25 אפריל 2008 | 13:50 ~ 40 תגובות | תגובות פייסבוק

קיץ 2008: מי ישבור קופות, ומי הקופות ישברו אותו?

בגיליון פריוויו הקיץ של “אנטרטיינמנט וויקלי” שיצא שלשום ניסו עורכי העיתון לעשות מה ש”פרמייר” היה עושה פעם ולנבא כמה יכניס כל סרט. טבלת שוברי הקופות של קיץ 2008 שלהם נראית ככה:

1. “אינדיאנה ג’ונס וממלכת גולגולת הבדולח” (355 מיליון)
2. “סיפורי נרניה: הנסיך כספיאן” (310 מיליון)
3. “הנקוק” (280 מיליון)
4. “וול-E (מאתיים שמונים מיליון)
5. “איירון מן” (267 מיליון)
6. “באטמן: האביר האפל” (255 מיליון)
7. “קונג פו פנדה” (244 מיליון)
8. “המומיה 3” (176 מיליון)
9. “הענק הירוק” (147 מיליון)
10. “Tropic Thunder” (מאה ארבעים וששה מיליון)

וראו איזה צירוף מקרים: באותו יום רביעי, שלשום, יצא גיליון “פנאי פלוס” ובו ארבעת עמודי פריוויו הקיץ שלי, בהם אני מנסה לעשות דבר דומה (אחרי שעשיתי את זה כבר, ואף נהניתי לקצור גם את הדיוקים וגם את ההחמצות, בשנה שעברה).
עשרת אלופי הקופות שלי הם אלה:

1. “באטמן: האביר האפל”: 350 מיליון
2. “אינדיאנה ג’ונס וממלכת גולגולת הבדולח”: 270 מיליון
3. “איירון מן”: 200 מיליון
4. “סיפורי נרניה: הנסיך כספיאן”: 190 מיליון
5. “וול-E”: מאה תשעים מיליון
6. “קונג פו פנדה”: 150 מיליון
7. “מאמא מיה!”: 130 מיליון
8. “Tropic Thunder”: מאה עשרים מיליון
9. “ספיד רייסר”: 110 מיליון
10. “הלבוי 2″: 90 מיליון

ההבדל העיקרי הוא שהם מאוד מאמינים ב”הנקוק” ואני חשבתי שהוא יתרסק. אם הייתי רואה את הטריילר שהעליתי הבוקר לפני הכתיבה (אי שם לפני שבוע ויותר), הייתי בהחלט מכניס אותו לרשימה. זה נראה כמו להיט. לא יודע כמה גדול, אבל להיט.
ואני מאמין ב”מאמא מיה!”, שנראה לי שיכול להיות ה”היירספריי” או “השטן לובשת פראדה” של השנה. כמובן שנהניתי לראות שגם הם וגם אני מנבאים ש”Tropic Thunder” של בן סטילר יהיה הקומדיה הגדולה הקיץ.
עכשיו נצטרך לחכות לספטמבר לראות מי קלע יותר.
מה ההימורים שלכם?

את מדור הפריוויו המלא, כולל ההימורים לכשלונות של הקיץ (“סקס והעיר הגדולה”!), הקומדיות של הקיץ (“אננס אקספרס”!) והישראלים של הקיץ (“איים אבודים”!) תמצאו אחרי הקליק:

פורסם ב”פנאי פלוס”, 23.4.2008

בתחילת 2007 ניסיתי לנבא אילו מסרטי הקיץ של השנה שעברה יהיו אלופי הקופות. זה היה ניסיון אידיוטי לנחש מכאן מה יקרה בהוליווד. אבל מה: בסוף הקיץ שעבר התברר שחלק מהתחזיות שלי היו לא רעות בכלל. חלק מהן, לעומת זאת, היו – כאמור – אידיוטיות. ובגלל שלא אני זה שנרתע מהזדמנות נוספת לעשות מעצמו צחוק קבל עם ועדה, ובגלל שפריוויו סרטי קיץ הפך לחלק ממסורת כתובה שאין להפירה, אנסה גם השנה לזרוק מספרים לחלל, ולראות אילו מהתחזיות יידבקו אל המציאות, ואילו מהן יתרסקו. כך או כך, תקבלו לכל הפחות סקירה של כמה מהסרטים ההוליוודיים הכי מדוברים שאמורים לצאת באמריקה (וגם בישראל) בין מאי לספטמבר. הדיסקליימר הרגיל: כל השמות והתאריכים נתונים לשינויים. והדיסקליימר האמנותי: אלה הסרטים הכי מוכרים, הכי מתוקשרים, הכי מפומפמים. אבל הם לא בהכרח הכי טובים. בחודשים האלה יתקיימו גם הפסטיבלים בקאן, ונציה וירושלים, ובהם יחשפו סרטים קטנים יותר, זרים, איכותיים, אלה שינסו – ולעיתים אף יצליחו – לגנוב את ההצגה, התקשורתית, הקופתית והאוסקרית, מידי הסרטים המגה-סופר-מושקעים ויקרים.

