23 יוני 2014 | 11:17 ~ 2 תגובות | תגובות פייסבוק

אשמת הילדים

גוגל הקימו לתחיה את פול התמנון לפני כשבוע. גם אני מנסה

גוגל הקימו לתחיה את פול התמנון לפני כשבוע. גם אני מנסה, לענייני קולנוע

לפני ארבע שנים ניסו לנחש אילו נבחרות יזכו במשחקי המונדיאל באמצעות תמנון בשם פול. השנה אני רוצה לנסות לפתח שיטה מדעית ומוסמכת לא פחות, כדי לנסות ולנחש אילו סרטים יצליחו בקופות ואילו פחות. אני עושה את זה באמצעות התמנון הראשון שלי: במקום מדגם מדעי ומייצג ואמין של כ-450 נשאלים, כנהוג, נשאלת אחת בלבד: נערה בת 12 שיצאה ביום שישי לחופשת קיץ. הרי בעונת הקיץ כל מערכת השיווק ההוליוודית, וזכייניה בעולם, מנסים לטווח בדיוק את הדמוגרפיה הזאת – של הנערות בנות ה-12. איך להביא נערים בני 13 לקולנוע, את זה הוליווד כבר פיצחה היטב. איך להביא את הנערות? זה עוד לא לחלוטין פתור. אם הנערים יבואו לסרט, הסרט יצליח. אם הנערות יבואו, הוא יהיה להיט ענק. אז הנה שני ניסיונות ראשונים.

יום חמישי האחרון.

אני: לאיזה סרט את רוצה שנלך היום, ל״הדרקון הראשון שלי 2״ או ל״אשמת הכוכבים״?

בת ה-12: ל״אשמת הכוכבים״.

(בסוף הלכנו ל״הדרקון הראשון שלי 2״).

ובכן, התחזית הראשונה שלה התגשמה. בתום סוף שבוע הראשון, ״אשמת הכוכבים״ הוא אכן הסרט השני הכי נצפה בארץ, מיד אחרי ״רחוב ג׳אמפ 22״ (יש בזה הגיון מסוים: הסרט הזה פונה לבנות התיכון וחטיבות הביניים שכבר יצאו לחופש, בשעה ש״הדרקון הראשון שלי 2״ יצליח בהצגות יומיות בקרב ילדים קטנים יותר – נערי החטיבה כבר מעקמים את האף מול סרטי אנימציה – והם יוצאים לחופשת הקיץ רק בעוד שבוע).

אמש.

אני: רוצה לבוא איתי ל״רובוטריקים 4״?

בת ה-12: לא.

או-או. צרות בממלכתו של אופטימוס פריים. מצד שני, צפוי: ״רובוטריקים״ הוא מותג של בנים. ובסרט הספציפי הזה נראה שמפיקי הסרט מוותרים על הבנים האמריקאים ומתמקדים בבנים הסיניים, שהם כנראה קהל היעד הגדול של הסרט הזה.

והנה עוד אחד.

בת ה-12: שמעת שעשו סרט קולנוע של ״גאליס״?

אני: כן. רוצה לראות?

בת ה-12: לא! איכס!

למרות התגובה הקיצונית, זה דווקא סימן טוב ליוצרי הסרט של ״גאליס״. אחד הדברים הכי קשים בשיווק סרט זה להביא אותו בכלל לידיעת הציבור, לא כל שכן לידיעת קהל היעד. ואם בכיתה ובקבוצות הוואטסאפ של חטיבת הביניים יש כבר ויכוחים סביב הסרט המתקרב של ״גאליס״, זה אומר שהקהל כבר יודע על הסרט ומפיץ אותו הלאה (אין לנו הוט בבית, רק יס, ומכאן האיבה שרוחשת בת ה-12 ל״גאליס״, שכן בגיל הזה כל העניין הוא לאיזה מחנה אתה משתייך – ״גאליס״ או ״אליפים״, עופרה חזה או ירדנה ארזי, תיסלם או בנזין).

=================

בשבוע האחרון עלתה תחרות פרסי אופיר שלב בהקרנות האקדמיה. כמה מהסרטים הבולטים והמסקרנים בתחרות הוקרנו. אני תכננתי ללכת כל ערב בשבוע האחרון לראות סרט בהקרנות האקדמיה, אבל כל פעם משהו אחר מנע ממני, לרוב ענייני עבודה או משפחה. ואני ממש מתעניין בהקרנות האקדמיה, הסרטים האלה באמת מסקרנים אותי, והתחרות ביניהם מרתקת אותי. ואם אני לא מצליח להגיע, מה עושים אלה שאמורים להצביע בתחרות, ולא סתם מגיעים מתוך סקרנות פרטית?

בשבוע האחרון הוקרנו כמה סרטים ששמעתי עליהם דעות חלוקות: ״ערבים רוקדים״, ״בורג״ ו״יונה״. על שלושת הסרטים האלה שמעתי דעות לכאן ולכאן. נעמי לבוב מ״יונה״ מתבלטת מבין התגובות. אמש הוקרן גם ״את לי לילה״, ששמעתי עליו, בסך הכל, תגובות אוהדות, אם כי נטולות סופרלטיבים. אני מקווה להצליח לראות את הסרטים האלה בסיבוב ההקרנות השני ולהוסיף את חוות הדעת שלי עליהם.

 

נושאים: בשוטף

2 תגובות ל - “אשמת הילדים”

  1. איתן 23 יוני 2014 ב - 12:07 קישור ישיר

    לא הזכרת את “מיתה טובה”, שגם הוא הוקרן השבוע. סרט נפלא בעיניי.

    וחוץ מזה: נהוג לומר שאקדמיות הן גוף מבוגר (בראש, בחשיבה שלהן). אנשים כאלו אהבו יותר את “ערבים רוקדים”, וממש שנאו את “בורג”. אלו עם הראש הקצת יותר צעיר סימפטו את הסרט של שירה גפן, ופחות התלהבו מהסרט של ריקליס (אני, בעיקרון, שייך למחנה השני, למרות שלפי מה שכתבת בעבר, אני דווקא מבוגר בחשיבה שלי. ע”ע “פילומנה”).

    לגבי “יונה”: בשנה שעברה היו אנשים שאמרו לי: בוא’נה, רק אתה ויאיר רוה מתלהבים מ”מקום בגן עדן”. אני חושש שהמצב עם הסרט החדש של ניר ברגמן יהיה דומה. אני נשפכתי לגמרי ממנו. ואני משוכנע שגם אתה תאהב אותו. אבל כן, שמעתי גם דעות סותרות.

    ונעמי לבוב אדירה ב”יונה”.

  2. spartak 23 יוני 2014 ב - 15:59 קישור ישיר

    פול, התמנון הגרמני, התרפסם לפניי 8 שנים (לפניי כ-ארבע שנים הוא מת) כש”ניחש” את רוב התוצאות של המשחקים.
    אבל אם להיות רציניים, אז זה שוב מתסכל (ומעצבן) שאקדמיה מצביעה על הסרטים שאיש כמעט לא ראה (וכמו שהבנתי מבלוג של איתן, מעכשיו סגרו גם את ההקרנות של האקדמיה לכניסה של הקהל), לא משנה כמה טובים הם יהיו…


השאירו תגובה