התרסקויות
ואחרי שהאסטון מרטין נפלה לאגם, שרוי עכשיו נהג פעלולים במצב אנוש בבית חולים אחרי שסצינת מרדף בין אלפא-רומיאו ומשאית על הסט האיטלקי של "ג'יימס בונד: קוונטום" הסתיימה בהתרסקות המכונית. זו תאונת הרכב השלישית על הסט של הסרט בשבוע האחרון, והחמורה ביותר. ככה נראית האלפא-רומיאו אחרי ההתנגשות (הגופה בצד שמאל היא בובה, הנהג האמיתי ישב לידה ופונה לבית חולים):
=======
זו כבר שנה שמועה אבל עכשיו זה סופי: ג'ימי פאלון יחליף בשנה הבאה את קונן אובריאן ב"לייט נייט", כשקונאן יחליף את ג'יי לנו ב"טונייט שואו". זה ליהוק מבהיל אבל עם פוטנציאל: פאלון היה נורא מצחיק ב"סטרדיי נייט לייב", אבל מאז שהוא עזב את התוכנית הוא עשה רק דברים איומים. אולי הוא זקוק לשולחן ולחליפה כדי להצטיין.
=========
עד לפני דקה הייתי בטוח ש"הנקוק" יהיה אחד הפלופים הגדולים של הקיץ, אבל אז ראיתי את הטריילר בן 2 הדקות שהוצמד שלשום ל"אמריקן איידול" וזה נראה לי עכשיו כמו להיט ענק:
===========
בהקרנה מיוחדת של "בחזרה לעתיד" הבטיח בוב גייל, השותף של רוברט זמקיס לתסריט ולהפקה, שיוניברסל עובדת על הוצאת בלו-ריי לסרט.
מה שמזכיר לי: אני רואה קצת סרטים בערוץ ה-HD של MGM, ומה אני אגיד, זה לא נראה ממש HD. יותר BD (כלומר:better definition) או JOKD (קרי: Just OK Definition), אבל לא ממש ה-HD הצלול, דחוס הפיקסלים. אני לא לגמרי בקיא באופן בו סרטים ישנים עוברים רי-מסטרינג ל-HD, יש מישהו כאן שכן ויכול להסביר? אני יודע שסרטים שהאולפן חפץ ביקרם – או סרטים חדשים, שעוברים את תהליך ההמרה ל-HD כבר כלק מפרוצדורת ההוצאה לדי.וי.די – פשוט נסרקים מחדש מהנגאטיב ברזולוציה גבוהה. אבל הסרטים האחרים, מה איתם? סתם עוברים סוג של דחיסה ושדרוג מתוך הסריקה המקורית? מה שכן, אמש ראיתי את "הנוסע השמיני" ב-HD ביס. אני עדיין חושב שזה הסרט הכי מפחיד בתבל. יש עדיין קטעים שלמים שקשה לי לראות (ואני בדרך כלל מסוגל לראות הכל). וב-HD הוא אשכרה מפחיד כפליים.
===========
איזה כיף: לישי קיצ'לס (שיושב בימים אלה באמסטרדם) יש מדור שבועי חדש ב"וואלה". מהדורת הבכורה מוקדשת ל"Southland Tales" של ריצ'רד קלי. יש לי תחושה שבכל הקשור לריצ'רד קלי, צריך להגיד "חכו חכו". "סאותלנד טיילז" הוא כמו ה"מתנה משמיים" שלו: פריקת כל עול, איבוד שליטה, תאונת דרכים עצומת מידות, אבל שדווקא מבהירה כמה כשרון יש שם. כמו הסרט השני והמבורדק של דובר קוסאשווילי כך גם "סאותלנד טיילז": הוא דווקא גורם לי לצפות ביתר שאת לסרט הבא שלו, בו הוא יאלץ להפגין איפוק, משמעת ואולי גם לקחת קצת ריטלין לריכוז ומיקוד לפני כל יום צילום.
תגידו, עכשיו שלא רק 'גלריה' אלא גם 'גלריה שישי' באתר של הארץ מעביר לאתר של עכבר העיר, זה אומר שבכלל אין יותר המלצות אורי קליין ביום שישי, שצריך לחפור באתר של עכבר העיר בשביל למצוא אותן, או שפשוט אין יותר גלריה שישי אונליין?
תבין, לא כל סרט שאתה בטלוויזיה בתור HD הוא באמת HD. חלקם הם סרטים רגילים (SD) שעושים להם upscaling למסכי HD. זה הכל.
יאיר ליאיר: ואיך עושים את ה-upscaling הזה?
השאלה האמיתית בנוגע ל"לייט נייט" ו"טונייט שואו" היא האם התוכנית של קונאן מחליפה את זאת של ג'יי לנו או שקונאן עצמו מחליף את לנו – כלומר, האם התוכנית של קונאן תמשיך להיראות כמו שהיא היום (כולל בדיחות "isn't that true, cactus chef playing "we didn't start the fire" on a flute?) – או שקונאן יכניס את עצמו למסגרת המשעממת והעייפה של ג'יי לנו.
בכל מקרה, פאלון בטוח יהיה יותר מעניין מלנו הזחוח והמרגיז, כך שאם התוכנית של קונאן תשמור על הרוח האנארכיסטית שיש לה היום, אפשר להיות מרוצים.
סטיבי – צריך לחפור באתר של עכבר העיר, אבל לא יותר מדי עמוק. ההמלצות של קליין הו האייטם הראשון בקטגוריה 'טלוויזיה ותקשורת'.
('הן', כמובן, לא 'הו')
יאיר, האם ראית את האחרון של קוזושווילי שאתה עושה את האנלוגיה?
הם לא עושים upscaling.
בארה"ב יש ערוץ מיוחד בשם HDNET שמשדר קלאסיקות בHD.
יש לי עותק של "אמאדאוס" ו"הגשר על נהר הקוואי" שהוקלטו מערוץ זה.
ההליך הוא זה:כאשר האולפנים עושים רימסטרינג לסרט כדי להוציא אותו לדיוידי,הם לא עושים אותו בSD אלא בHD שא"כ עושים לו downscaling.בעצם אלו אותם עותקים אבל ברזולוציה קצת יותר גבוהה ופחות דחיסה גלויה.
זה גם מה שקורה כאן.
1. אופיר – תודה.
2. אין לי מושג ב-HD וכו', אבל איכות הסרטים ב-MGM הרגיל (גם ב-TCM) בארץ נוראית (בניגוד לארה"ב, אגב, וזה ממקור אמין :-)). אז אם ערוץ ה-HD מספק קצת שיפור, ולא משנה איך קוראים לזה, הרי זה משובח (לא שיש לי HD. או yes).
הרעיון ב UPSCALE דומה מאד להגדלת תמונה – שינוי רזולוציה. יש לא מעט אלגוריתמים כיצד לקחת תמונה ברזולוציה מסוימת ולהגדיל אותה – בפועל התוצאות לרוב מאכזבות.