16 ינואר 2006 | 09:55 ~ 9 תגובות | תגובות פייסבוק

הלילה: גלובוס הזהב

אם תדפדפו טיפה אחורנית, בפוסטים שהעליתי בשבוע שעבר כשהאתר היה עוד בהרצה, תמצאו את האייטם המצמצם את המירוץ לאוסקרים לשני מתמודדים עיקריים: אנג לי נגד ג’ורג’ קלוני. הלילה, בטקס גלובוס הזהב, נראה האם מישהו מהם ייפתח הובלה, או שהם יישארו בתיקו (למשל: פרס הסרט לאנג לי, פרס הבימוי לקלוני).

טום אוניל, חזאי האוסקרים ב”גולד-דרבי”, מזכיר שאנג לי כבר היה בסרט הזה ב-1995. אז “על תבונה ורגישות” שלו זכה בפרס הסרט, אבל מל גיבסון (כמו קלוני, שחקן שזה היה סרטו השני כבמאי) זכה בפרס הבמאי. באוסקרים סרטו “לב אמיץ” כבר סחף את כל הפרסים והותיר את סרטו של לי רק עם פרס התסריט המעובד.

בקיצור, למרות שרוב הקהל באמריקה (וגם בישראל) בכלל עוד לא ראה את “לילה טוב ובהצלחה” של קלוני, חזאיי האוסקרים יתבוננו הלילה מקרוב לראות האם נצחונו של “הר ברוקבק” של לי יהיה עניין ודאי וסגור באוסקרים (כמו שנראה עכשיו) או שעדיין יש אפשרויות למהפכים.

הנה נבואותיו של אוניל לגלובוסים הלילה:

סרט (דרמה): “הר ברוקבק”.

סרט (קומדיה/מוזיקלי): “גאווה ודעה קדומה” (אוניל מציין ש”הולך בדרכי” הוא הפייבוריט לזכייה, והוא המועמד שאני מהמר עליו, אבל שהוא צופה כאן הפתעה. ואני שואל: “גאווה ודעה קדומה” זו קומדיה?!)

במאי: ג’ורג’ קלוני, “לילה טוב ובהצלחה”

שחקן (דרמה): פיליפ סימור הופמן, “טרומן קפוטה”

שחקנית (דרמה): פליסיטי הפמן, “טראנס-אמריקה”.

שחקן (קומדיה/מוזיקלי): חואקין פיניקס, “הולך בדרכי”

שחקנית (קומדיה/מוזיקלי): ריס וויתרספון, “הולך בדרכי”

שחקן משנה: ג’ורג’ קלוני, “סוריאנה” (משהו כאן נשמע לי מופרך. הייתי מהמר שקלוני אכן יזכה בפרס המשחק, אבל שיפסיד לאנג לי בפרס בימוי).

שחקנית משנה: שירלי מקליין, “בנעליה” (ההימור שלי: סקרלט ג’והנסון, “נקודת מפגש”. הגלובוסים אוהבים לתת לנערות פלא צעירות, ע”ע שלושת הגלובוסים של אנג’לינה ג’ולי, עד האוסקר שלה).

תסריט: “הר ברוקבק” (הימור שלי: “התרסקות” או “לילה טוב ובהצלחה”. זה יהיה ככה: אם “התרסקות” זוכה בתסריט, קלוני יזכה בבימוי. אם קלוני יזכה בתסריט, אנג לי יזכה בבימוי. אם “ברוקבק” יזכה בתסריט, אין לי מושג מה יקרה).

פסקול: “הר ברוקבק” (זו נראית לי הקטגוריה הכי קלה להימור. הניצחון של הסרט בקטגורייה הזאת גם באוסקר נראה בטוח).

סרט זר: צוצי (דרום אפריקה). (לא ראיתי. אני בעד “גן עדן עכשיו”, למרות שסיכוייו קלושים. והאם קשישי הגלובוס לא אמורים להתלהב מ”חג שמח” הצרפתי? אין לי מושג כאן).

מצד שני, אוניל הוא חזאי אוסקרים וגלובוסים מנוסה ומקצוען ממני.

אגב, צפו הלילה בגלובוסים כשמסך המחשב מולכם. עידכונים ופרשנויות יעודכנו כאן בזמן אמת.

 

נושאים: אוסקר 2005

9 תגובות ל - “הלילה: גלובוס הזהב”

  1. אגתה 16 ינואר 2006 ב - 10:20 קישור ישיר

    מה רואים בתמונה שבראש הבלוג?

    ואני אשתדל להתעורר.

