07 דצמבר 2013 | 23:49 ~ תגובה אחת | תגובות פייסבוק

ארי פולמן, אסף סודרי ופאולו סורנטינו זוכים בפרסי הקולנוע האירופי

ארי פולמן על במת טקס פרסי הקולנוע האירופי, לפני שעה קלה

לפני שעה קלה הסתיים בברלין טקס חלוקת פרסי הקולנוע האירופי, המוגש מטעם האקדמיה האירופית לקולנוע בראשות וים ונדרס. הזוכה הגדול של הערב הוא ״יפה לנצח״ סרטו החדש של פאולו סורנטינו (״זה בוודאי המקום״), מעין גרסה ניאונית-טריפית-פופית-דקדנטית ל״לה דולצ׳ה ויטה״. ״יפה לנצח״ זכה בפרס הסרט, סורנטינו זכה בפרס הבמאי, טוני סרווילו זכה בפרס השחקן, והסרט קטף גם את פרס העריכה.

כצפוי (לפחות למי שקרא את הפוסט אתמול) ארי פולמן זכה בפרס סרט האנימציה על ״כנס העתידנים״. הסרט זכה בדיוק ביום בו הסתיימו הקרנותיו המסחריות בסינמטק תל אביב עם 27,000 צופים. עכשיו, אני מקווה, הוא ישוב לסיבובי הדרן.

אסף סודרי ליקט הערב את פרס הצילום על עבודתו ב״למלא את החלל״. עובדת זכייתו בפרס פורסמה כבר לפני כמה שבועות (זהו אחד מכמה פרסים טכניים המוענקים על ידי ועדה ולא על ידי בחחירת כלל חברי האקדמיה האירופית), והערב הוא זכה.

אסף סודרי זוכה על הצילום של ״למלא את החלל״

 

נקודה ישראלית נוספת נמצא בפרס הסרט התיעודי שהוענק ל״מעשה בהרג״ של ג׳ושוע אופנהיימר, סרט קשה מנשוא העוסק בטבח וברציחות הממוסדות באינדונזיה, שגורם לכמה מהאנשים שביצעו את הרציחות להתוודות על מעשיהם מול המצלמה. פיליפה קוברסקי היא המפיצה הבינלאומית של הסרט.

ועוד נקודה ישראלית, אם תרצו: בפרס חבר השופטים הצעיר – פרס המוענק על צוות שיפוט של נערים בני 12-14 לסרט ילדים ונוער – זכה ״יש ילדים זיגזג״, הפקה הולנדית על פי ספרו של דויד גרוסמן, שביים וינסנט באל (גם הזכייה הזאת כבר פורסמה לפני הערב).

לרשימת הפרסים המלאה.

 

נושאים: בשוטף

תגובה אחת ל - “ארי פולמן, אסף סודרי ופאולו סורנטינו זוכים בפרסי הקולנוע האירופי”

  1. יואב 8 דצמבר 2013 ב - 11:27 קישור ישיר

    מאד קשה לי להבין את הזכייה של אסף סודרי.

    צפיתי ב”למלא את החלל” וממש סבלתי מהצילום. עומק השדה היה נמוך כל כך, שהיה קשה להבחין בדמויות. באחת הסצנות, למשל, הבת שוכבת במיטה ליד האם. הן מטושטשות, אבל את הסוודר רואים מצויין.

    הסצנה לקראת הסיום של הסרט, לעומת זאת היתה ממש מביכה. לדעתי הבמאית אינה מודעת לקונבנציה שבה מצלמים סצנות אירוטיות בקולנוע. הסצנה שבה הכלה מתפללת מצולמת ממש כמו סצנה אירוטית. האם לכך התכוונה הבמאית? אודה שאופתע אם כן. הסתכלתי בחשש לעבר אשתי, וראיתי שגם היא נדהמת. היא אישרה שגם היא הרגישה שהסצנה מצולמת באופן הזה.

    אשמח לתגובות.


השאירו תגובה