? כשלושה וחצי? כי אם כאחד הרי שיוצרי הסרט נדפקים בשלב חלוקת הרווחים. הגיע הסמן להתחיל לדווח על נתוני קופות בשקלים ולא בכרטיסים).

 

===================

 

אגב הנ”ל: כשישבתי מול הזוג מתחילת הפוסט ראיתי אותם נאבקים עם טופס מכירת הכרטיסים של האתר של סינמה סיטי. 45 דקות לקח להם להזמין כרטיסים, בכל פעם אירעה תקלה אחרת שחייבה אותם להתחיל מחדש. בשלב כלשהו רציתי להציע תחרות: שאני אצא לכיוון סינמה סיטי בראשל”צ לקנות כרטיסים והם ימשיכו באינטרנט ונראה מי ישיג כרטיסים ראשון.

 

וזה לא הכל: כי במקביל לכך אני ניסיתי לרכוש מנוי מתנה לסינמה סיטי ליום הולדת של בני דודים, וגם כאן המכונה התנכלה לי והעלימה כל זכר למנוי, זאת אחרי שהתקבל האישור שהרכישה בוצעה וכרטיס האשראי חויב. הובטח מייל אישור רכישה, שמעולם לא הגיע. וכך אני, מאז יום שישי, עם כסף שכבר נגבה ממני, אבל בלי המנוי כדי להביא במתנה ובלי שום דרך ליצור קשר פרסונלי עם שירות לקוחות כלשהוץ באתר, מפנים למייל ולפקס בלבד. לא ענו. גם בפייסבוק לא. אתן להם עד סוף היום לפני שהעסקה תבוטל דרך חברת האשראי וקולנוע לב ירוויחו שני לקוחות צעירים.

 

=================

 

חבריי מהמכללה הישראלית לאנימציה פעלתנים מאוד בשבוע האחרון. הם השיקו שם, זו השנה השלישית, תחרות לעיצוב דמויות בהשראת סרטים ואגדות, והפעם, לרגל בכורת “אמיצה”, אתם מתבקשים לשלב דמות של פיקסאר בתוך אגדת עם מוכרת או מומצאת. כל הפרטים נמצאים באתר שלהם. הבונוס: אנדרו גורדון, אחד האנימטורים בפיקסאר שהיה אורח המכללה במאסטר-קלאס לפני שנה, יהיה אחד השופטים בתחרות. אני מניח שכמו בשנה שעברה אם יהיו הברקות בין ההגשות נלנקק אליהן כאן בשלבי הגמר של התחרות. וחוץ מזה: שיבצתי כאן בעבר את סרטוניו המגניבים למדי של עוזי מור, איש האפקטים הדיגיטליים שעם קבוצת There is aCanal, יוצר סרטוני אקשן רבי אפקטים ומושקעים למדי. עכשיו מור גייס לצידו את תלמידי המכללה לאנימציה ליצירת סרט נוסף בסדרת “באטלפילד” שלו. בדף שלהם אפשר לא רק לראות את הסרטון אלא לעקוב גם אחר תהליך העבודה עליו, לפני ואחרי האפקטים הממוחשבים. ולבסוף, יש לנו גם צ’ופר. ההרשמה לקייטנת האנימציה של המכללה נפתחה, ואם אתם רוצים ילדים אנימטורים ואתם קוראי הבלוג הזה תגידו שהגעתם דרך “סינמסקופ”, ותקבלו עשרה אחוזי הנחה. פרוטקציה.

 

=================

 

50 סרטים קצרים עלו לשלב חצי הגמר בתחרות הסרטונים של רידלי סקוט ביו-טיוב, שלושה מתוכם של יוצרים ישראליים. נאה. צפו ובחרו את המועדפים שלכם.

