20 יוני 2008 | 20:15 ~ 9 תגובות | תגובות פייסבוק

רוצים לראות את "מפטיר" לפני כולם ובחינם?

דויד דזאנשווילי, הבמאי של "מפטיר", מזמין את קוראי "סינמסקופ" לבוא לראות את סרטו ביום ראשון (22.6) ב-16:00 בסינמטק. זו הקרנת אקדמיה נוספת ודזאנאשווילי מעריך שיהיה שפע של מקום פנוי באולם אותו הוא רוצה למלא בכם. ובמילותיו: "אני מאמין שכל כסא פנוי באולם קולנוע הוא ביזבוז. והייתי שמח למלא אותו בכל אדם שחדוות הקולנוע בנפשו. קולנוע הוא לא פרנסתי, עדיין לא הרווחתי שקל בודד מעיסוק זה. הדבר שאני רוצה יותר מהכל הוא שכמה שיותר אנשים יראו את סרטיי. בשנה האחרונה אני עוקב אחרי הבלוג שלך לא מעט וניכרת אהבת הקולנוע של החברים בו. הייתי רוצה לאפשר לכל חברי הבלוג שלך כניסה חופשית. אני רוצה לשמוע את תגובות הגולשים לסרט שלי אם בבלוג עצמו ואם אליי ישירות".
בראבו.
אז קדימה, ראו עצמכם מוזמנים. איך תעשו את זה? הרימו טלפון למספר 6421424 054 ובקשו לשריין לכם כרטיסים. או שפשוט הגיעו לסינמטק ביום ראשון ב-16:00 ואם יהיה מקום פנוי, היכנסו. תגידו שיאיר מהבלוג שלח אתכם.
ואחרי ההקרנה בואו הנה וספרו איך היה.

9 תגובות ל - “רוצים לראות את "מפטיר" לפני כולם ובחינם?”

  1. raz 20 יוני 2008 ב - 21:53 קישור ישיר

    מוזר, באתר של סינמטק אין שום איזכור להקרנה של הסרט. אתה בטוח שזה בראשון הקרוב?
    בכל מקרה, זו יוזמה מבורכת ודבריו של דזאנשווילי גורמים לי ממש להעריך אותו ואת אהבת הקולנוע שלו. אם אכן האירוע הזה יתקיים, אני בהחלט רואה את עצמי הולך אליו.

    אגב, כרגע סיימתי לראות את חיים אחרונים ביקום שאתה מדבר עליו כל כך הרבה וממש לא התאכזבתי. חוויה מהפנטת עם שילוב של הזייה ומציאות. אני עדיין לא סגור על כל הפרטים של הסרט ולא כל כך בטוח אם הבנתי אותו עד הסוף, אבל מה שאני כן יודע שמדובר בסרט אדיר עם אחד הצילומים היותר יפים שראיתי. סרט עמוק ומהורהר שגורם לצופה לחשוב, ולא רק על משמעות החיים, אלא גם על משמעות המוות. זהו סרט שמשלב אבסורדיה וציניות בצורה מושלמת, ולא משעמם לשנייה למרות הקושי בלהישאר ממוקד ומרוכז לאורך הסרט, בגלל כמובן חילופי הזמן המבלבלים. בימוי איטי וסהרורי ומשחק מהפנט ומפעים של אסאנו. סרט ראשון שאני רואה של רטנארואנג, ומוקלט אצלי ביס עוד גלים נסתרים(בזכותך כמובן) שאני מקווה, שעכשיו, אחרי הציפיות העוד יותר גבוהות שיש לי, אני לא אתכזב. מה שכן, רטנארואנג הוא אחד הבמאים שמאוד מסקרן אותי לראות דברים חדשים שלו.

  2. אלברט 20 יוני 2008 ב - 22:04 קישור ישיר

    נותר לי רק לקרוא בקול גדול לכל מי ששוקל ללכת להקרנה לחזור בו מכך ולבלות את זמנו בחומוסיה או גלידריה הקרובה לסינמטק ולחסוך שעה וחצי מהחיים. סרט מביך, וחמור מכך – כזה שאינו מבין שהוא מביך. להתרחק כמו מאש

  3. נאור 20 יוני 2008 ב - 22:10 קישור ישיר

    נפלא. חבל שהחיילים שבינינו לא יוכלו להגיע.

