טבלת המבקרים של ישראל, 1.8.2013
קיץ המד"ב הגדול מתקרב לסופו, ואחרי שבועות של סרטי המשך, השבועיים הבאים יביאו לנו שני סרטי מד"ב מקוריים, שכמובן חולמים בלילה להפוך לסדרת המשכונים לקייצים הבאים. בשבוע הבא זה יהיה "אליסיום" אבל השבוע זה מגיע בדמות הרובוטים הענקיים הנלחמים במפלצות הענק של "פסיפיק רים", אחד מסרטי הקיץ המהנים והמרשימים של השנה הנוכחית. ולצידו, כקאונטר-פרוגרמינג, ההפך מכל סרט קיץ: "לתוך הערפל", סרט רוסי איטי המתרחש בימי מלחמת העולם השנייה, והפעם הראשונה שהבמאי סרגיי לוזניצה יוצא מכותלי פסטיבל ירושלים ומגיע לבתי הקולנוע לפגוש קהל רוכשי כרטיסים. והאמת, יש הגיון בשיבוץ: כל מי ששומע את התקציר של "פסיפיק רים" ורוטן לעצמו "הבלים!" יהנה מאוד מ"לתוך הערפל".
אתמול תהיתי מה גורם למפיצים (ובאופן ספציפי, לאותו מפיץ) להוציא שני סרטים בעלי קווי מתאר דומים בהפרש של שבוע. השבוע המסתורין של עולם ההפצה רק הולך ונהיה ומסתורי כבמה שנראה כמו צירוף מקרים מוחלט שני סרטים מזרח אירופאיים תקופתיים יוצאים בו ביום עם שמות כמעט זהים: "לתוך הערפל" הרוסי ו"מתוך הצללים" הצ'כי (למעשה, המפיצים בארץ עשו לנו חסד, כי באנגלית השמות אפילו יותר דומים זה לזה: "In The Fog" ו"In The Shadows"). זה מה שנקרא: צללים וערפל. אני די בטוח שמהיום ולנצח לא אצליח לזכור מי מהם זה מי.
אלה גם שני הסרטים שנכנסו השבוע לטבלת המבקרים שלנו: "פסיפיק רים" נגד "לתוך הערפל". אבל בגלל שלא מעט מבקרים הוסיפו דירוגים לסרטים שהחמיצו בשבועות האחרונים, יש לא מעט תנועה בתוך הטבלה עצמה. הנה היא:
שימו לב ל"רק אלוהים סולח", אחד משלושת הסרטים היחידים בטבלה שכל עשרת המבקרים דירגו אותו (לצד "איש הפלדה" ו"הסיפור של מאד"). יש בכך מדד מסוים בעיניי, של עניין. לא כל הסרטים מצליחים לגרום לכל המבקרים לרצות לראות אותם, או להשלים את הצפייה בהם מאוחר יותר. גם מבקרים הם קהל, וסרט שכולם רואים אותו הוא לפחות סרט שיש בו עניין. ועכשיו שימו לב לציונים. אני לא זוכר כזו פריסה מגוונת של ניקוד. ההפך המוחלט מקונסנזוס: מחצי הכוכב של אבנר שביט עד ל-4.5 הכוכבים של אור סיגולי, וכל הוואריאציות באמצע – 2,3 ו-4 כוכבים, כל המנעד. הממוצע עושה לסרט הזה עוול: 3 כוכבים. קום-סי, קום-סה. אבל בפועל הסיפור הוא אחר: אהבו או שנאו. הממוצע משקר.
המבקרים והמבקרות המשתתפים בטבלה (לפי סדר הא'-ב'):
נטע אלכסנדר, אתר "הארץ"
ארז דבורה, "וויינט"
שמוליק דובדבני, "וויינט"
אור סיגולי, "עכבר העיר אונליין"
דורון פישלר, "וואלה" ו"עין הדג"
ישי קיצ'לס, "ישראל היום"
יאיר רוה, עבדכם הנאמן, "פנאי פלוס" ו"סינמסקופ"
אבנר שביט, "וואלה"
יעל שוב, "טיים אאוט"
אורון שמיר, "סריטה"
מנתק המים
http://www.bloger.co.il/sasonthekiller/75045/
ויזה
http://sasonthekiller.bloger.co.il/75071/
אבל לא דירגת אותו…
אופטופיק: תשבץ ההגיון של השבוע בהארץ – 22 מאוזן "שטרן כבר לא צמא לביקורות הטלוויזיה שלו?" (3,4)
==================
רוה להש"ג: מצחיק. רענן שקד?
אני חושב שהם טעו פשוט בתחום הביקורת, אבל התשובה חייבת להיות יאיר (שטרן) רוה (כבר לא צמא)
World War Z זה באמת סרט רע בצורה קיצונית…מה הוא עושה כל כך גבוה בטבלה?
ל"חושב"- לא תזיק הוספה של המילה "לטעמי" להרבה תגובות.
רוה, שביט ויעל שוב- שלושת הטעמים הכנראה הכי עילאים בטבלה נתנו
לסרט ציון אהוד. אז כנראה שזה לא בטוח כזה "רע בצורה קיצונית".
לפני התגובה שלך, זה לא אומר שאני מעריץ ואוהב אוטומטית מה ששלושת אלה
אוהבים. פשוט הטעם שלהם קולע יותר לטעם ולדברים שאני אוהב, זה הכל.