זהירות, סכנת פיצוץ קופות
עשרה סרטים שיעשו טונות של כסף

באטמן: האביר האפל
מי: כריסטיאן בייל, גארי אולדמן, מייקל קיין, מורגן פרימן וכמובן הית לדג’ר בסרטו של כריסטופר נולאן.
מה: נולאן מביים סרט המשך ללהיט שלו “באטמן מתחיל”, שחידש את מותג “באטמן”, אחרי הלהיטים של טים ברטון והפלופים של ג’ואל שומאכר.
למה: גם ללא טרגדיית לדג’ר הסרט הזה היה מיועד לגדולות: נולאן, במאי ותסריטאי אדיר (“ממנטו”, “היוקרה”) עשה עבודה מעולה בחידוש מותג הקומיקס עם “באטמן מתחיל”. סרט ההמשך כבר משך תשומת לב בעת צילומי קטעי פעולה עצומי מידות בשיקגו ובאוסטרליה, ובתור הסרט העלילתי הראשון שדקות מתוכו צולמו במצלמות IMAX שיבטיחו איכות נדירה. אבל אז נמצאה גופתו של הית לדג’ר, שנכנס לנעליו של ג’ק ניקולסון ומגלם את הג’וקר הפסיכופטי, והסרט הזה חדר לתודעה של כולם, גם מי שלא מתעניין בסרטי פעולה וקומיקס.
כמה (צפי הכנסה בקופות באמריקה): 350 מיליון דולר
מתי: 18 ביולי באמריקה, 24 ביולי בישראל

אינדיאנה ג’ונס וממלכת גולגולת הבדולח
מי: הריסון פורד, שייה לבף, קייט בלנשט בסרט של סטיבן ספילברג וג’ורג’ לוקאס
מה: הסרט הרביעי בסדרת “אינדיאנה ג’ונס”.
למה: חלפו 19 שנה מאז “אינדיאנה ג’ונס ומסע הצלב האחרון” ושון קונרי, שגילם אז את אביו של הרכיאולוג ההרפתקן, סרב לחזור. למעשה, כל הרעיון סביב סרט המשך נוסף, כמעט 20 שנה מאוחר מדי, נראה מעט חשוד – אם כי כחובב הסדרה וכמעריץ של ספילברג אני אמור להביע אמון בצוות. הבדיחות באינטרנט רצות בלי סוף, על כך שזהו סרט פעולה עם שחקן שחצה את גיל 60. מה השלב הבא: “אינדיאנה ג’ונס וקטטר הזהב”? מצד שני: מי אמר שכוכבים צריכים להיות בני 20-30? והריסון פורד, תסלחו לי, הוא אייקון. אז אני עצמי מתלבט. בסופו של דבר, למרות הספקות, יש להניח שמסעי שיווק אימתניים, כמו גם עוצמת המותג ושמם של היוצרים, יביא לקופות גם את אלה שרצו לראות את “שודדי התיבה האבודה” כשיצא ב-1981 וגם את ילדיהם.
כמה: 270 מיליון דולר
מתי: 22 במאי בכל העולם

איירון מן
מי: רוברט דאוני ג’וניור, ג’ף ברידג’ס בסרט של ג’ון פאברו
מה: עיבוד לסדרת הקומיקס המציגה גיבור-על שלא ממש רוצה להיות גיבור.
למה: הטריילרים המצוינים טימטמו את הרשת. החשיפה לסרט עצומה. הביקוש לגיבור-על חדש בשיאו. כל מה שצריך די שהסרט הזה לא יתרסק ויתפוצץ בהמראה זה שהוא לא יהיה מחורבן. ג’ון פאברו, שחקן קצת אנמי שהפך לבמאי די מפתיע, הצליח להבריק עם להיט אחד (“קטן עליו”), ולפשל עם סרט שני (“זאתורה”), כך שקשה להמר בדוק האם תהיה כאן הבקה או נפילה. אני מנסה להמר לטובתו. בישראל הסרט הזה יהיה הראשון שיוקרן במקרנת ההיי-דפינישן הראשונה בארץ, באולם 1 בקולנוע גלובוס עזריאלי בתל אביב
כמה: 200 מיליון דולר
מתי: שבוע הבא בכל העולם

סיפורי נרניה: הנסיך כספיאן
מי: נו, האלה מהסרט הקודם.
מה: נו, ההמשך לסרט ההוא.
למה: פייר, אין לי מושג. אני לא סבלתי את “נרניה” הראשון מ-2005, אבל ילדי העולם חשבו אחרת: הסרט הכניס 290 מיליון דולר באמריקה והיה הסרט השני הכי קופתי באותה שנה. תהרגו אותי אם אני מבין למה.
כמה: 190 מיליון
מתי: 16 במאי באמריקה, 5 ביוני בישראל

וול-E
מי: אנדרו סטנטון (הבמאי של “למצוא את נמו”) בהפקה החדשה של אולפני פיקסאר (“רטטוי”).
מה: 700 שנה בעתיד, כשכל תושבי כדור הארץ כבר התפנו ממנו, וול-E הוא רובוט ניקיון מיושן שנותר האחרון על הכוכב. יום אחד נוחתת חללית.
למה: במילה אחת “פיקסאר”. האולפן שלא מצליח לפשל. “רטטוי” היה הסרט הקופתי ביותר בישראל ב-2007, וקשה להאמין שהסרט הזה יאכזב בקופות. התעלומה היחידה לגבי הסרט הזה היא: מה הוא בדיוק? הטריילרים שלו לא הכילו דיאלוגים. האם הוא יהיה סרט ללא מילים? אם כן, זה יהיה כמובן הישג אמנותי גדול, אבל האם הקהל הרחב והילדים יתקשרו עם זה?
(עדכון: יש כבר טריילר חדש, ויש בו מילים)
כמה: 190 מיליון
מתי: 27 ביוני באמריקה, 3 ביולי בישראל

קונג פו פנדה
מי: ג’ק בלאק ודסטין הופמן מדבבים את סרט האנימציה החדש של דרימוורקס.
מה: סרט אנימציה על דוב פאנדה שמן ועצלן שעובר אימונים על ידי המאסטר דסטין הופמן במטרה להפכו ללוחם קונג פו מיומן.
למה: נשמע מקסים.
כמה: 150 מיליון
מתי: 6 ביוני באמריקה, 10 ביולי בישראל

