22 אוקטובר 2012 | 12:30 ~ 2 תגובות | תגובות פייסבוק

הלב השתגע ונדם (וגם: צרות דיגיטליות)

יאש צ'ופרה, אחד מגדולי במאי הקולנוע הבוליוודי, מת אתמול במומבאי בגיל 79. צ'ופרה היה אחד הבמאים האחרונים (והיחידים) שסרט שלו הופץ מסחרית בישראל. זה היה "הלב משתגע" ("Dil To Pagal Hai") שנעשה ב-1997 והופץ בישראל בשנת 2000, ושיר הנושא שלו הפך ללהיט לא קטן כאן. זמזמו:


 

=================

ואם אנחנו כבר במומבאי, הנה אייטם מעניין מאת דף הפייסבוק של מנהל פסטיבל הקולנוע של מומבאי שמתנצל בפני רוכשי הכרטיסים בפסטיבל על שלל תקלות שהיו להם עם הקרנות דיגיטליות (DCP) והוא מסביר מה בעצם הבעיה עם הפורמט. ומתברר שזו בעיה שעוד לא רבות מדברים עליה אבל היא כנראה נפוצה למדי, לפחות בפסטיבלי קולנוע שם כנראה לא תמיד ישזמן לבדוק כל עותק ועותק מראש. בפסטיבל ניו יורק האחרון – ניו יורק, לא מומבאי – בוטלה הקרנת סרטו החדש של בריאן דה פלמה אחרי שהבמאי כבר היה באולם והקהל ישוב במקומו בגלל תקלה בקוד שפותח את קובץ ה-DCP.

 

 

נושאים: בשוטף

2 תגובות ל - “הלב השתגע ונדם (וגם: צרות דיגיטליות)”

  1. איתן 22 אוקטובר 2012 ב - 12:57 קישור ישיר

    אם תיכנס לאתר האינטרנט של סינמטק ת"א, תיראה בקטן כתוב: "תוקנה התקלה באולם 3". לפני כשבועיים הלכתי לסינמטק לראות את "אוה", סרט מדע בדיוני ספרדי מסקרן (נספח לפסטיבל אייקון). תקלה במקרן ה-DCP הכריחה את המארגנים, לאחר שכבר ישבנו באולם, לבטל את ההקרנה.
    ההקרנה שהיתה משובצת לאחר מכן לא היתה יכולה להתבטל. ברנדון קרוננברג היה בארץ עם סרטו, ולכן ההקרנה הועברה לאולם 4 (והסרט של קרוננברג, "אנטי-ויראלי", אגב, הוא סרט חולני, סוטה, ומאוד מעניין. מזכיר קצת את סרטיו המוקדמים של אביו).

    מאז תוקנה התקלה. הקרנה נוספת של "אוה" משובצת לשבוע הבא. מקווה לתפוס את הסרט הספרדי הזה ללא תקלות הפעם. (יש גם הקרנה נוספת של "אנטי-ויראלי". מומלץ לבעלי קיבה חזקה בלבד).

  2. איתי 22 אוקטובר 2012 ב - 18:30 קישור ישיר

    גם בהקרנה הדיגיטלית של מרגרט בסינמטק היו כמה רגעים שבהם התנועה היתה במהירות איטית או מקוטעת, וזה לא פעם ראשונה.


השאירו תגובה