  2. יאיר רוה 16 ינואר 2006 ב - 13:14 קישור ישיר

    לטוקבקיסטים שאני מכיר בופו אישי יש אפשרות להזמין השכמה. ולגבי התמונה: כנסי לדף “אודות” לפרטים נוספים. ותעשי ריפרוש של העמוד. התמונה מתחלפת.

  3. אהוד 16 ינואר 2006 ב - 14:22 קישור ישיר

    מתי ובאיזה ערוץ?

  4. יאיר רוה 16 ינואר 2006 ב - 14:31 קישור ישיר

    משלוש לפנות בוקר כאן באתר שלי. שאני אעשה פרסומת לערוץ 10? … אממממ…. ל… נו…

  5. הפינגווין 16 ינואר 2006 ב - 15:14 קישור ישיר

    השאלה האמיתית היא האם עוד ניתן להסתמך על גלובוס הזהב כמנבא אוסקר. יש פער של חודש וחצי בין הטקסים וכפי שהוכח בשנה שעברה, מדובר בפער משמעותי. כמו כן, בעוד סביר להניח שתהיה התפלגות מגוונת בין הזוכים בגלובוס הזהב, עושה רושם שהר ברוקבק יסחף את רוב הקטגוריות ה”גדולות” באוסקר (סרט, בימוי, תסריט מעובד, שחקן ואולי גם שחקן משנה). לאוסקר יש את אפקט “המילה האחרונה” שאין לגלובוס הזהב ולכן הזכיות בו נוטות להיות יותר בומבסטיות וחד משמעיות, או לפחות דרמתיות.
    הניחוש שלי להערב הוא שהולך בדרכי יקח את הפרסים לסרט הקומי/מוזיקלי ופרס השחקן (חואקין פניקס), אבל פרס השחקנית ילך לקירה נייטלי, לא לריס ווית’רספון. כפי שציינת, הם אוהבים נערות פלא. מה שבאמת מעניין אותי כעת הוא הקרב הצמוד לקראת האוסקר בין ווית’רספון והאפמן.
    זה נכון שטום אוניל נחשב לחזאי פרסים מוצלח יחסית, אבל כולם יכולים לטעות. לא סתם אף אחד לא ניחש שהר ברוקבק יהיה פייבוריט בכמעט כל טקס פרסים אפשרי השנה, זה פשוט לא הסרט שמצפים ממנו לעשות זאת. קריס טייפלי, למשל, טעה שוב ושוב בניסיונותיו לסמן סרט גדול כמועמד מוביל. הוא התחיל עם סינדרלה מן וממלכת גן עדן, נטפל לקינג קונג ועבר למינכן, העולם החדש וזכרונותיה של גיישה. בסופו של דבר, אף אחד מהם לא מצליח לערער את שלטונו של ברוקבק, בניגוד ללילה טוב ובהצלחה וקאפוטה שעוד מצליחים לגנוב את אור הזרקורים מדי פעם. אני מודה שגם אני חטאתי בחיפוש אחר המועמד הנוסחתי בתחזיותי וכך סימנתי במהלך השנה את ג’ארהד וגברת הנדרסון מציגה כפייבוריטים אפשריים (אף פעם לא סמכתי על גיישה). אני אכן מודה בטעות ומוריד בפני האקדמיות השונות את הכובע על כך שלא התפתו לחפש את המועמדים הצפויים והלכו לפי תחושת הלב.
    יהיה מעניין הערב, אבל נראה לי שגלובוס הזהב איבד המון מהשפעתו על הבאזז הטרום-אוסקרי.

  6. אמיליה וורן 16 ינואר 2006 ב - 18:54 קישור ישיר

    הופה, נאפוטיזם 🙂

    וכן, עקרונית אני זכאית להשכמה, אבל עוד לא החלטתי אם אני רוצה אחת.

    (וזהו, נדמה לי שהתאפסתי על ניק, למרות שאני עוד לא מרוצה במאה אחוז)

  7. יאיר רוה 16 ינואר 2006 ב - 19:34 קישור ישיר

    אגתה היה בסדר מבחינתי. אבל זה הניק שלך.

  8. חן חן 16 ינואר 2006 ב - 21:32 קישור ישיר

    קטגקטגוריית הסרט הזר היא באמת הכי לא חשובה. מישהו זוכר שהחיים בוורוד ואוסמה ניצחו? ועוד משהו – לא נראה הגיוני שגם פיניקס וגם וויתרספון ינצחו. מצד שני, אז מי בדיוק ייקח את הפרס? לדפ מגיע סוף סוף משהו, אבל הוא שיחק גרוע, ברוסנן אולי שיחק טוב, אבל בסרט לא מוכר, גם מרפי וליין נשמעים לי אזוטרים מדי. אולי ג’ף דניאלס? בכל מקרה, פיניקיס שיחק טוב יותר מוויתרספון


השאירו תגובה