מאמא מיה!
מי: מריל סטריפ, קולין פירת, פירס ברוסנן
מה: הגרסה הקולנועית למיוזיקל הבימתי על פי שירי אבבא.
למה: מריל סטריפ שרה אבבא? נשמע כמו גן עדן להומואים, לא? העובדה שעל הסרט חתומה פילידה לויד, במאית הגרסה הבמתית המקורית של המיוזיקל, גם מעודדת וגם מבהילה. אז מה זה יהיה? להיט ענק בסגנון “היירספריי” פוגש את “השטן לובשת פראדה” או פלופ מתוקשר, פולחני וקאמפי בסגנון “מעבר ליקום”? אני, עם משקפיי הוורודות וצעיפי הנוצה הצבעוניים שלי, מצביע אמון.
כמה: 130 מיליון
מתי: 18 ביולי באמריקה, 21 באוגוסט בישראל

Tropic Thunder
מי: בן סטילר, ג’ק בלאק ורוברט דאוני ג’וניור בסרט שסטילר גם ביים.
מה: שלושה שחקנים יוצאים לג’ונגלים לצלם את סרט המלחמה היקר בכל הזמנים.
למה: כאן אני זורק הימור פרוע: בעונה בה צפויים לא מעט קומדיות מסקרנות, ובהן לא פחות מארבעה סרטים חדשים בהפקת ג’אד אפאטו (ראו בוקסה), אני מהמר שזו תהיה הקומדיה הקופתית של העונה. האם אני הוזה? האם יקראו לסרט הזה בעברית “השחקן שהשחיל אותי”? הופעת האורח של טום קרוז, בתור מנהל אולפן שמן וקרח, כבר הוכתרה כהיסטרית על ידי קהל הקרנות מוקדמות.
כמה: 120 מיליון
מתי: 15 באוגוסט באמריקה, אין תאריך בארץ

ספיד רייסר
מי: אמיל הירש, סוזן סרנדון וג’ון גודמן בסרט החדש של האחים וושאובסקי
מה: עיבוד לסדרת אנימה יפנית פולחנית, וחשוב יותר: הסרט הראשון של האחים וושאובסקי מאז טרילוגיית “מטריקס”. עד כה הם הסתתרו מאחורי באי כוחם (למשל ב”ונדטה”) ושמרו על פרופיל נמוך (לארי, אחד האחים, התגרש בתקופה הזאת ועבר ניתוח לשינוי מין).
למה: הטריילר מרהיב. האחים וושאובסקי ביימו סרט לילדים חולי מכוניות שעשוי להיות או קשקוש איום, או אחד הדברים היפים והצבעוניים שנראו על מסך הקולנוע.
כמה: 110 מיליון
מתי: 9 במאי באמריקה, 19 ביוני בישראל

הלבוי 2
מי: רון פרלמן חוזר בסרט של גיירמו דל טורו
מה: סרט המשך לעיבוד הקומיקס על גיבור העל שהוא בעצם שד מהגיהנום.
למה: הסרט הקודם מ-2004 לא היה הצלחה כה גדולה, רק 60 מיליון דולר, ובכל זאת הופק לו סרט המשך. גם כי לסדרה הזאת יש פוטנציאל, גם כי הסרט הקודם הפך לסרט פולחן אבל בעיקר כי גיירמו דל טורו זכה בזמן הזה להכרה כאחד הבמאים המשפיעים והיחודיים של העידן הנוכחי (בקרוב הוא יביים את שני סרטי “ההוביט” בהפקת פיטר ג’קסון). אחרי ההצלחה הגדולה בקופות ובאוסקרים של “המבוך של פאן” החליט דל טורו לחזור ל”הלבוי”, ונראה שהפעם הסרט יהיה מרשים יותר.
כמה: 90 מיליון
מתי: 11 ביולי באמריקה, אין תאריך בישראל

זהירות, סכנת נפילה
האולפנים חוזים להיט, אני צופה חורבן

“סקס והעיר הגדולה”. האמת, חשדתי בסרט הזה מההתחלה. האם יש סיכוי שמעריצי הסדרה הניו יורקית ירוצו בעקבותיה לקולנוע. הרי הם אמורים להיות ציניים וטרנדיים מדי למיסחור שכזה. אבל בינתיים אולפן “ניו ליין” שהפיק את הסרט נבלע על ידי אולפני וורנר, כך שיש סיכוי שגם מבחינה שיווקית הסרט הזה יתרסק. (30 במאי בכל העולם).

“הענק הירוק”. אולפני פראמונט ניסו לייצר להיט על פי סדרת הקומיקס (שהיתה גם סדרת טלוויזיה פופולרית בשנות השבעים) וכבר נכשלו פעם אחת כשליהקו את אנג לי לתפקיד הבמאי. עכשיו הם מנסים שנית, עם במאי הפעולה הצרפתי האנרגטי לואי לטרייה (“המשלח”). אלא שלתפקי הראשי הם ליהקו את אדוארד נורטון, שאוהב להיות מעורב גם בכתיבה וגם בעריכה, ונורטון עכשיו רב עם האולפן על גרסת העריכה הסופית של הסרט. נראה שפרויקט הזה פשוט מקולל. (12 ביוני בכל העולם)

“מבוקש”. סרט פעולה עם אנג’לינה ג’ולי עמוס – כך על פי הטריילר – באפקטים די מגניבים דמויי מטריקס. הבמאי שאחראי על שני שוברי הקופות הגדולים של רוסיה בשנים האחרונות. נשמע סרט כיפי לצפייה, אבל לא משהו שימשוך תשומת לב גדולה מדי בקיץ כה גדוש אפקטים. (26 ביוני בכל העולם)

Righteous Kill
הו, אני חוזה כאן פלופ מפואר ומביך. האיחוד של רוברט דה נירו אל פצ’ינו, לראשונה מאז “היט” (שם חלקו סצינה משותפת אחת), היה אמור להיות אירוע מסקרן ואיכותי. אלא שבידיים של אבי לרנר ודני דימבורט, סנדקי הבי-מוביז האמריקאיים, ובבימויו של ג’ון אבנט (“88 דקות”) זה יהיה – כך נדמה לי – רגע שפל. אני מחבב את סרטי הפשע הקטנים ואגרסיביים של לרנר ודימבורט, אבל בכל פעם שהם מנסים להיות גרנדיוזיים זה נגמר במפח נפש – ע”ע “הדליה השחורה”. (12 בספטמבר באמריקה, יש סיכוי שבישראל עוד קודם).

