28 אוגוסט 2008 | 14:30 ~ 11 תגובות | תגובות פייסבוק

בואי לאילת

הפוסט מוקדש, מן הסתם, לירון לונדון, נורית הירש וליאור ייני ("בשיער פרוע/שפרע הרוח/אני סרוח לי כמו לטאה/כמו דולפין אשר נפלט/מעמקי מפרץ אילת").


=======


הרהורים ודיווחים מחמש שעות נסיעה הלוך, חמש שעות נסיעה חזור וחמישה ימים ביניהן, באילת.


======


אני מחבב את קולדפליי כלהקת רדיו עם להיטים חמודים מאוד שלא עושים חשק להעביר תחנה, אבל אף פעם לא ממש התאהבתי בהם. עד עכשיו. "Viva la Vida", האלבום החדש שלהם, אותו טחנתי בנסיעות הלוך ושוב, הוא חתיכת עונג. אני מודה: אני משוחד. קולדפליי החליטו להתבגר, להפגין רצון להשפר כמנים וכמוזיקאים והביאו את בריאן אינו שיפיק להם את הדיסק. ואני הרי שפוט של כל מה שבריאן אינו עושה. אני חושב שהאיש גאון. ו(כמעט)לא התאכזבתי. את ההפקות של בריאן אינו צריך לשמוע בווליום גבוה. האופן שבו הוא פורס את הצלילים על פני הספקטרום הנשמע, וההפתעות הקטנות שהוא מחביא עמוק מתחת למלודיות הופכות כל תקליט שהוא מעורב בו למסע מופלא של התעמקות וצלילה לתוך ההאזנה. המון דברים קורים שם בפנים.


==========



לפני שבועיים קראתי שיורם גלובוס מישכן את האיימקס באילת כדי לממן תשלום של אגרות חוב שהוא הנפיק. כדי לעזור לו לשלם את המשכנתא הלכנו שני מבוגרים ושתי ילדות לראות סרט באיימקס. מחיר כרטיס למבוגר: 79 שקל. לסרט הנמשך 40 דקות. בדיוק אותו מחיר הנגבה בכניסה למצפה התת ימי באילת, בו שורפים בכיף שלוש-ארבע שעות. גם שיט בן שעתיים בספינה עם קרקעית שקופה לצפייה באלמוגים עולה 79 שקל. אז למה שמישהו ירצה להשקיע בחופשתו סכום כזה על 40 דקות בלבד, לא משנה מה גודל המסך.


מה שכן: ראינו את "תחנת חלל", סרט איימקס תלת מימדי תיעודי מ-2002 שהוא סרט האיימקס השני הכי קופתי בכל הזמנים (ולמעשה הסרט הכי קופתי של חברת איימקס עצמה). במקור הקריין הוא טום קרוז (הקריין בגרסה העברית היה לא מזוהה), ומדובר בסרט תיעודי נורא מרשים בו האסטרונאוטים עצמם, מתוכנית החלל הבינלאומית, צילמו את עצמם באימונים, בשיגורים ובשגרת החיים בתחנת החלל עצמה, במצב של אפס כבידה. די מדהים.


==========


היה נחמד לראות דווקא באילת את שחר צוברי זוכה במדליית ארד באולימפיאדה. אלא שבאותו יום, אחרי שבשעות הבוקר המוקדמות הוא זכה במדליה, לא היה אפילו זכר לרוח בחוף הדרומי באילת כך שאם ציפיתי לראות מאות גולשי רוח רצים לים לחגוג ולפנטז שהם השחר צוברי הבא גיליתי מול ים שטוח וריק.


===========


ומי שנוסע לאילת, שיעצור להתרעננות בפונדק של נאות סמדר הנמצא בצומת שיזפון ומגיש משקאות וארוחות קלות ממוצרים אורגניים שהישוב הזה מגדל בעצמו.


==========

עד כאן פינת הטיולים של "סינמסקופ".

11 תגובות ל - “בואי לאילת”

  1. דרורית 28 אוגוסט 2008 ב - 15:12 קישור ישיר

    העונג האמיתי השנה להיות באילת מבחינתנו היה לא להוציא את האף מהמלון (בריכה, מזגן ועוד הופעונת בתוך המלון עשו את העבודה יופי).
    ואנחנו חרשנו על הדיסק של "החלונות הגבוהים" הלוך ושוב.
    גם אותי מאוד הצחיקו התיאורים ביום הזכייה של צוברי "אילת לבשה חג" וכאלה. בעיני היא נראתה כמו תמיד בסוף אוגוסט.
    🙂

  2. יצחק 28 אוגוסט 2008 ב - 15:18 קישור ישיר

    יאיר, האם אתה ממליץ לצפות בסרטי IMAX בדי.וי.די. במקום לשלם מחיר מנופח לכרטיס?