 

================

 

פסטיבל קולנוע דרום ננעל ביום חמישי ושכחנו לעדכן מה היה בסוף. אז ככה: זה הסרט שזכה בתחרות סרטוני הנינג’ה. ובמסגרת הסרטים העצמאיים חולקו שני פרסים (מטעם חבר השופטים בראשות דורון צברי): הפרס הראשון הלך ל”לא בתל אביב” של נוני גפן. הפרס השני הלך – הפתעה! – ל”זוהר הרקיע” של אליהו בנימין, שהוא כנראה לא “העפיפונים של ארמנד” החדש (אורון שמיר די התפעל ממנו). אני מאוכזב מכך שבכלל ניתנו פרסים. בשנה שעברה כל ארבעת הסרטים שנבחרו למסגרת העצמאית זכו למעשה במענק הפצה. השנה הוחלט שרק שניים יקבלו ושניים לא? זה הפך תוך שניה מהמסגרת הכי מפרגנת ועוזרת למסגרת הכי מבאסת, שבה גם סרטים עצמאיים שנעשים בשיניים צריכים להילחם אחד נגד השני כדי לקבל קצת כסף. חבל.

נושאים: בשוטף

9 תגובות ל - “"הדיקטטור" שולט, "העולם מצחיק" משגשג. ועוד תלונות, תחרויות ופרסים”

  1. קרן 17 יוני 2012 ב - 17:09 קישור ישיר

    סתם לידע הכללי (ומנסיון מר), על שירות הלקוחות בסינמה סיטי מופקד בחור אחד, דווקא נחמד, שזה אחד התפקידים הצדדיים שלו. הוא מגיע לקרוא מיילים פעם בכמה ימים. הוא יגיע למייל שלך מתישהו ובטח ישמח לעזור, אם יש לך סבלנות לחכות. לי לא הייתה והוא הגיע אלי עם הרבה כוונות טובות הרבה אחרי שביטלתי.

  2. יבגני 17 יוני 2012 ב - 17:14 קישור ישיר

    מה זו הידיעה החלשה הזו, סרטים זוכים בפסטיבל ואתה כותב פסקה בתוך פוסט על כרטיסים וסינמה סיטי..? האתר הזה מתדרדר

  3. איריסע 17 יוני 2012 ב - 17:57 קישור ישיר

    מה הבעיה עם “לב” בדיזנגוף סנטר ביום שישי? אנשים מוזרים…

    • ערן 17 יוני 2012 ב - 19:41 קישור ישיר

      ללכת לסנטר מבאס אותם, אבל לנסוע לראשון לא?!

  4. לירון 17 יוני 2012 ב - 19:08 קישור ישיר

    דווקא אני הייתי ביום שישי באור הירח בסנטר, ולא היו מקומות באולם ופתחו אחד נוסף, וגם הוא היה מלא. לא יודע כמה מקומות היו באולם, אבל הוא לא היה קטן. אולם 4 נראה לי.

  5. רני 17 יוני 2012 ב - 19:55 קישור ישיר

    אולם 4 בלב הוא אחד האולמות הקטנים שלהם. 119 מקומות, לעומת 462 מקומות באולם 1.

  6. רז-ש 17 יוני 2012 ב - 23:30 קישור ישיר

    האתר של סינמה סיטי עובד זוועה בכרום, לא בדקתי בפיירפוקס, ועובד יחסית טוב באקספלורר. אמור מעכשיו: “אקספלורר הדפדפן הכי טוב להורדת דפדפנים אחרים ולהזמנת כרטיסים בסינמה סיטי”

  7. ענבל 18 יוני 2012 ב - 3:26 קישור ישיר

    אני מקווה שאני לא חושפת פה חוסר התמצאות מביך בעולם ההפצה (או, חמור מזה, בהתפתחויות עגומות בתחום הקיטוב החברתי), אבל מה זה, לעזאזל “אולמות VIP”?

  8. יובל 19 יוני 2012 ב - 19:15 קישור ישיר

    באולמות VIP רואים את אותו סרט רק בעטיפת צלופן נהדרת, ישובים בכורסא עם מזנון חופשי.
    ומי שחושב שניתן לחשב את זה כשניים שלושה או יותר כרטיסים הוזה.
    מבחינת הסרט/מפיץ זה כרטיס אחד וגם הוא לעתים רבות במחיר חלקי (יש שוברים וקופונים זולים יותר ואז מיד מנקים ממחיר הכרטיס וחלילה וחס לא ממחיר המזנון והכורסא) בקיצור יופי של שיטה להרוויח עוד כסף לקומפלקס וממש לא לסרט, וסליחה אם קלקלתי לכל מי שחי באוטופיה אחרת……


השאירו תגובה