The Happening
הסרט החדש של מ. נייט שאמאלאן, שהיה עד לא מזמן יצרן הלהיטים הגדול של הוליווד. האמת, הטריילר נראה מעולה, אז אולה המזל הרע של שאמאלאן כבר התפוגג והסרט הזה דווקא יצליח. אבל איכשהו אני חושד. הסרט עשוי להכניס 60-70 מיליון דולר, סכום שיספק את האולפן, אבל שאמאלאן כבר אינו הקטר מנתץ הקופות שהיה בעבר. (13 ביוני באמריקה, אין תאריך בישראל)

הנקוק
עוד גיבור על שעושה את בכורתו הקולנועית: וויל סמית בסרט פעולה מסקרן. סמית לבדו יכול להביא מיליוני צופים לבתי הקולנוע, והוא אחד מאחרוני כוכבי הקולנוע האמינים בקופות. אבל הבמאי, פיטר ברג, הוא מישהו שאותי מצליח לאכזב די בעקביות (דוגמה אחרונה: “הממלכה”). האם סמית יצליח להתגבר על הבמאי ולייצר להיט בזכות שמו בלבד? ייתכן, אבל אני הפעם ספקן. (2 ביולי בכל העולם)

תיקים באפלה 2
הנה תעלומה למאלדר וסקאלי: מה קרה לכל האנשים שפעם ראו אותם בטלוויזיה? (25 ביולי באמריקה, אין תאריך בישראל)

המומיה 3

מאד חיבבתי את שני סרטי “המומיה” הראשונים, אבל הסרט הזה נראה מיותר לחלוטין: בייחוד כשיש מולו אינדיאנה ג’ונס אמיתי, והוא בסך הכל החיקוי החיוור. (1 באוגוסט באמריקה, אין תאריך בארץ).

זהירות, התקפת צחוק
הסרטים שאמורים להיות הכי מצחיקים הקיץ*

“אל תתעסק עם הזוהן”
אדם סנדלר הוא סוכן מוסד ישראלי שפורש מעסקי החיסולים ועובר לניו יורק להיות מעצב שיער. הטריילר, עם הדג נחש בפסקול, היה מצוין. חופי ישראל, כולל שמשיות של גלידה שטראוס, צולמו במקסיקו. עידו מוסרי וימית סול בתפקידי משנה. ג’אד אפאטו הפיק.

“סמארט ואשתו”
סטיב קארל בתור הסוכן השלומיאל ואשתו הקטלנית, בעיבוד קולנועי לסדרת טלוויזיה מבדרת מאוד משנות הששים. פיטר סגל (“סדנה לעצבים”) ביים. (20 ביוני)

“גורו האהבה”
מייק מאיירס בתפקיד גורו שרלטן. כבר מצחיק. (20 ביוני)

“אחים חורגים”
וויל פארל וג’ון סי. ריילי הם גברים בוגרים שהוריהם הגרושים מתחתנים והם נהיים אחים, שהופכים לאויבים. ג’אד אפאטו הפיק. וויל פארל, יש להניח, ינפיק כאן עוד להיט קומי גדול ומשעשע (בחסות אדם מקיי, שביים אותו גם ב”והרי החדשות” וב”לילות טלדגה”) שמין הסתם גם הפעם ייגנז בארץ. (25 ביולי)

“אננס אקספרס”
סת רוגן, שכיכב ב”הדייט שתקע אותי” וכתב את “סופרבד”, מככב בסרט הזה, אותו הוא גם כתב, שאמור להיות קומדיית הסטלנים של השנה. ג’אד אפאטו – כמובן – הפיק. אבל הברקה היא בבימוי: דיוויד גורדון גרין, מהבמאים הנחשבים ביותר בסצינת הקולנוע העצמאי, החליט לפנות הפעם להמונים. (8 באוגוסט)

*) לכל הסרטים האלה עוד אין תאריכי הפצה בארץ. והשמות שלהם בעברית הן פרי עטי, ולא השמות הסופיים.

כוכב הקיץ
רוברט דאוני ג’וניור
אם התחזית הקופתית שלי תתגשם הרי שהכוכב הכי גדול של קיץ 2008 יהיה לא וויל סמית ולא הריסון פורד, אלא רוברט דאוני ג’וניור שיככב בחודשים הקרובים בשלושה סרטים ששואפים לחצות את מאה מיליון הדולר בהכנסות: “איירון מן”, “Tropic Thunder” ו”הענק הירוק”. דרך מרשימה לשחקן שהיה מזוהה בתחילה עם תפקידי אופי מאתגרים, ואז עם מאסרים חוזרים ונשנים על עבירות סמים ושכרות.

סרטים ישראליים:

* “זרים”: סרטם של גיא נתיב וארז תדמור – דרמה רומנטית מרירה וריאליסטית המתרחשת בברלין ובפריז בין ישראלי ופלסטינאית בימי המונדיאל/מלחמת לבנון השנייה – הוקרן בפסטיבל ירושלים ובפסטיבל קאן, ומאז צורף לפסקול שלו שיר נוגה בביצוע גלן הנסרד ומרקטה אירגלובה, הצמד שזכה באוסקר על השיר מתוך “פעם אחת”. (תחילת מאי)

* “חסר מנוחה”: עמוס קולק (הבן של טדי) חוזר לביים בישראל אחרי שנים בהם גר בניו יורק, בסרט בו רן דנקר מגלם את בנו של משה איבגי, לוזר ישראלי שחי בניו יורק ונאלץ להתמודד עם הבן שנטש. (סוף מאי)

* “אדם בן כלב”: פול שריידר (תסריטאי “נהג מונית”) מביים את העיבוד הישראלי-אמריקאי-גרמני לספרו של יורם קניוק, עם ג’ף גולדבלום בתפקיד סשה דמידוב. ועם איילת זורר, חנה לסלאו ועידן אלתרמן. (מתישהו)

* “ואלס עם באשיר”: ארי פולמן (“קלרה הקדושה”) בסרט אישי, קוואזי-תיעודי המבוצע באנימציה. (יוני)

* “איים אבודים”. סרטו הראשון כבמאי של התסריטאי והמחזאי רשף לוי (“אהבה קולומביאנית”). דרמה קומית-טרגית המתרחשת בשנות השמונים ועוסקת בקשר בין אחים במשפחה ישראלית מרובת ילדים וגדושת צרות. (תחילת יולי)

40 תגובות ל - “קיץ 2008: מי ישבור קופות, ומי הקופות ישברו אותו?”

