שוברי קופות בישראל: "היי סקול מיוזיקל 3 " בראש
שוברי קופות, 23-26.10.2008
התגעגעתם? אחרי שהייתי בחו"ל אי שם בספטמבר ואז כל חגי תשרי נפלו על ימי שלישי יצא שלא פרסמתי כאן כבר חודש את טבלת שוברי הקופות. ובכן, תשרי מאחורינו, אנחנו היום ערב ראש חודש מר-חשון, וזה זמן להחזיר את טבלת שוברי הקופות. אז הנה היא:
1. "היי סקול מיוזיקל 3 ". 19,599 כרטיסים. שבוע ראשון. 31 עותקים
2. "שבעה". 14,502 כרטיסים. שבוע חמישי. 21 עותקים. 123,324 כרטיסים סך הכל.
3. "לקרוא ולשרוף". 13,000 כרטיסים. שבוע שלישי. 25 עותקים. 102,000 כרטיסים סך הכל.
4. "ויקי כריסטינה ברצלונה". 12,418 כרטיסים. שבוע שני. 15 עותקים. 35,000 סך הכל.
5. "מקס פיין". 11,323 כרטיסים. שבוע ראשון. 18 עותקים.
6. "לילות ברודנטה". 8,094 כרטיסים. שבוע שני. 20 עותקים. 29,038 כרטיסים סך הכל.
7. "לכודים ברשת". 6,665 כרטיסים. שבוע שלישי. 25 עותקים. 48,058 כרטיסים סך הכל.
8. "רעם טרופי". 4,438 כרטיסים. שבוע חמישי. 24 עותקים. 76,261 כרטיסים סך הכל.
9. "בעל מזדמן". 3,887 כרטיסים. שבוע רביעי. 14 עותקים. 41,500 כרטיסים סך הכל.
10. "אחים חורגים". 2,831 כרטיסים. שבוע שני. 17 עותקים. 15,254 כרטיסים סך הכל.
"היי סקול מיוזיקל 3 " יצא באותו יום באמריקה וב-22 טריטוריות נוספות בעולם, רובן באירופה, והסרט הגיע למקום הראשון כמעט בכולן (חוץ מצרפת) כולל ישראל. מבין הסרטים החדשים שעלו השבוע רק "מקס פיין" הצליח גם הוא להיכנס לעשירייה. למעשה, אם בודקים מכירות כרטיסים פר עותק הרי ש"היי סקול מיוזיקל 3 " ו"מקס פיין" הצליחו באופן זהה: הראשון מכר 632 כרטיסים לעותק, השני 629 כרטיסים לעותק. ההבדל ביניהם לפיכך הוא רק בעובדה ש"היי סקול מיוזיקל 3 "הופץ בכפי שניים יותר עותקים.
אבל הסרט שאולמותיו היו הכי צפופים בסוף השבוע היה דווקא "ויקי כריסטינה ברצלונה", שנמצא בראש הטבלה על פי מכירות פר עותק עם 828 כרטיסים לעותק. זה הסרט היחיד שרשם עלייה במכירותו בהשוואה לשבוע שעבר (ב-2 אחוזים). הפלופ הגדול של השבוע הוא "אחים חורגים" שבסוף השבוע השני שלו צנח ב-70 אחוז (70 אחוז!).
"שבעה", צריך לציין בסיפוק רב, מצליח יפה מאוד עם 123,324 כרטיסים בשלושה שבועות. במכירות פר עותק הוא היה למעשה מבוקש יותר השבוע מ"הס"מ3" עם 691 כרטיסים לעותק.
כנראה שחגי תשרי הם לא זמן מצוין במיוחד לסרטים, כי השבועות האחרונים הותירו אחריהם לא פחות משלושה פלופים צורבים מאוד: "איגור", "בית השפנפנות" ו"הלבוי 2 " הביאו בסך הכל בסביבות 8,000 צופים כל אחד.
"רצח מוצדק" הגיע בקושי ל-50,000 כרטיסים.
הודעה ודיסקליימר: התקשרה אלי בחורה מהמשרדים של וורנר בארץ ואמרה שהמסמך הזה שהגיע אליי מקורו במשרדים שלהם. היא כמובן דרשה לדעת ממי קיבלתי אותו, שכן זהו מסמך פנימי. כמובן שלא אסגיר מי האנשים שמעבירים לי את הנתונים האלה (או אפילו אם הם מאנגליה או מלוס אנג'לס, שזה גם די הדאיג אותה, זהות היבשת ממנה מעדכנים אותי בנתונים). החשש שלה היה שהאשמה על ההדלפה תיפול על כתפיה. אז אני שמח לבשר למי שמתעניין שהטבלה הזאת לא מגיעה אליי ממשרדי וורנר בתל אביב. והאמת היא שאני בעצמי לא ידעתי מה מקור הנתונים. אבל היא חזרה והדגישה, ולכן אני מדגיש כאן, שזה מסמך פנימי בלבד והנתונים בו הם הערכות בלבד ולא נתונים רשמיים או סופיים.
אוף-טופיק מרתק: בארכה (Baraka) המרהיב של רון פריק – אשר ממילא צילומיו הם בבחינת פלא טכנולוגי ותקציבי (4 מיליון דולר אשר כיסו צילום ב-TODD-AO ב-70mm ופיתוח עצמי של מצלמות מבוססות מחשב, לצילומים ב-14 מדינות בהפקה שארכה למעלה משנה) – זוכה לטיפול דיגיטאלי מסור בהמרתו ל-Ultra HD 8K ותוספות רבות. ראו תמונות ופרטים באתר המלונקק לעיל.
תמהתני מתי סדרת ה-Qatsi של גודפרי ר'גיו תעבור מסג' דיגיטלי דומה, לו היא ראויה…