11 נובמבר 2012 | 23:33 ~ 3 תגובות | תגובות פייסבוק

נגמרו החגיגות

"הבן של אלוהים". צילום: בנג'י כהן

פסטיבל סלוניקי ננעל אתמול ו"חיותה וברל" של עמיר מנור יצא ממנו עם ארבעה פרסים: פרס התסריט, ציון לשבח מטעם חבר השופטים על חדשנות ומקוריות, פרס חביב הקהל ופרס על ערכים אנושיים. הסרט המקסיקני-אמריקאי "אנחנו והם", שהופק על ידי הישראלי אורי דב גראץ', זכה בפרס הבימוי. הנה רשימת הפרסים המלאה.

אחד הנציגים הישראליים הקבועים בפסטיבל סלוניקי הוא מבקר הקולנוע של "מעריב" מאיר שניצר. ב-1.11, עם תחילת הפסטיבל, הוא כתב פריוויו למה צפוי שם, אבל תוך כדי הפסטיבל התחולל ליל הסכינים הארוכים של העיתון בו פוטרו כל עובדיו אחרי רכישת שלמה בן-צבי את העיתון, וחלק מהעובדים שולבו מחדש בעבודה. שניצר ראה את כל זה קורה מסלוניקי, כולל העדכון שמכתב הפיטורין שלו מחכה לו במערכת הנטושה. כך שאת סיכום פסטיבל סלוניקי מן הסתם לעולם לא נקרא שם. גם שמוליק דובדבני היה שם איתו בסלונקי, והוא כבר תייק את דיווחו מסיכום הפסטיבל. שניצר ממשיך לחופשה פרטית ביוון מהפסטיבל ויחזור לישראל רק בהמשך השבוע, כך שבינתיים לא ברור האם "מעריב" יתקיים עכשיו ללא מבקר קולנוע.

ועוד אפרופו סלוניקי: לפני חודש דיווחנו כאן על כך שארז תדמור וגיא נתיב התחילו בסלוניקי את צילומי סרטם החדש, "הבן של אלוהים". היום הצילומים, שבינתיים עברו לישראל, הגיעו לסיומם. הצילום בראש הפוסט לקוח מדף הפייסבוק של צלם הסרט, בנג'י כהן. אריאן לאבד, השחקנית היוונית ששיחקה ב"אטנברג" וב"הרי האלפים", בילתה בשבועיים האחרונים בישראל לצורך תפקידה בסרט.

==================

אמש ביליתי קצת בפסטיבל הבינלאומי לסרטי נשים. דגמתי מתוך המחווה למרגרטה פון-טרוטה את "חנה ארדנט" שלה, שצולם בחלקו בישראל (עם שיחזור של משפט אייכמן בירושלים). סרט שאני יכול להגיד עליו שהוא מעניין, אבל שהוא מצטרף לבעייתיות שיש לי מאז ומתמיד עם פון-טרוטה וסגנונה הכבד (הוא מיועד להפצה בארץ בשנה הבאה, והוא ראוי לצפייה ולדיון – לאו דווקא בגלל הסרט אלא בעיקר בזכות הדמות). דגמתי קצת מהמחווה ללוקרסיה מרטל עם "אשה ללא ראש" שלה, אבל לא ממש התחברתי. כנ"ל עם "על קרש הקפיצה", סרט צרפתי-מרוקאי שהחמצתי בפסטיבל חיפה ושמעצי עליו דברים חיוביים והשלמתי כעת, אבל לא התלהבתי. נו.

הפרסים שחולקו בפסטיבל עם נעילתו הלכו לרוני ששון אנג'ל, על סרטה הקצר "לאן את נוסעת" (שכבר זכה בחיפה לפני שנה) וללאה רחל ג'ונס על סרטה התיעודי "ג'יפסי דייווי". אורית פוקס זכתה בפרס היוצרת המבטיחה על סרטה הקצר "קרב עיניים". בתחרות הבינלאומית לסרטים באורך מלא, שהושקה השנה, זכתה דנה גולדברג בציון לשבח על סרטה "אליס", ופרס הסרט הטוב הלך ל"חיים פשוטים" של אן הוי.

=========================

בשבוע שעבר כתבתי על תחרות הקליפים "קליפיטשן", ועל ההתלהבות שלי משלושה קליפים שראיתי בשת"פ שערכו מפיקי התחרות עם וויינט לבחירת חביב הקהל. ובינתיים התפרסמו תוצאות זוכי חבר השופטים ובחירת הקהל, ונראה שלא היה לבד בהתלהבויות שלי. בפרס הבימוי זכה גל מוג'ה על הקליפ שביים לכהן ומושון, "חלומות רעים". בפרס העריכה זכה שושו ערן שפניר על הקליפ "TIme" של איזבו.  בפרס חביב הקהל וגם בפרס הצילום זכה הקליפ "Different Pulses" שביים וניה הימן לאסף אבידן.

========================

ימים קשים ועצובים עוברים על בתי הספר לקולנוע בארץ. אסונות אחרי אסונות. שני סטודנטים מסם שפיגל התאבדו בהפרש של יומיים זה מזה רגע לפני פתיחת הלימודים בסוף השבוע שעבר. תלמידה מ"מעלה" נהרגה בתאונת דרכים בסוף השבוע האחרון. וראש החוג לקולנוע באוניברסיטת תל אביב, ראובן הקר, מחלים מהתאונה שהוא עבר לפני כמה שבועות. נהיה קשה וכבד ללכת ללמד קולנוע בסמסטר הנוכחי. שמרו על עצמכם.

 

 

נושאים: בשוטף

3 תגובות ל - “נגמרו החגיגות”

  1. אלון 12 נובמבר 2012 ב - 0:57 קישור ישיר

    שני תלמידים התאבדו? מה? איפה? זה דבר נורא. הכי נורא. לא ראיתי על זה כתוב בשום מקום…

    • אור 12 נובמבר 2012 ב - 17:21 קישור ישיר

      אולי בגלל שזה לא עניינו של אף אחד.

  2. Spartak 12 נובמבר 2012 ב - 9:59 קישור ישיר

    אפרופו זכיות של סרטים ישראלים בפסטיבלים… למה לא כתבת אף מילה (דרך אגב לא רק אתה, לא ראיתי שום דבר בתקשורת הישראלית) על זכייה של "למלא את החלל" בפסטיבל סאו-פאולו.


השאירו תגובה