  1. רז-ש 25 אפריל 2008 ב - 14:13 קישור ישיר

    והיום התפרסם הפוסטר הרישמי (והמצוין) של האביר האפל:
    http://www.whysoserious.com/itsallpartoftheplan/poster.htm
    ובשבוע הבא אמור לצאת הטריילר הרישמי. כנראה עם הבכורה של איירון-מן באמריקה אבל עוד קודם באינטרנט.

  2. דרורית 25 אפריל 2008 ב - 14:30 קישור ישיר

    אני משום מה חושבת שמאמא מיה יהיה התרסקות. לא יודעת למה, איכשהו מריל סטריפ נראית לי לא מתאימה לשם לגמרי (למרות שכשראיתי את הטריילר לפני אי אלו חודשים שלחתי מייל מתלהב לחברותי “מצאתי את ההירספריי לקיץ הקרוב!”).
    ומה באמת קורה עם “אדם בן כלב”? כלומר, הוא היה אמור לצאת כבר והוא מתעכב. אה, וגם דרור קרן שם.
    🙂

  3. דרורית 25 אפריל 2008 ב - 14:32 קישור ישיר

    אה, כן, יאיר: מה אתה אומר לגבי baby mama שיוצא עכשיו? התרסקות מוחלטת?

  4. filmaker 25 אפריל 2008 ב - 15:31 קישור ישיר

    התחזית שלי לארה”ב:
    1.אינדיאנה ג’ונס 4- 330 מיליון דולר
    2.וול-אי- 302 מיליון דולר
    3.האביר האפל- 298 מיליון דולר
    4.נרניה:הנסיך כספיאן- 290 מיליון דולר
    5.איירון מן- 240 מיליון דולר
    6.הנקוק- 186 מיליון דולר
    7.אננס אקספרס- 152 מיליון דולר
    8.אל תתעסק עם הזוהאן- 147 מיליון דולר
    9.קונג פו פנדה- 144 מיליון דולר
    10.המומיה 3- 142 מיליון דולר

    התחזית שלי לרווחים בכל העולם:
    1.אינדיאנה ג’ונס 4- 822 מיליון דולר
    2.האביר האפל- 613 מיליון דולר
    3.וול-אי- 608 מיליון דולר
    4.נרניה:הנסיך כספיאן- 585 מיליון דולר
    5.איירון מן- 540 מיליון דולר
    6.הנקוק- 373 מיליון דולר
    7.קונג פו פנדה- 144 מיליון דולר
    8.אל תתעסק עם הזוהאן- 301 מיליון דולר
    9.אננס אקספרס- 297 מיליון דולר
    10.המומיה 3- 281 מיליון דולר

  5. filmaker 25 אפריל 2008 ב - 15:32 קישור ישיר

    מצטער, טעות:
    התחזית שלי לקונג פו פנדה בכל העולם היא 304 מיליון דולר.

  6. ניר 25 אפריל 2008 ב - 16:18 קישור ישיר

    אתה לא לבד בעניין Righteous Kill
    כל מי שהיה בהקרנת המבחן אמר שהסרט גרוע מבחינת משחק מביך,עריכה מכאיבה ובימוי חובבני.
    אין טעם לתת תשומת לב לסרט הזה.

  7. עדן 25 אפריל 2008 ב - 17:33 קישור ישיר

    נראה כאילו מי שהכין את הפוסטר החדש של באטמן ראה יותר מדי פעמים את סרטי “העורב”.

  8. אורון לא מת 25 אפריל 2008 ב - 17:37 קישור ישיר

    עשיתי קצת השלמות פוסטים, ואני חייב להגיד כמה דברים. זהירות, עלול להכיל אקלקטיות:
    1. אני מסתייג מאיירון מן. סופשבוע אחד ענק יהיה לו, אבל זה לא סרט מספיק טוב בשביל להיות המקום הראשון הקיץ. וסליחה שאני לא נכנס לענייני המספרים וגם משוחד מראש (רז-ש עשית לי את הסופש, שהתחיל מבאס מאוד, הרבה יותר שמח עם הקישור ההוא, תודות!)
    2. עם או בלי קשר, שוב צפוי קיץ ענק. אני לא ממש רואה נפילות כואבות כרגע, ואפילו לא מצאתי סרט שאני עומד לשנוא. טוב, חוץ מ”סקס והעיר הגדולה”, כי נקרופיל אני לא.
    3. התמונות מ”ואלס עם באשיר” והכתבה באתר קשת אתגרו את סף הגירוי שלי. זה כל-כך יפה שאני שם עוד לפני שהבנתי על מה הסרט.
    4. מזל טוב לכל מי שהיה לו יומולדת בזמן האחרון…
    5. אני לא מבין אנשים שפוחדים מקטניות, אבל חג שמח לכולם.
    6. חידה לסיום – מה יקרה אם ברווז גומי, שכותב בתגובות על ברווז גומי אחר וגדול יותר, יילך לראות את ברוז’? (ההשתפכות שלי על הסרט בניק-לינק, התשובה לחידה לא)

  9. עדן 25 אפריל 2008 ב - 17:42 קישור ישיר

    אני מהמר שההפתעות הגדולות של הקיץ יהיו The happening ו The house bunny והפלופים הגדולים יהיה ספיד רייסר ו The love guru

  10. רני 25 אפריל 2008 ב - 19:59 קישור ישיר

    אוף טופיק אפרופו “איירון מן”: על פי מודעות הפרסום בעיתוני סוף השבוע הסרט יוקרן בהקרנה דיגיטלית גם בעזריאלי וגם בסינמה סיטי. אני חושב שבכל זאת אעדיף את הפלאנט לצפייה בסרט, וסבור – ממש כמו יאיר – שאם הסרט צולם ב 35ממ זה הפורמט שארצה לראותו אותו בו. את הדיגיטלי אשאיר ל”ספיד רייסר” שגם צולם כך.