  4. סטיבי 20 יוני 2008 ב - 22:29 קישור ישיר

    גם לא רבים מציבור הסטודנטים ורוב בעלי העבודה. אבל עדיף על כלום…

  5. אהרון אהרון 21 יוני 2008 ב - 1:41 קישור ישיר

    לאלברט
    בד"כ ברוב הזמן התגובות בבלוג הזה משעשעות אותי ואני מגיב להן בהתאם לרוח השטות שנושבת מהן ואפילו שלא במכוון ויש גם מקרים, בודדים, שבהם מסתננת תגובה שמצליחה לעצבן ולהעיף לי תפיוזים בראש והתגובה שלך היא כזו. בלשונו הידועה של פלאטו שרון, דזנאשווילי עשה סרט ומה אתה עשית בשביל המדינה? מה בדיוק גורם לך ולשכמותך להנטיף ארס על סרט שעוד לא יצא למסך? מישהו שם אותך אחראי על כיסו של צופה פוטנציאלי שעתיד, אולי, לבזבזב כסף (לדעתך) על קניית כרטיס לסרט הזה? האיש עושה מעשה ומזמין אותך לחתונה (הקרנה) מתוך כוונה אמיתית וטובה ואפילו שהוא לא מכיר אותך ואתה יורק על הכלה? לא לימדו אותך בשום מקום שדרך ארץ קדמה לתורה? אתה פשוט אוויל! ואם לא הבנת, אז הנה לך שוב. אתה אוויל!
    ושלאף אחד כאן לא תהיה טעות אני לא דזנאשווילי, אני לא מכיר את הבחור ולא ראיתי עדיין את הסרט שלו אני פשוט לא סובל אלברטים ומציע לכולם לאכול שווראמה במקום לקרוא את השטויות שלו.

  6. דיסקו אליקו 22 יוני 2008 ב - 1:19 קישור ישיר

    למר רווה הנכבד: ]לפני תקופת מה המלצת כאן על סרטו הראשון של נורי בייליגין הטורקי , "אוזק" או uzak או באנגלית המכונה distant.
    בכל מקרה, אתמול נתקלתי ראש בראש בעשרים דק הראשונות שלו ואכן קבל ח"ח. נדיר. הרבה זמן עבר מאז שסרט הצליח לרתק אותי כל כך במיוחד שלא קורה כל כך הרבה.
    בכל שוט {וזה אומר כל סצינה למעשה}, הוא מייצר כתב חידה חדש שמתקשר עם השוטים הקודמים, חושף קצת מידע ומסתיר במקביל. הכל בשוטינג. שפה קולנועית חד פעמית. מחכה לראות את הסוף. תודה בכל אופן. ואולי גם אפשר לפתוח כאן דיון על ההיבטים האלה של הקולנוע. לרדת לרזולוציה הזו יכול להיות צעד נבון, אני משער לעצמי שרוב המשתתפים בפורום הם יוצרים באיזה רמה שהיא. אולי כדאי להתחיל לפתח צד כזה בפורום.
    תודה.

  7. אינגל 22 יוני 2008 ב - 9:17 קישור ישיר

    לאהרון
    למה אתה קופץ על אלברט אני לא מבין.הבנאדם נתן ביקורת כמו עשרות מבקרים אחרים.אז מה אם הסרט חינם,זה אומר שצריך לשבח את הסרט?
    חלק מעיסוק בקולנוע הוא לקבל ביקורת,אפילו אם לא מחמיאה.גם אתה וגם הבמאי של מפטיר צריכים לכבד את זה.
    אגב נורי בילג'ין הוא במאי מרתק,וחבל שלא מכירים אותו מספיק בארץ.צריך לעשות עם זה משהו..

  8. אבנר 26 יולי 2008 ב - 8:55 קישור ישיר

    טוב, אני אומנם לא ראיתי את הסרט ב22/6 אבל הזדמן לי לראות אותו בהקרנת בכורה שלו שהייתה ביום חמישי ב 24/7 ואני רוצה רק לומר לך שזהו אחד הסרטי פשע הישראליים הטובים שראיתי.
    משחקם של השחקנים היה מעולה, הצילום של הסרט
    בקיצור אני ממליץ בחום לכל מי שחושב או מתלבט ללכת לראות את הסרט


השאירו תגובה