21 אוגוסט 2009 | 16:44 ~ 4 תגובות | תגובות פייסבוק

מישהו היה ב"אוואטר דיי"?

ברגעים אלה – אני מניח – מתקיימת ביס פלאנט ההקרנה החינמית (הכפולה) ל-16 הדקות התלת מימדיות מתוך "אוואטר" של ג`יימס קמרון, שייצא בגרסתו המלאה והארוכה רק בדצמבר.
בתחילה התלהבתי מהרעיון הזה, של יום גלובלי שבו חושף ג`יימס קמרון רק מעט מהבריאה שהוא עמל עליה כמעט עשור, ויוצר ציפיות לקראת הבכורה בעוד ארבעה חודשים. אני מחבב גימיקים שיווקיים כאלה, ואוהב כשהעולם כולו מתעסק באופן מעט כפייתי בענייני קולנוע.
ואף יותר מזה: אירוע הטיזינג הזה שימח אותי ברמה האידיאולוגית כי קמרון כאילו בא ומצהיר בפנינו שהעניין בסרט הזה – ובוודאי ברוב סרטיו – אינו הסיפור. שהרי אם הסיפור הוא העניין, מה הטעם בלהציג 16 דקות נטולות קונטקסט, שאפילו יכולות לקלקל את ההפתעה מגילוי הסיפור לראשונה בעת הצפייה עצמה? לא, העניין – כך אני מפרש את זה – הוא אפקט ה"וואו", הוא הצד החזותי, הוויזואלי, הקליידוסקופי, הראוותני של הסרט. ואני מחבב, ואף מעדיף, סרטים שעיקרם הוא מסע ויזואלי על פני סרטים שמתיימרים להיות רומן עב כרס שמנסה אך ורק לספר סיפור. קמרון חושב בתמונות, בשוטים, בפיקסלים. לא במילים. לכן האירוע הזה לא באמת יכול לקלקל משהו, אלא רק רצון לבקר בו הלאה.

אלא שאז, מרגע שהוצג אתמול הטריילר, החלטתי שאני מוריד הילוך בציפיות שלי מהסרט. אני חושב שקמרון הוא אחד הבמאים המשמעותיים ביותר שפועלים בדורנו, ואני אוהב את כל סרטיו, אבל הטריילר נראה כמו רומן-רומנטי בגווני פנטזיה מעט נדושה. יול להיות שבכלל לא, אבל אם זה המצב, אשמח להיות מופתע לטובה בדצמבר, מאשר להתבאס הלאה.

אז החלטתי לא ללכת לבסוף. אחכה בסבלנות. אבל אם אתם הייתם: אנא ספרו. איך היה? איך היה האירוע היס-פלאנטי? איך היו 16 הדקות? מה היה בהם? (אני מניח שספוילרים מן הסתם לא היו בהן, אז הרגישו חופשי לספר הכל) והאם זה נראה מוצלח ומסקרן או מאכזב?

נושאים: בשוטף

4 תגובות ל - “מישהו היה ב"אוואטר דיי"?”

  1. shir 21 דצמבר 2009 ב - 17:23 קישור ישיר

    יכול להתאים לילד בן 6 שחולה על מלחמת הכוכבים?

  2. Ružica 17 ינואר 2011 ב - 22:45 קישור ישיר

    Just wanted to say this blog is very good. I always like to read something new about this because I have the similar blog in my Country on this subject so this help´s me a lot. I did a search on the subject and found a good number of blogs but nothing like this.Thanks for sharing so much in your blog.. Greets, Ružica

  3. Ferry pour la Grece 28 ינואר 2011 ב - 0:55 קישור ישיר

    Thanks friend. That has been nice seeing

  4. Hortencia Metro 7 פברואר 2011 ב - 4:03 קישור ישיר

    I know this is really boring and you are skipping to the next comment, but I just wanted to throw you a big thanks – you cleared up some things for me!


השאירו תגובה