  11. רז 25 אפריל 2008 ב - 21:39 קישור ישיר

    ועוד להיט פוטנציאלי בקיץ הנוכחי – ביפן, לפחות. ביולי יוצא שם “פוניו על הצוק שליד הים”, הסרט החדש של הייאו מיאזאקי. אם לשפוט על פי תקדים שלושת סרטיו הקודמים (“הנסיכה מונונוקי”, “המסע המופלא” ו-“הטירה הנעה”), הוא שוב יכבוש את צמרת הסרטים הקופתיים ביותר במדינה. אבל אנשים שראו את הטריילר שמסתובב מזה כשבוע בבתי הקולנוע ביפן (לאינטרנט הוא עוד לא הגיע) טוענים שמיאזאקי לוקח כאן סיכון עם סגנון חזותי שונה מאוד מסרטיו הקודמים, והפעם הסרט נראה כמו ציור-מים שקם לתחייה.
    בכל מקרה, עדכונים בעברית בנושא הסרט, באתר המעריצים הישראלי של מיאזאקי בניק-לינק.

  12. איתן 26 אפריל 2008 ב - 0:10 קישור ישיר

    והזוכה הגדול של טקס פרסי ה”לולה” של האקדמיה הגרמנית : “בקצה גן העדן” של פאתיח אקין, שזכה ב-4 פרסים (מתוך 5 מועמדויות). הסרט זכה בפרס הסרט הטוב ביותר, וכן על בימוי, תסריט ועריכה. בנוסף, יש לציין את פרס השחקנית, שהלך (בצדק) לנינה הוס, על “ילה” המצוין שהוקרן לפני חודש בסינמטק (ההוא עם הסוף המעצבן) ; פרס שחקן המשנה, שהלך לפרדריק לאו על ה”נחשול” (מישהו קנה את הסרט הזה להפצה בארץ ?) ; ואת פרס הצילום, שהלך לקו-פרודוקציה הגרמנית-ישראלית “חיי אהבה”.

  13. רותם 26 אפריל 2008 ב - 2:51 קישור ישיר

    אפשר הסבר להדיוטות למה הפוסטר (והטריילר) הם הרשמיים בניגוד למה שהיה עד עכשיו?
    ולדעתי (וזה היה עוד לפני הטריילר הנוכחי) “הנקוק” יהיה לגיבורי העל מה ש”מכושפת” היה לאגדות דיסני. אם כי “סופר על” גם שיחק על המשבצת של התחכום בניגוד ל”שרק” שהיה יותר: “בוא נרד על החבר’ה בדיסני” ופחות חכם.

  14. Cinephile 26 אפריל 2008 ב - 9:02 קישור ישיר

    ראיון עם אתגר קרת

  15. theWatcher 26 אפריל 2008 ב - 12:24 קישור ישיר

    בניגוד לכולכם, אני צופה הצלחה עצומה לסקס והעיר הגדולה ברחבי העולם. בארה”ב הוא יצליח אך לא בקנה מידה של 200 מיליון אבל אני צופה שהוא יעבור את 70 מיליון. וזה עצום.

  16. אורון 26 אפריל 2008 ב - 13:12 קישור ישיר

    רותם, להלן הסבר להדיוטות, אם אתה מעוניין להכליל את עצמך בקטגוריה הזו:
    כל ארבעת הפוסטרים ששוחררו עד כה (לפי הספירה שלי), היו מסוג טיזר. כל שהיה כתוב עליהם הוא את שם הסרט, ותאריך משוער של קיץ 2008. לעומת זאת, בפוסטר החדש יש כבר את שמות השחקנים ותאריך מדוייק והוא זה שיעטר את קירות בתי הקולנוע.
    כנ”ל לגביי הטריילרים ששוחררו עד כה והיו בעיקר טיזרים, ללא קרדיטים כנהוג או תאריך מדוייק.
    אפשר להתפלפל בסוגיית המושג “רשמי” בעניין הזה, שכן את כולם שיחררו האולפנים והכל מאוד רשמי, אבל באמת שזה מיותר בעיניי ויצריך המצאת שם ל”יותר רשמיים”.

    עדן – נראה לי שחיבתך לטים ברטון מעבירה אותך על דעתך 🙂 מלבד העובדה שכולם יודעים ש”העורב” הוא קצת חיקוי של באטמן, אין שום דמיון בין הפוסטר החדש של “האביר האפל” לבין שום תמונה מהעורב, לא כזו שאני זוכר לפחות.

