שוברי קופות בארץ: "מאמא מיה!" שבוע שלישי בראש
1. "מאמא מיה!": 8,266 כרטיסים. 31 עותקים. שבוע שישי. 174,340 כרטיסים סך הכל.
2. "האביר האפל": 7,187 כרטיסים. 29 עותקים. שבוע שביעי. 253,837 כרטיסים סך הכל.
3. "איים אבודים": 6,746 כרטיסים. 27 עותקים. שבוע עשירי. 260,000 כרטיסים סך הכל.
4. "שחק אותה סמארט": 5,747 כרטיסים. 28 עותקים. שבוע רביעי. 79,553 כרטיסים סך הכל.
5. "השוד המלוטש": 2,700 כרטיסים. 11 עותקים. שבוע רביעי. 13,639 כרטיסים סך הכל.
6. "המומיה 3 ": 2,402 כרטיסים. 28 עותקים. שבוע חמישי. 77,040 סך הכל.
7. "רצח מוצדק": 2,186 כרטיסים. עותק אחד. טרום בכורה.
8. "מסע אל בטן האדמה": 2,165 כרטיסים. 40 עותקים. שבוע שביעי. 92,895 סך הכל.
9. "וול-אי": 1,894 כרטיסים. 40 עותקים. שבוע תשיעי. 216,445 סך הכל.
10. "הונאה": 1,838 כרטיסים. 6 עותקים. שבוע ראשון
באמריקה סוף השבוע האחרון, בו סרט חדש של ניקולס קייג' הגיע למקום הראשון על 7 מיליון דולר בלבד, היה החלש ביותר מאז 2003. אין לי נתוני השוואה לארץ, אבל המצב היה חלש מאוד גם בארץ. בסך הכל 41,000 כרטיסים נמכרו לעשרת הסרטים הכי נצפים בסוף השבוע. "מאמא מיה!" אמנם מתקרב לכיוון קו ה-200,000 כרטיסים, אבל "וול-אי", למשל, הביא בסוף השבוע ממוצע של 47 צופים לעותק. והספיק ל"רצח מוצדק" עותק אחד בלבד בטרום בכורה בסינמה סיטי כדי להשתחל למקום השביעי (ואכן, בשבת ב-22:00 אולם 12 היה מלא עד אפס מקום בבני 60 פלוס). "איים אבודים" נמצא השבוע במקום השלישי. ומה זה "השוד המלוטש"? לא שמעתי על קיומו של סרט כזה, אבל 2,700 איש הלכו לראות אותו בסוף השבוע כנראה מרוב ייאוש ושיעמום.
יש לי הסבר אחר לעניין "השוד המלוטש". קודם כל, ממש לא סרט שצופים בו מתוך ייאוש ושעמום, בטח לא יותר מכל סרט אחר (ביקורת בניק-לינק, אני חיבבתי מאוד). העניין הוא שבאוזן הירושלמית הוא נחטף כמו ___(הכניסו מטפורה על מאפים כאן). תחקרתי אנשים מדוע הם בחרו דווקא בסרט הזה, והתשובה הייתה זהה – כי אורי קליין התמוגג. בהתחשב בחתך גס של האוכלוסיה החוטפת, אפשר לנחש גם את גילם הממוצע של 2,700 האנשים שצפו בו והביאו אותו לאן שהגיע בטבלה.
השוד המלוטש הוא כנראה ההפך הגמור מרצח מוצדק:
שחקן ושחקנית לא צעירים (היא מן הסתם יותר צעירה, אבל לא מככבת כמו בעברה בסרט ז'אנר קטן וקומפקטי.
רק כאן העלילה בנויה לא על השטיק אלא יותר על ההתמודדות איתו והמתח והיחסים בין הדמויות.
קייג' מתחיל לאבד את זה. סופית.
קייג' מתחיל לאבד את זה? מבחינתי, הוא איבד את זה כבר לפני עשור. בתור מי שעשה ברצף שלושה מסרטי האקשן הגדולים של שנות התשעים ("אלקטרז", "קון אייר" ו"פייסאוף"), הייתי מצפה מממנו לבחירת פרוייקטים קצת יותר נבונה. כרגע הקריירה שלו בשלבי גסיסה אחרונה.
או אם לסכם את זה במילה אחת (מפי בן הכמעט-13) "מגניב".
🙂