  3. רני 28 אוגוסט 2008 ב - 15:26 קישור ישיר

    לא ידעתי שהאיימקס האילתי שייך לגלובוס. חשבתי שהוא פרוייקט עצמאי של מישהו. ואם הוא שייך לגלובוס, מדוע לא מקרינים שם גם "האביר האפל" ושאר סרטים באורך מלא שמסך האיימקס עושה להם רק טוב?

  4. יובל 28 אוגוסט 2008 ב - 16:48 קישור ישיר

    "קולדפליי החליטו להתבגר, להפגין רצון להש(ת)פר כ(א)מנים וכמוזיקאים והביאו את בריאן אינו שיפיק להם את הדיסק"? לא לא לא לא לא. אני מצטער, אין לך מושג על מה אתה מדבר. שמעת בכלל אלבום של קולדפליי מההתחלה ועד הסוף עד עכשיו? אם אתה רוצה תכתוב את השם בריאן אינו על האלבומים הקודמים שלהם כדי להתייחס אליהם ברצינות. הייתי רוצה להאמין שלסרטים אתה מתייחס יותר ברצינות. האנלוגיה הקולנועית היא אם היית כותב "האחים כהן החליטו להיות רציניים, להפגין רצון להשתפר כאמנים והחליטו לעבוד עם בראד פיט".

  5. Eran 28 אוגוסט 2008 ב - 18:14 קישור ישיר

    ידיעה מרעישה של איתי בולבול הקבולבול שטרן הסקופיסט המדופלם: קונג פו פנדה כבר מכר 300 אלף כרטיסים! סליחה, 300 אלף שקל! כרטיסים? שקלים? אולי דולרים? עותקים ב-DVD? יש למישהו במקרה את הטלפון של יאיר?

    http://www.nrg.co.il/online/5/ART1/779/726.html

  6. Eran 28 אוגוסט 2008 ב - 19:33 קישור ישיר

    בולבול הקבולבול מכה שנית באותו היום!
    אמנם שטרן לא חתום על הקשקוש הנוכחי אבל מי עוד יכול לקרוא לחברת "האחים וורנר" בשם "וורנר ברוס" ולתרגם את Comedy Of Terror ל"קומדיה של טרוריסטים" במקום "קומדית אימה"?

    http://www.nrg.co.il/online/5/ART1/779/958.html

  7. סקרן 28 אוגוסט 2008 ב - 23:03 קישור ישיר

    חוויותיו של וודי אלן מספרד כפי שהתפרסמו בניו יורק טיימס

  8. יניב אידלשטיין 29 אוגוסט 2008 ב - 2:31 קישור ישיר

    סקופ – מועדון סינמסקופ של סינמטק הרצליה ייפתח ביום שישי ה-26 בספטמבר בהקרנה חינמית של גראונדהוג דיי, "לקום אתמול בבוקר".

  9. איתן 29 אוגוסט 2008 ב - 8:40 קישור ישיר

    מצטער, אבל נפלה כאן טעות. סינמטק הרצליה נמצא בתקופת הרצה. בתוכנית ספטמבר יש מספר סרטים שילוו בהרצאות. כמו כן, יוקרנו גם כמה סרטים קצרים לפני ההקרנות הרגילות. כל התוספות האלו (סרטים קצרים/הרצאות/הקדמה ל"לקום אתמול בבוקר" מפי יאיר רוה במסגרת מועדון "סינמסקופ") הם חינמיות לרגל תקופת ההרצה. כרטיס לסרט עצמו עולה 25 שקלים (שגם הוא מחיר מוזל לרגל תקופת ההרצה).

    רוה לאיתן וליניב: על מועדון סינמסקופ – בו קוראי הבלוג יוכלו להיפגש זה עם זה פנים אל פנים ולראות סרט מוצלח יחד בעותק 35 מ"מ – הייתם אמורים לקרוא כאן בעוד כמה ימים. *לפני* שהתוכנייה היתה אמורה להתפרסם. התזמונים השתבשו. ניחא. בכל מקרה: ההקרנה הקרובה תהיה בחינם. מתנת סינמטק הרצליה לבלוג.

  10. דרורית 29 אוגוסט 2008 ב - 10:36 קישור ישיר

    חינם או לא חינם, השאלה אם ההקרנה תהיה מוקדם בבוקר?
    בכל זאת, יום לפני זה ההופעה של פול.
    🙂

  11. איתן 29 אוגוסט 2008 ב - 10:49 קישור ישיר

    דרורית – הסרט ב-16:00.


השאירו תגובה