  17. רותם 26 אפריל 2008 ב - 14:03 קישור ישיר

    במקרה הזה אני הדיוט 🙂
    ואכן אפשר להתפלפל על הסוגייה, אבל אני מעדיף לשמור את זה לנושאים מעניינים יותר.
    ההבדל הובן, יהיה שמו אשר יהיה

  18. יניב אידלשטיין 26 אפריל 2008 ב - 15:39 קישור ישיר

    מישהו עוד חושב שמייק מאיירס מצחיק?! חשבתי שלכל העולם ואחותו המשותקת כבר נשבר ממנו ובענק. אני היחיד?
    אני צופה ש”גורו האהבה” יתרסק בקופות.
    וגם מ”אחים חורגים” אני לא מצפה לכלום. הרעיון הקומי אמנם מבריק, אבל שני הסרטים האחרונים של שני הכוכבים )Semi-Pro ו-Walk Hard) נפלו בקופות, והטריילר לא מציע כלום מעבר לשטיק המוכר שלהם. אני מהמר שגם זה ייכשל, ויגרום להם לעשות חשבון נפש עם הקריירות שלהם.
    ואם כבר אז עד הסוף: אני לא אתפלא אם “ספיד רייסר” יהיה כישלון.

  19. עדן 26 אפריל 2008 ב - 16:35 קישור ישיר

    לאורון – אתה באמת לא זוכר ? הרי הסמל באטמן הבוער בתוך הבניין בפוסטר מזכיר לגמרי את השטיק הקבוע בסרטי העורב כשפתאום נוצר עורב בוער מדלק שנשפך מפיצוץ של אוטו או כשמישהו מתרסק על הארץ ודמו נשפך בצורת עורב. זה היה מרשים בסרט הראשון ועד לשלישי זה כבר נהייה מגוחך.

  20. אורון 27 אפריל 2008 ב - 0:22 קישור ישיר

    עדן, באמת שלא זכרתי… אתה צודק כמובן, אבל באמת שאני לא רואה קשר אמיתי בין המקרים. אפשר לומר גם שסמל באטמן הבוער הוא העתק דווקא מסצינת המגן דוד הבוער מתוך “הפטיש העברי” 🙂
    מה שכן, פתאום הטאגליין התחילה להפריע לי. מה קרה ל”Why So Serious?”

    אוףטופיק מוחלט אבל אני מוכרח לפרוק את זה – ראיתי את עלילות סאות’לנד ואני חושש שהסרט יטריד את מנוחתי בזמן הקרוב. כל-כך הרבה סצינות מעולות, כל-כך הרבה רגעים מחורבנים, כל-כך הרבה כישרון מפוזר והמון שחקנים איומים. מעבר לחיבתי הברורה לסרטי טרום/פוסט/תוך-כדי אפוקליפסה, היה משהו נוסף שדי שבה אותי שקשה לי לשים עליו את האצבע. נכנס אצלי הישר למדף ה”סרט שחייב צפייה שניה, אבל למי יש כוח לאחת כזאת בעתיד הקרוב”.

  21. הברמן 27 אפריל 2008 ב - 11:50 קישור ישיר

    אורון
    נשמע שתארת את במדויק את דוני דארקו…רק בקנה מידה יותר גדול.
    לפחות הבחור (קלי) עקבי.

  22. דיסקו אליקו 27 אפריל 2008 ב - 12:33 קישור ישיר

    סתם שאלה לאנשי הפורום : לא בהקנטה בכלל אבל למה זה מעניין אותכם מספר ההכנסות לכל סרט קיץ שיוצא השנה? אני ממש מחפש תשובה. יש למישהו?

  23. רותם 27 אפריל 2008 ב - 14:24 קישור ישיר

    כי בלי כסף אין סרטים. נקודה.
    אולי זה פחות מעניין הניחוש כמה יעשה, אבל זה גם נחמד לנסות לזהות את המפה ולהבין מי נגד מי.

  24. עדן 27 אפריל 2008 ב - 16:22 קישור ישיר

    הכנסות של סרט גם קובעות כמה סרטים מסוגו ייעשו אח”כ וכמה הקריירות של כל המעורבים בו יתקדמו.

  25. ניר 27 אפריל 2008 ב - 18:02 קישור ישיר

    לעזאזל,הצילומים של בונד החדש הופסקו:
    http://www.telegraph.co.uk/news/main.jhtml?xml=/news/2008/04/25/wfilm225.xml

  26. דרורית 27 אפריל 2008 ב - 18:24 קישור ישיר

    אז זה אומר שעכשיו ג’יימס בונד יהיה הומלס?
    (בניק לינק).

  27. ליאור 27 אפריל 2008 ב - 19:14 קישור ישיר

    תיקון קטן: אני סבור שהאולפן שאחראי למותג “הענק הירוק” הוא יוניברסל ולא פרמאונט.

    ואני בעד שמאלאן. הטריילר נראה מצוין וכולי תקווה ש”נערה במים” היה פלופ חד פעמי.

  28. יניב אידלשטיין 27 אפריל 2008 ב - 19:31 קישור ישיר

    ניר – בכתבה שלינקקת לא כתוב בשום מקום שצילומי הסרט הופסקו.

  29. דרורית 27 אפריל 2008 ב - 20:11 קישור ישיר

    ועכשיו יש גם התרסקות על הסט של
    GI Joe

  30. אורון 28 אפריל 2008 ב - 0:17 קישור ישיר

    ליאור – כשאתה אומר ש”נערה במים” היה פלופ חד פעמי של שיאמאלאן, לאיזו פינה במוח הדחקת את “סיינס” ו”הכפר”? 🙂
    אבל אני איתך, בתקוות כלומר. הטיזר היה מעולה, הטריילר קצת פחות ומארקי מארק שולתת בכל מקרה.

    יניב – נדמה לי שחקירה משטרתית זו סיבה די אוטומטית להפסיק צילומים של סרט. חוץ מזה, הצירוף “הצילומים הופסקו” הופיע גם אצל עין-הדג. כלומר, כמה אנשים יכולים לטעות בהבנת הנקרא?

    (אני עושה ניסוי במטרה להתעופף מתחת לרדאר של הספאם, נראה אם יילך לי)

  31. רותם 28 אפריל 2008 ב - 0:23 קישור ישיר

    “נערה במים” היה פלופ שהמשיך קו ברור ביותר.
    החדש נראה זינוק חזרה לתחילת הקריירה. אבל טריילרים זה דבר אחד והסרט הוא אחר לחלוטין.

