האב, הבן ורוח האפל
בסופרבול של 1984, לפני שלושים שנה, שודרה אחת הפרסומות הכי מפורסמות בתולדות הפרסומות: סרט קצר של רידלי סקוט בהשראת ״1984״ של אורוול שחשף את מחשב המקינטוש הראשון של אפל.
השבוע בסופרבול גייסה אפל את בנו של רידלי, ג׳ייק סקוט, כדי לציין 30 שנה למהפכה. הקונספט: לתעד אנשים מרחבי העולם, באותו יום, כשהם עושים שימושים שונים במוצרי אפל. הגימיק: כל הפרסומת מצולמת במצלמות של אייפון 5. אם עד לפני רגע היינו צריכים להתרגל לכך שהפילם מת והדיגיטל שולט, הנה מגיעה הפרסומת שצריכה להתחיל לגרום לנו להבין שאולי גם מצלמות הקולנוע תכף נכחדות. הכל בטלפון. רידלי סקוט, אגב, כבר הפיק סרט תיעודי בשם ״חיים ביום אחד״, שהופק למען גוגל, ובו נערכו לסרט אחד סצינות של אנשים שתיעדו את עצמם באותו תאריך (24.7.2010). אז זה אותו רעיון, אבל הפעם לאפל, בתאריך אחר (24.1.2014) וב-90 שניות בלבד, מזריחה עד שקיעה:
קצת מספרים: 100 אייפונים צילמו. 15 צוותים הפיקו. 70 שעות צולמו. 21 עורכים ערכו, בהנהגת אנגוס וול, זוכה האוסקר על… ״הרשת החברתית״.
גילוי נאות: פוסט זה, כמו רוב הפוסטים בבלוג הזה*, נכתב על המקבוק שלי.
(* למעט הפוסטים שנכתבו על אפליקציית וורדפרס בגלקסי שלי).
נראה כמו פרסומת מומצאת של חברה מומצאת מסרט מד"ב, שעכשיו הגיבור שמסתבך איתה צריך להבין שהיא מרושעת ולנצח אותה כדי להציל את העולם