  32. ליאור 28 אפריל 2008 ב - 6:16 קישור ישיר

    אורון, צר לי לאכזב אותך, אבל לטעמי “סיינס” הוא סרט מבריק ו”הכפר” רחוק מאוד מהקשקוש שהיה “נערה במים”.

    הסרט החדש בהחלט נראה כמו חזרה למותחנים שהעלו אותו על המפה מלכתחילה. אני לא מבקש טוויסטים, אני רק מבקש סרט טוב. “נערה במים” היה מחפיר (אבל היי, כישלון אבל כישלון מקורי. הבנאדם לפחות מתאמץ).

    כולנו התרגלנו כל כך לרימייקים, עיבודים לקומיקס, עיבודים לסדרות משנות ה-70, עיבודים לזה ועיבודים לזה, סרטי המשך על ימין ועל שמאל… די כבר. מה עם קצת דברים מקוריים?

    עכשיו חזרתי מ”ההריסות”, העיבוד הקולנועי לספר המופתי של סקוט סמית. סרט אימים אכזרי למדי ו-לא ייאמן-הוא לא רימייק!!

    ועדיין, לא הלך לו בקופות. יש להאשים רק את הקהל, מסתבר.

  33. עדן 28 אפריל 2008 ב - 8:05 קישור ישיר

    “נערה במים” היה סרט לא רע בכלל. נכון, לא מבריק או מורכב כמו כמה מסרטיו האחרים של השיימאלאן, אבל עדיין מהנה מאד.

  34. סטיבי 28 אפריל 2008 ב - 9:54 קישור ישיר

    חשבתי שב”פלופ” אנחנו מתכוונים לכסף, לפחות בהקשר לפוסט הזה.

  35. ניר4819 28 אפריל 2008 ב - 11:40 קישור ישיר

    והנה לינק לאתר הרשמי, כולל טריילר, של “ואלקירי”, שיעלה בפברואר 2009 (לפי האתר הרשמי):

    http://valkyrie.unitedartists.com/

    יש לי עניין רב בסרט, ולו רק בגלל הנושא המרתק: כל מה שקשור במלחמת העולם ה-2, השואה, והרייך השלישי וההיסטוריה שלו מרתק אותי, ואני אוטומטית “סאקר” של סרטים בנושא.

  36. איתן 28 אפריל 2008 ב - 11:51 קישור ישיר

    יש טריילר ל”איים אבודים”

    אני מאוד מקווה שהסרט יותר טוב מהטריילר, כי למרות שהוא נראה טוב, אני לא ממש הבנתי על מה הסיפור.

  37. ליאור 28 אפריל 2008 ב - 16:22 קישור ישיר

    סטיבי, אכן, בפוסט המקורי שלי הכוונה ב”פלופ” היתה מההיבט הכספי – נערה במים בקושי דגדג את ה-50 מיליון. למרות שיש קשר ישיר במקרה הזה, לפחות לדעתי, בין טיבו של הסרט וביצועיו בקופות.

    ועדיין, אני מעדיף סרט בינוני של שאמאלאן על עוד רימייק מעייף של “הארט ואשתו”.

  38. אורון 29 אפריל 2008 ב - 16:40 קישור ישיר

    הטריילר החדש של “האביר האפל”*!
    http://www.youtube.com/watch?v=orNG-CvCp6s&feature=related
    *איכות מזעזעת, מצולם במצלמה ביתית בתוך אולם קולנוע. אבל העיקר להיות ראשון 🙂
    צפו מהר לפני שייגמר.

    ולמרות שנעדרתי אתמול, אני מרגיש צורך לסיים את הדיון שהחל פה. אז כפי שאמרתי, אני לא מתייחס לנושאים הכספיים, עם ובלי קשר לפוסט. מההיבט הזה, ברור ש”נערה במים” הוא הפלופ היחיד של שיאמאלאן, אבל מבחינת ציפיות לעומת תוצאות הוא התחיל לאכזב קשות כבר ב”סיינס”.
    ליאור – אני מזכיר שאני בצד שלך. גם לי נמאס מחוסר המקוריות בהוליווד, ועודני מחבב את שיאמאלאן למרות הכל. אבל, וזו הסיבה שהגבתי מלכתחילה – הבחור יודע לייצר ציפיות, אבל כבר שלושה סרטים לא מגשים אותן, לפחות לא את שלי. זו הסיבה שההתלהבות שלי מהחדש שלו מעט מסוייגת.
    אגב, “בלתי שביר” אהוב עליי יותר מ”החוש השישי”, אז הדעות שלך על “סיינס” ו”הכפר” ממש לא מאכזבות אותי 🙂

  39. אמיר 4 יוני 2008 ב - 6:41 קישור ישיר

    אתם מבינים בסרטים כמו שאני מבין בצמחים טורפים. הריגה מוצדקת גרוע? משחק חובבני? אתם יודעים על מי אתם מדברים בכלל?!?!?! אל פאצי’נו ורוברט דה נירו? שני השחקנים הכי גדולים בכל הזמנים??? כל מה שהם יעשו יהיה טוב ובחיים המשחק שלהם לא יהיה גרוע… אבל אני לא מצפה מאנשים שמתלהבים מכל ה”נרניה” וה”איירון מן” הגרועים האילו, להבין בקולנוע אמיתי מהו… מתעניינים לי בקומדיות וסרטי פנטזיה גרועים אחד יותר מהשני..מה שעשו השניים האילו גם מילארד דולר הכנסות ברחבי העולם לא יגיעו לקורסליים לאיכות שהחדירו שני ענשקים אילו בהיסטוריית הקולנוע לדורותיה!

  40. רותם 4 יוני 2008 ב - 8:49 קישור ישיר

    אין כמו להתרפק על העבר כדי להוכיח כמה מישהו הוא לא רלוונטי יותר.


השאירו תגובה